Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

atzīmes skolā

 
Reitings 460
Reģ: 31.12.2018
Sveikas! Vēlējos uzzināt kā bija\ir jums? Cik lielu vērību tām pievēršat? Vai mācaties pēc principa - to ko nākotnes profesijai vajadzēs, tur cenšos, to ko nevajadzēs atstāju novārtā?
Mani pēdējā laikā tirda jautājums - vai man tiešām vajag pūlēties tajās eksaktajās zinātnēs, lai izvilktu to 7, nevis nolādēto 6 :-D, vai arī uzmest vienaldzīgo, jo skaidri zinu, ka tas nav mans. Riebjas pat eksaktie priekšmeti. Citreiz pienāk doma - a varbūt, ka koncentrēties uz prioritātēm tikai, jo tā izdarīšu vairāk? Bet tad atkal, es nevaru. Esmu perfekcioniste. Esmu iedomājusies, ka mans sekmju izraksts izskatīsies labi un patiks, ja būs 7+:-D Tā ir mužīgā perfekcionisti problēma. Tu saproti, ka visam pievērst uzmanību vienlīdz labi nevari, tāpēc tas, kam vajadzētu uzmanību pat nesanāk izcili, lai gan varētu. ahh...
P.S neprasu ko man darīt, bet tikai padalīties ar jusu pieredzi - cik svarīgas jums atzīmes? Visur vai tikai tur, kas interesē? Kāpēc?
02.04.2019 00:18 |
 
Reitings 257
Reģ: 11.09.2018
Bija laiks, kad bija Tavs moto,, 7+'' un es jutīšos labi. Vēlāk sapratu, kā jāmīl un jādara tas, kas sanāk nevis ar galvu jāsitas pret matemātikas vai ķīmijas kabineta durvīm. Tā laužoties, sapratu, ka izdzedzinu sevi. Pazemoju tā priekšmeta priekšā, kuram veltu pa 3 vai 4h un tāpat ir tas 5 vai 6.
Nelec augstāk par savu dirsu ja nevari,kāda jēga no izdiedelēta vērtējuma.
02.04.2019 00:47 |
 
10 gadi
Reitings 2445
Reģ: 20.04.2014
Vidusskolā atzīmes bija svarīgas, mācījos tā, lai visur ir 8 un 9, retu reizi 7. No vienas puses - tas bija liels stress, skolas un klases vidū tika kultivēta spēcīga savstarpējā konkurence (a la ja tu atzīmju ziņā neesi klases topā, tad tu neesi nekas), kas pavisam noteikti nav pareiza un produktīva pieeja mācību procesam, bet no otras puses - tie 3 grūtie gadi kārtīgi mūs visus sagatavoja studijām gan ieliekot labus zināšanu pamatus, gan pieradinot pie patstāvīgās mācīšanās un sava laika organizēšanas. Jā, brīžiem nācās ar sakostiem zobiem sēdēt (lasīt - mocīties) pie fizikas grāmatām, kas bija mans personīgais bieds, bet kopumā nenožēloju, ka neizvēlējos vieglāko ceļu un visu vidusskolas laiku nenobumbulēju.
Jātiecas uz to, kas pašam interesē un patīk, taču arī jebkurā universitātes programmā - pat sirdij vistuvākajā - būs kursi, kuri nepatiks/neinteresēs vai sagādās grūtības. Un nāksies tikt galā šā vai tā. Manuprāt, tādās situācijās ir vienkārši jāizvērtē prioritātes - ja svarīgi ir dabūt labu atzīmi (lai paliktu budžetā vai dabūtu stipendiju, piemēram), vienkārši jāsaņemas un tas ir jāizdara. Ja svarīgākas ir citas lietas, tad jāizšļūc cauri uz 4 - 5 un miers mājās. Bet čīkstēšana nepalīdzēs ne vienā, ne otrā gadījumā :-)
02.04.2019 06:58 |
 
Reitings 245
Reģ: 29.05.2018
Man agrāk bija svarīgi, lai ir tas 7 katrā kontroldarbā, bet vēlāk, kad vairs tā nebija tik viegli to 7 dabūt, es būtībā skatos, lai tieši vidējā atzīme katrā priekšmetā ir vismaz 7, bet tāpat, piemēram, fizikā man vidējā atzīme ir 6. Īsumā - atzīmes man ir svarīgas, bet ne tik svarīgas, lai es šaaaausmīgi iespringtu un labotu katru atzīmi, kas ir mazāka par 7.
02.04.2019 06:58 |
 
Reitings 2264
Reģ: 21.01.2013
Es vidusskolā centos turēties tā, lai kopējā vidējā atzīme ir virs 7. Bija priekšmeti, kuros biju izcilniece. Un bija priekšmeti, kuros bija grūti izspiest 6, bet centos turēties tā 6 līmenī. Uz kopējā fona viss izlīdzinājās. Es uzskatu, ka, ja kāds priekšmets pilnīgi nepadodas un nākotni pilnīgi ar to nesaista, tad nevajag diži pārdzīvot, ka atzīme tajā nav izcila (protams, ja nav tā, ka no vidējās atzīmes atkarīga iestāšanās studēt tālāk/stipendija utt).
02.04.2019 08:03 |
 
Reitings 803
Reģ: 21.09.2015
Reiz man ar divām draudzenēm, kas tajā laikā arī mācījās skolā bija interesanta saruna, kas izteica visu. Viena no viņām saka"Man angļu valodā bija septiņi!". Otra saka "Man angļu valodā bija astoņi ". Uz ko es atbildēju "Man gan bija po*uj!" :-D:-D
Man vidējā bija tuvu 8, bet es speciāli nesēdēju un nemācījos. Neteikšu, ka man arī bij gaiša galva. Bija priekšmeti, kas man ļoti padevās - sports, ekonomika, kultūras vēsture, gan angļu gan krievu valoda. Pārējos es mēģināju stundās klausīties. Tas daudz deva.
Uzskatu, ka jāmācās ir tad, ja vēlies tikt budžetā kādā no augstskolām, vai jāmācās tie priekšmeti, kuros būs jāliek eksāmens un tie būs vajadzīgi turpmākajām studijām ;-)
02.04.2019 08:08 |
 
Reitings 1126
Reģ: 09.04.2016
Pamatskolā bija svarīgi iegūt pēc iespējas augstākas atzīmes, vidusskolā izdzīvoju ar labām atzīmēm tajos priekšmetos, kuri man ir tālāk vajadzīgi studējot, pārējos man bija kārtīga “po*uj, galvenais, lai vidējā vismaz 4” attieksme.
Neapgalvoju, ka šāda attieksme ir pareiza, nelepojos ar to, ka man tāda bija.
02.04.2019 08:21 |
 
Reitings 932
Reģ: 25.09.2017
Visu skolas laiku mājās tiku dresēta, ka atzīme ir jābūt ne mazākai par 7. Pat, ja atnesu mājās 9, sekoja jautājums: "Kāpēc ne 10?":-DSākumskolā un pamatskolas pirmajos gados, ja atnācu mājās ar 6, tad mani nelaida ārā vai neļāva skatīties TV vai vēl kaut ko izdomāja:-D
Vidusskolā man jau pašai bija automātiski iegājies, ka vajag censties nopelnīt vismaz 7 (neatkarīgi no priekšmeta):-)
02.04.2019 08:32 |
 
Reitings 16391
Reģ: 09.10.2011
Skolà dikti neiespringu (varbūt atsevišķos priekšmetos nedaudz).. atzīmes bija diezgan labas. CE nokārtoju labi, tiku universitātē un tur gan nācās pacensties! :-D
02.04.2019 08:50 |
 
Reitings 312
Reģ: 24.09.2015
Man arī tas slieksnis bija 7. Nezinu, nekad nebija tā, kas sēdēju un kaut ko kalu no galvas vai šausmīgi mocījos. Mūzika, sports, tie man nepadevās, bet arī neiespringu, kaut kā to 7 dabūju. Atestātā kaut kur laikam bija viens vai divi sešinieki, bet uz kopējā fona tas izlīdzinājās. Un par to diži nepārdzīvoju. Man jau liekas, ka skolā iemāca pamatlietas no visa, kas man liekas, ka tomēr visiem būtu jāzina. Ja gribi stāties augstskolā un tikt budžetā, tad vidējā atzīme ir svarīga, un ir vērts censties- nebūs jāmaksā par studijām, kas nav maza nauda.
02.04.2019 08:55 |
 
Reitings 4224
Reģ: 26.09.2009
"Man angļu valodā bija astoņi ". Uz ko es atbildēju "Man gan bija po*uj!"

gluži kā es :-D man bija vienalga, skolā šad tad parādījos, kad varēju pamosties, lai to pabeigtu, tolaik baigi neinteresēja atzīmes un neko baigi garām nepalaidu, galva pašai strādāja, atzīmes pat bija ok un augstskolā, ne tajā sliktākajā ar iestājos un neko baigi tas nemainīja.
02.04.2019 09:10 |
 
Reitings 745
Reģ: 24.03.2019
Man vienmēr vajadzēja būt visur virs 7. To uzspieda nevis vecāki bet es pati sev jo vienkārši patika mācīties. Baigi pie grāmatām nesēdeju jo bija gudra galva un visu varēja apgūt stundās. Vienīgais priekšmets kur nedabūju 7 bija fizika un tas tāpēc ka es skolotājai nepatiku dēļ izskata (biju Emo/goth stilā ).
Jā autorei liekas ka nevajadzēs nākotnē to priekšmetu tad droši nemokies. Es daļēji arī mācījos visur labi, jo nezināju par ko vēlos kļūt.
02.04.2019 09:25 |
 
Reitings 610
Reģ: 04.03.2017
Man veicaas valodaas un literatuuraa, bet visur kur vajadzeeja reekjinaat- matemaatika, kjiimija, fizika- bija iists briinums dabuut 4. Nekad neesmu to sapratusi un viss. Peec augstaam atziimeem arii nekad neesmu tiekusies, manaa skatiijumaa tie ir tikai ciparinji uz papiira un viss. Kontroldarbiem nekad iipashi negatavojos un stundaam pie maaciibaam nekad neseedeeju. Un tik un taa ar visu tiku galaa un skolu pabeidzu, labu darbu dabuuju arii bez visas zubriishanaas.
02.04.2019 10:11 |
 
Reitings 1330
Reģ: 29.10.2014
nekad neiespringu uz atzīmēm. svešvalodās vispār labi ja četri dabūju. man līdzīgi kā KindaPsycho , arī mājās labi ja mājasdarbus izpildīju, bet arī ne vienmēr, un ieskatēm arī negatavojos. un arī nenožēloju savu nemācīšanos, jo esmu dabūjusi darbu, kuru vēlos jau no skolas laikiem.
02.04.2019 10:16 |
 
Reitings 2196
Reģ: 19.10.2012
Man vienmēr vajadzēja būt visur virs 7. To uzspieda nevis vecāki bet es pati sev jo vienkārši patika mācīties. Baigi pie grāmatām nesēdeju jo bija gudra galva un visu varēja apgūt stundās.

Man tieši tas pats. Visur arī bija 7+, arī priekšmetos, kas riebās. Vispār sekmes bija svarīgas, jo gribēju tikt budžetā augstskolā, pēc tam augstskolā jau mierīgāk pret to attiecos, galvenais bija pabeigt, bet nu gadījās, ka nejauši saņēmu stipendiju :D Bet jā, ja man vidusskolā būtu vajadzējis sēdēt nonstopā pie grāmatām, lai dabūtu savu 7, tad es droši vien to nedarītu priekšmetos, kas nelikās svarīgi nākotnei.
02.04.2019 10:25 |
 
Reitings 460
Reģ: 31.12.2018
Man padodas literatūra, vēsture, politika, arī kultūras vēsture, tur pat nepiepūloties ir 9, lai dabūtu 10 kaut kas jāpārlasa, bet tas nāk viegli, jo patīk, redzu jēgu to mācīties. Gribu karjeru ofisā, saistītu ar pārvaldi, dokumentiem.
Galīgi nepatīk eksaktie. Neteiktu, ka vajag arī stundām ilgi zubrīties. Vidēji ar 2h pietiek arī eksaktajiem, bet besī. Vienmēr izdaru visu, izņemot mācīšanos. Kad iemācos arī neredzu jēgu. Vairāk šeit špikoju, citreiz 7 sanāk, citreiz 6. Saprotu, ka jurisprudencē man ķīmiju nevajadzēs, bet iekšējais pefekcionisms neliek mieru. :-D
02.04.2019 11:57 |
 
Reitings 1249
Reģ: 10.08.2015
Varētu teikt, ka vidusskolā neiespringu uz atzīmēm, arī no vecākiem nesaņēmu nekādu spiedienu un atzīmju čekošanu katru dienu, jo viņi zināja, ka varu tikt pie labām atzīmēm un tā arī bija. Man patika un patīk mācīties, tāpēc arī patika saņemt labus vērtējumus un stipendiju.
02.04.2019 12:38 |
 
Reitings 311
Reģ: 21.06.2018
Es vēl saprotu, ka studentam sekmes var nebūt svarīgas, ja nav budžetā, tai skaitā koledžas studentam tās var nebūt svarīgas, teiksim, ja neplāno iet augstskolā un koncentrējas uz profesiju, kuru iegūst - ja mācās par frizieri, nekož pirkstos un neplēš matus sava 4-nieka dēļ matemātikā. Bet, ja skolēns mācās pamatskolā vai vispārizglītojošajā vidusskolā - sakiet lūdzu, kas cits viņam var būt svarīgs, ja ne atzīmes? Laikā, kad pats svarīgākais darbs ir mācības! Nu kas? Pēc iespējas plikāka bilde instagramā? Neuzskatu, ka uzreiz slikts cilvēks un ka "nekas no tāda neizaugs", ja kādā priekšmetā neveicas un ir zemāka atzīme, bet nesaprotu un nekad nesapratīšu to skolēnu un viņu vecāku prioritātes. Tad kāda vispār jēga mācīties? Pabeidz 9 klases un ej gaterī, ja jau atzīmes ir nesvarīgas.
02.04.2019 13:05 |
 
Reitings 806
Reģ: 18.01.2018
Atzīmes praktiski neinteresēja, galvenais bija pārliecība, ka visu, ko vajag man, zinu. Apmēram tā - biju viens no labākajiem matemātikā skolā, bet atzīme ap 6 grozījās :) jo nelikās svarīgi tērēt laiku mājās, lai darītu, ko lieliski saprotu.
Mammai - tai gan svarīgi bija :D
02.04.2019 15:08 |
 
Reitings 4224
Reģ: 26.09.2009
Bet, ja skolēns mācās pamatskolā vai vispārizglītojošajā vidusskolā - sakiet lūdzu, kas cits viņam var būt svarīgs, ja ne atzīmes? Laikā, kad pats svarīgākais darbs ir mācības! Nu kas? Pēc iespējas plikāka bilde instagramā?

man vispār līdz 12.klasei bija uzskats, ka galvenais mācīties, jo kuru interesēs, ka man matemātikā bija 10nieks tur kaut kādā 8.klasē :D tas protams ir subjektīvi, bet man niet zināšanas un atzīmes vienā maisā. Man vidusskolā bija daži 4 tikai tapēc, ka nebija attiecības ar skolotājam vai attieksmes dēļ.
12.klasē ir varbūt nedaudz savādāk, ja zini ko vēlies darīt pēc tam. Manā laikā nebija instagrama, kurā likt plikus dibenus, bet man tāpat kā daudziem bija pacmit gadu, draugi, ballītes un viss pārējais, kas tajā laikā likās super svarīgāk par visu citu, kas ir loģiski.
02.04.2019 15:15 |
 
Reitings 82
Reģ: 20.10.2018
Man vispār šķiet, ka tas nav īsti objektīvi, ņemt vērā jebkādas vidējo atzīmi kādos priekšmetos, vai arī vispārīgi, jo katrā skolā ir pilnīgi savādāk.
Piemēram, kādā skolā fiziku māca skolotājs, kurš dod kontroldarbos olimpiāžu līmeņus uzdevumu, tu spied ārā visu no sevis, lai vismaz dabūtu 4, bet tad kādā skolā vienkārši atzīmes liek par neko, ja, piemēram, ir jau kontroldarbam pareizas atbildes atrastas utt. un tam cilvēkam ir 9 vidējais, kaut arī tas otrs, kam ir 4, viņam ir daudz vairāk zināšanu nekā tam cilvēkam ar vidējo 9...
02.04.2019 19:13 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits