Kopš 90.gadiem LV skolu programmās ienākusi Kritiskā domāšana kā metožu kopums, virziens, kā strādāt ar bērniem, lai tie mācītos, aktīvi domājot utt. Skolās šo mērķi panāk un radošo domāšanu attīsta visādas radošas darbošanās stundās.
Daudzi kritiskās domāšanas teorētiķi un praktiķi atzīst, ka cilvēkam VAR attīstīt radošo domāšanu.
Šobrīd mācos šo kursu un apgūstu metodes, ar kurām to panākt.
Manuprāt mūsdienās galīgi nav jābaidās kļūt par pedagogu, ja vien esi enerģisks un atvērts, jo radošumu, idejas var smelties visur, sākumam pietiks ar gatavām metodēm, uzdevumiem, noskatītām idejām, vēlāk jau pašam tas radīsies dabiski.
Vienu no grāmatām, kura noder arī pieaugušajam, trenējot savu radošo domāšanu ikdienā, ir Edvards de Bono. Kā gūt radošas idejas. (62 spēles un vingrinājumi katrai nedēļai).