Absolvēju Rīgas Valsts 2. ģimnāziju pirms 7 gadiem. Bez minstināšanās varu apgalvot, ka pāriešana uz šo mācību iestādi no mazpilsētas vidusskolas bijis viens no dzīves labākajiem lēmumiem. Ir morāli jāgatavojas tam, ka brīvais laiks būs ierobežots: mājas darbu sagatavošana nākamajai dienai parasti aizņēma 3-4 stundas, dažos priekšmetos bija jāraksta referāti, kas pielīdzināmi augstskolas 1. kursa līmenim, un mācības nereti beidzās ap plkst. 16:00. Teju visiem atzīmes 10. klasē strauji kritās: atceros, ka mans 9 latviešu valodā RV2ģ pārvērtās par knapu 6. Par to gan nav vērts satraukties, jo līdz 12. klases beigām atzīmes pakāpeniski atgriezās iepriekšējos augstumos (ar noteikumu, ka mācību procesam tika pieiets nopietni). Vienīgais pedagogs, no kura puses reizēm nācās piedzīvot ko līdzīgu mobingam, bija sporta skolotāja. Pāris kadri izcēlās ar skarbāku humoru un varbūt nedaudz savdabīgiem komentāriem, bet par mobingu to nesauktu. Pamatā visi bija saprotoši un uz izaugsmi motivējoši. Pēc 12. klases bez problēmām iestājos vienā no pasaules top 100 universitātēm. Ātri vien secināju, ka ar pielāgošanos mācību ritmam un pirmo akadēmisko eseju rakstīšanu man veicās krietni raitāk nekā lielai daļai kursa biedru, kuri nāca no visdažādākajām pasaules valstīm.
Tiem, kas prāto, vai vērts mācīties ģimnāzijā, ja Latvijas augstskolas skatās tikai CE rezultātus, teikšu vienu: neņemos apgalvot, ka labu izglītību iespējams iegūt tikai kādā no ģimnāzijām, bet šaubos, vai citur būs viegli atrast tik daudz iedvesmojošu vienaudžu vienuviet. Liela daļa manu klasesbiedru savos 16-18 gados jau bija ar valsts līmenī vērā ņemamiem sasniegumiem mākslā, mūzikā, sportā, jaunatnes politikā utt. Tas iedvesmoja un diendienā lika sev jautāt, cik mērķtiecīgi es pati virzos uz saviem sapņiem.