Joprojām ir speciālistu pārpalikums humanitārajās un sociālajās zinātnēs, bet trūkst inženierzinātņu, dabaszinātņu un informācijas tehnoloģijas profesionāļu.
Lai šo disproporciju mazinātu, steidzami ir jāiegulda gan skolēnu izglītībā, ieinteresējot viņus eksaktajās zinātnēs un dabaszinātnēs
Jaunieši inženierzinātnes neizvēlas dažādu iemeslu dēļ, bet visbiežāk – vai nu tāpēc, ka īsti nezina, ko dara inženieri
Lai aizpildītu šo izpratnes trūkumu, skolās ir jāskaidro, ko dara inženieris, – ka tā ir radoša profesija, jo inženieris rada jaunas sistēmas un produktus.
Vispārizglītojošajās skolās ir nepieciešams nopietni pievērsties eksakto zinātņu un dabaszinātņu izglītībai, pirmkārt, atsakoties no sociālo zinātņu novirziena un mācot jauniešiem fiziku un ķīmiju un, otrkārt, ieviešot obligāto eksāmenu fizikā un ķīmijā. Pretējā gadījumā liela daļa jauniešu pēc 9. klases joprojām iet vieglāko ceļu, izvēloties mācīties dabaszinības, ne konkrētus eksaktos priekšmetus
Man vienmēr ir bijusi pārliecība ka lai kādā jomā būtu patiešām labi panākumi(nevis kaut kādi) cilvēkam ir jābūt talantam.
Kāpēc citu "tāds līmenis ir OK" tik ļoti satrauc, lai vajadzētu mētāties ar skarbiem izteicieniem? Kāpēc tas, ka citi dabū sliktu rezultātu (vienalga, kāda iemesla dēļ), tik ļoti uztrauc perfektās čaklītes bez garīgajiem traucējumiem?
Es zinu tikai dažus, kuriem sakrīt visi šie punkti. Tie parasti ir no čaklīšu sugas, kuriem viss vienmēr ir ideāli un atzīmes caur tīrāko zubrīšanu ir labas
Briesmīgi klasesbiedri, vecāki, skolotāji?
Slimošanas dēļ palaista garām mācību viela? Vienmēr ir konsultācijas, ja vecāku finanses ļauj, tad arī privātskolotāji. Ja slimo tik smagi, ka palaiž garām veselus semestrus, varbūt vajadzētu apsvērt home schooling. Briesmīgi klasesbiedri, vecāki, skolotāji? Ja viss dzīvē tik briesmīgs, skumji un žēl bērna, protams. Bet šodienas pasaulē skolēniem ir lieliskas iespējas izmantot interneta resursus
Stulbi ir čīkstēt par to, ka pelni maz, jo lūk ekonomisti pelna daudz, bet tur jāmācās augstākā matemātika.
Nu labi, šodien mēs inženieru trūkumu valstī apspriežam un sakam ka vot skolniekus ir "jāieinteresē un ir jāiepazīstina ar profesiju", bet ja piemēram rīt mums būs ļoti vajadzīgi dzējnieki/rakstnieki vai gleznotāji, tad arī "bīdīsīm" tos pašus tekstus "jāieinteresē un ir jāiepazīstina ar profesiju"?Nu, ñemot vērā, ka valsts pārvaldei ir jāmēģina ietekmēt masas budžeta ietveros (primitīvi formulējot), tad principā - jā. Vismaz tāda veida aģitācijas ir viena no metodēm kā panākt vēlamo, un diez vai, ja vara nereaģētu uz kaut kādu konkrētu iztrūkumu, tāda nereaģēšana tiktu atbalstīta.
daudzas augstskolas kļuvušas par biznesu, kas arī visus uzņem, ka tik maksā
Nerea, ja tev tik viegla galva, tad kāpēc blakus ar pātagu stāvēt vajadzēja?