Chiepina
"procedūra no 01.01.2011. ir šāda:
1. Saņēmēju sakontaktēs pasta (kurjerpasta) kompānija, caur kuru šis sūtījums ir ienācis Latvijā;
2. Saņēmējs sagatavo pasta (kurjerpasta) sūtījuma pavaddokumentus – avio pavadzīmi, preces pavadzīmi (Invoice - angļu val.) un maksājuma apstiprinājumu – konta izdruka un tml.;
3. Ar šiem dokumentiem saņēmējs dodas uz Latvijas pasta muitas kontroles punktu (UPS un Latvijas Pasta sūtījumiem) vai lidostas muitas kontroles punktu (DHL, Fedex, TNT) un veic «mutisko deklarēšanu» – uzrāda sūtījuma pavaddokumentus un atbild uz muitas darbinieka jautājumiem;
4. Muitas darbinieks aizpilda Kvīti par fizisko personu mutiski deklarētajām precēm, kur tiek aprēķināti nodokļi samaksai Valsts kasē;
5. Saņēmējs dodas apmaksāt nodokļus uz jebkuru no bankas filiālēm (tuvākā ir Latvijas Pastā);
6. Ar maksājuma uzdevumu atgriežas muitā, kur saņem apstiprinājumu preces saņemšanai;
7. Saņēmējs dodas uz pasta (kurjerpasta) biroju, kur var saņemt savu sūtījumu."
es ceru, ka ar laiku viņi izdomās jēdzīgāku sistēmu, jo šobrīd uz to aiziet stabili pusdiena! (t) |-) ja grib, lai cilvēki ir pretīmnākoši, taču jādara kaut kas arī no savas puses un sistēma jāpadara ērta cilvēkiem..