Chiepina
"procedūra no 01.01.2011. ir šāda:
1. Saņēmēju sakontaktēs pasta (kurjerpasta) kompānija, caur kuru šis sūtījums ir ienācis Latvijā;
2. Saņēmējs sagatavo pasta (kurjerpasta) sūtījuma pavaddokumentus – avio pavadzīmi, preces pavadzīmi (Invoice - angļu val.) un maksājuma apstiprinājumu – konta izdruka un tml.;
3. Ar šiem dokumentiem saņēmējs dodas uz Latvijas pasta muitas kontroles punktu (UPS un Latvijas Pasta sūtījumiem) vai lidostas muitas kontroles punktu (DHL, Fedex, TNT) un veic «mutisko deklarēšanu» – uzrāda sūtījuma pavaddokumentus un atbild uz muitas darbinieka jautājumiem;
4. Muitas darbinieks aizpilda Kvīti par fizisko personu mutiski deklarētajām precēm, kur tiek aprēķināti nodokļi samaksai Valsts kasē;
5. Saņēmējs dodas apmaksāt nodokļus uz jebkuru no bankas filiālēm (tuvākā ir Latvijas Pastā);
6. Ar maksājuma uzdevumu atgriežas muitā, kur saņem apstiprinājumu preces saņemšanai;
7. Saņēmējs dodas uz pasta (kurjerpasta) biroju, kur var saņemt savu sūtījumu."
es ceru, ka ar laiku viņi izdomās jēdzīgāku sistēmu, jo šobrīd uz to aiziet stabili pusdiena!

ja grib, lai cilvēki ir pretīmnākoši, taču jādara kaut kas arī no savas puses un sistēma jāpadara ērta cilvēkiem..