Hermia @ 19.05.2022 19:00Paskatoties uz savām paziņām ir skaidrs,ka tie kas ir piesaistījuši kādu darba rakstīšanai ir nevis sliņķi, bet cilvēki,kuriem ir jāsavelk divas lietas - iztika un izglītība.Ja paskatās uz atbalstu studentiem, tad ir švaki. Stipendijas šķiet,ka nogriež ar katru gadu un atvainojiet, bet ne visi var doties uz pilna laika stundām, ja vēl sevi jāuztur. Zinu cilvēkus kas tika budžetā, bet nevarēja atļauties iet uz pilna laika studijām,jo bija darbs un jāuztur pašiem sevi kā rezultātā ņem kredītu un ej uz nepilna laiku. Lūk tas,manuprāt, ir diez gan skumji,ka studenti vairāk ir darbā nekā lekcijās.
No savas pieredzes visu raksti pati, bet bieži rokas nolaižas. Esmu rukājusi naktis un bez nevienām brīvdienām,jo darbs bija ļoti tālu no dzīvesvietas un darba laiks bija klasiskais 9-5. Regulāri slimoju,jo režīms nav, atpūtas nav.
Ja agrāk likās drausmīgi neētiski viss ko cilvēki dara dēļ diploma,tad tagad ejot tam procesam cauri skatos uz to pavisam savādāk tāpat kā uz diplomiem.
Hermia @ 19.05.2022 19:00Paskatoties uz savām paziņām ir skaidrs,ka tie kas ir piesaistījuši kādu darba rakstīšanai ir nevis sliņķi, bet cilvēki,kuriem ir jāsavelk divas lietas - iztika un izglītība.Ja paskatās uz atbalstu studentiem, tad ir švaki. Stipendijas šķiet,ka nogriež ar katru gadu un atvainojiet, bet ne visi var doties uz pilna laika stundām, ja vēl sevi jāuztur. Zinu cilvēkus kas tika budžetā, bet nevarēja atļauties iet uz pilna laika studijām,jo bija darbs un jāuztur pašiem sevi kā rezultātā ņem kredītu un ej uz nepilna laiku. Lūk tas,manuprāt, ir diez gan skumji,ka studenti vairāk ir darbā nekā lekcijās.
No savas pieredzes visu raksti pati, bet bieži rokas nolaižas. Esmu rukājusi naktis un bez nevienām brīvdienām,jo darbs bija ļoti tālu no dzīvesvietas un darba laiks bija klasiskais 9-5. Regulāri slimoju,jo režīms nav, atpūtas nav.
Ja agrāk likās drausmīgi neētiski viss ko cilvēki dara dēļ diploma,tad tagad ejot tam procesam cauri skatos uz to pavisam savādāk tāpat kā uz diplomiem.
Lalooo @ 19.05.2022 16:47
Nu, bet cilvēks taču iet studēt, piemēram, medicīnu, jo tas viņam sagādā prieku. Okey, ir priekšmeti, kuri nesaista, bet ja jau esi aizgājis, tad tāpēc, ka interesē to mācīties, nevis tikai galā papīru saņemt, lai varētu strādāt.
Vismaz tā vajadzētu būt.
Motherofdragons @ 19.05.2022 16:36
Ir profesijas, kur bez attiecīgas jomas maģistra diploma nemaz nevar strādāt, ne visas studijas ir tikai savam priekam un izklaidei ?
karenmil @ 19.05.2022 13:48Bet studiju process vispār ir domātas pašam sev, nevis, lai būtu kāda jēga no tava vai mana darba. Dokturantūrā darbi var būt ar jēgu, bet visi studiju darbi līdz tam ir tikai studiju nolūkiem, paša izglītošanai. Ko tad jūs nesakiet, priekš kam skolas domātas, nav nekādas jēgas no tās teorijas, kāda jēga no teksta uzdevumiem matemātikā u.tml.?
Universitātē ir tieši tas pats, mērķis ir panākt, lai tu kā cilvēks spēj loģiskāk, argumentētāk izteikties par tēmu, redzesloka paplašināšana, spēja atrast materiālus un izšķetināt būtiskāko tavai tēmai, izdarīt no visa secinājumus.
Priekš kam tad jūs ejat studēt, ja jums nav saprotams process, ka tas viss domāts pašu izglītošanai?!
Nezinu, izraisīja pārdomas... vienkārši es nebūtu diži laimīga, ja es mokoties uzrakstu uz 5 darbu un kāds nopērk, dabū beigās labu vērtējumu, lai gan nav rakstījis.
pie mums izglītība ir pārvērtēta, prasot bakalauru pat slotas kāta operatoram
Daļēji piekrītu. Redzi - es nezināju par ko lai mācos un aizgāju uz biznesu. Izgāju tikpat stulba vai tikpat gudra, cik iegāju . :Dkarenmil @ 19.05.2022 13:48Bet studiju process vispār ir domātas pašam sev, nevis, lai būtu kāda jēga no tava vai mana darba. Dokturantūrā darbi var būt ar jēgu, bet visi studiju darbi līdz tam ir tikai studiju nolūkiem, paša izglītošanai. Ko tad jūs nesakiet, priekš kam skolas domātas, nav nekādas jēgas no tās teorijas, kāda jēga no teksta uzdevumiem matemātikā u.tml.?
Universitātē ir tieši tas pats, mērķis ir panākt, lai tu kā cilvēks spēj loģiskāk, argumentētāk izteikties par tēmu, redzesloka paplašināšana, spēja atrast materiālus un izšķetināt būtiskāko tavai tēmai, izdarīt no visa secinājumus.
Priekš kam tad jūs ejat studēt, ja jums nav saprotams process, ka tas viss domāts pašu izglītošanai?!
Es pilnīgi piekrītu, bet man praksē tā neizskatās. Un, ja reiz ir tik vienkārši aizstāvēt darbu, kuru pats neesi pat rakstījis, tad ko tas liecina par komisijām, kas šos bakalaurus laiž cauri.karenmil @ 19.05.2022 13:48Bet studiju process vispār ir domātas pašam sev, nevis, lai būtu kāda jēga no tava vai mana darba. Dokturantūrā darbi var būt ar jēgu, bet visi studiju darbi līdz tam ir tikai studiju nolūkiem, paša izglītošanai. Ko tad jūs nesakiet, priekš kam skolas domātas, nav nekādas jēgas no tās teorijas, kāda jēga no teksta uzdevumiem matemātikā u.tml.?
Universitātē ir tieši tas pats, mērķis ir panākt, lai tu kā cilvēks spēj loģiskāk, argumentētāk izteikties par tēmu, redzesloka paplašināšana, spēja atrast materiālus un izšķetināt būtiskāko tavai tēmai, izdarīt no visa secinājumus.
Priekš kam tad jūs ejat studēt, ja jums nav saprotams process, ka tas viss domāts pašu izglītošanai?!
karenmil @ 19.05.2022 13:48Bet studiju process vispār ir domātas pašam sev, nevis, lai būtu kāda jēga no tava vai mana darba. Dokturantūrā darbi var būt ar jēgu, bet visi studiju darbi līdz tam ir tikai studiju nolūkiem, paša izglītošanai. Ko tad jūs nesakiet, priekš kam skolas domātas, nav nekādas jēgas no tās teorijas, kāda jēga no teksta uzdevumiem matemātikā u.tml.?
Universitātē ir tieši tas pats, mērķis ir panākt, lai tu kā cilvēks spēj loģiskāk, argumentētāk izteikties par tēmu, redzesloka paplašināšana, spēja atrast materiālus un izšķetināt būtiskāko tavai tēmai, izdarīt no visa secinājumus.
Priekš kam tad jūs ejat studēt, ja jums nav saprotams process, ka tas viss domāts pašu izglītošanai?!
Negodīgi ir tad, kad tavam kursabiedram lektore ieliek atzīmi par 8 kopsavilkumiem/esejām , kurus viņš pat nav nodevis, lai gan citi rakstīja vai citiem kāds cits uzrakstīja un viņi par to samaksāja.karenmil @ 19.05.2022 10:33Man tas neliekas godīgi ne pret sevi, ne pret rakstītāju, ne pret profesoriem, lektoriem.
Kāpēc vispār tad jāstudē, ja nav gribasspēka vai laika pašam izpildīt akadēmiskās prasības?
To nevar salīdzināt ar špikošanu, jo pašpiko parasti kādu mazu niansi paslepus, kā atgādinājuma piezīmi varbūt. Tur nevar tā visu masveidā norakstīt, vismaz pie mums lekcijās ļoti vaktēja un tas bija baigais adrenalīns un risks.
Un pēc tam rodas visādi nekompetenti pašpasludināti speciālisti.
Pati tikko nodevu gala versiju maģistra darbam un man pašai lepnums par to, ka viens mērķītis sasniegts.