Vidusskolā atzīmes bija svarīgas, mācījos tā, lai visur ir 8 un 9, retu reizi 7. No vienas puses - tas bija liels stress, skolas un klases vidū tika kultivēta spēcīga savstarpējā konkurence (a la ja tu atzīmju ziņā neesi klases topā, tad tu neesi nekas), kas pavisam noteikti nav pareiza un produktīva pieeja mācību procesam, bet no otras puses - tie 3 grūtie gadi kārtīgi mūs visus sagatavoja studijām gan ieliekot labus zināšanu pamatus, gan pieradinot pie patstāvīgās mācīšanās un sava laika organizēšanas. Jā, brīžiem nācās ar sakostiem zobiem sēdēt (lasīt - mocīties) pie fizikas grāmatām, kas bija mans personīgais bieds, bet kopumā nenožēloju, ka neizvēlējos vieglāko ceļu un visu vidusskolas laiku nenobumbulēju.
Jātiecas uz to, kas pašam interesē un patīk, taču arī jebkurā universitātes programmā - pat sirdij vistuvākajā - būs kursi, kuri nepatiks/neinteresēs vai sagādās grūtības. Un nāksies tikt galā šā vai tā. Manuprāt, tādās situācijās ir vienkārši jāizvērtē prioritātes - ja svarīgi ir dabūt labu atzīmi (lai paliktu budžetā vai dabūtu stipendiju, piemēram), vienkārši jāsaņemas un tas ir jāizdara. Ja svarīgākas ir citas lietas, tad jāizšļūc cauri uz 4 - 5 un miers mājās. Bet čīkstēšana nepalīdzēs ne vienā, ne otrā gadījumā :-)