Zolitūdes Maxsimā iebrucis jumts.....

 
Reitings 360
Reģ: 17.01.2013
Jau dzirdējāt? http://www.delfi.lv/news/national/politics/zolitude-maxima-veikalam-iebrucis-jumts-ir-cietusie.d?id=43837112
21.11.2013 18:43 |
 
Reitings 460
Reģ: 31.07.2013
Sniegbalte operators maina baterijas...
24.11.2013 17:12 |
 
Reitings 460
Reģ: 31.07.2013
Tvnet portals ‏@Tvnet_portals 1m

«Maxima» uzsāk ārkārtas pārbaudes visos veikalos Latvijā http://go.tvnet.lv/b5u3ky
24.11.2013 17:13 |
 
Reitings 5261
Reģ: 27.03.2009
Man ļoti interesētu šie stāsti pēc kāda laika, kaut par to vīrieti,kurš pazaudēja pirms nedēļas apprecēto sievu vai citi,kas tur atrasti zem gruvešiem. Tie likteņi, tās sāpes.

nopietni? tev gribás lai masu médiji lien sho cilvéku dzívés, izkjidá visu pa internetu, lai tádas ká tu apmierinátu savu zinjkári? lai tádas ká tu palasítu par to ká citiem sáp? cik citiem grúti? lai klát visádi loshi raksta debílus komentárus? uzskatu, ka jáljauj izsápét, jáljauj méginát aizmirst, nevis jáplésh shís rétas vél dziljákas, jo redz kádai aptrúkás emocionála lasámviela! ceru, tu to biji domájusi savádák, neká es sapratu
24.11.2013 17:17 |
 
Reitings 710
Reģ: 16.04.2013
Teletūbij, to, ka pārvietojas gar sienām, kā teikts instrukcijās, teica VUGD vienā no daudzajām reizēm, kad viņi bija TV studijā, man šķiet, jau 5dien.
To, ka es to video jau esmu redzējis, es jau pateicu savā iepriekšpēdējā komentārā.

Tas, ka kāds saka, ka viss ir bijis pilnīgi pareizi nenozīmē, ka tā arī bija.

Vai viņi jau tad pārvietojās pa vienam? Vai kāds no viņiem nepakļāva sevi nevajadzīgam riskam (piemēram nevajadzīgi stāvot zem tā jumta)?
24.11.2013 17:19 |
 
Reitings 954
Reģ: 01.10.2013
Mis Take, es teicu,lai internetā publicē? Ir tak tie paši Ievas stāsti,kur cilvēki stāsta par nelaimēm, tuvinieku zaudējumiem un arī veiksmes stāstiem!
24.11.2013 17:20 |
 
Reitings 6245
Reģ: 19.08.2009
Teletūbij, vari atslābt vai savu laiku izmantot lietderīgāk, kā izmantojot gudrā dir*anā??!
24.11.2013 17:24 |
 
Reitings 4617
Reģ: 02.06.2012
nopietni? tev gribás lai masu médiji lien sho cilvéku dzívés, izkjidá visu pa internetu, lai(......) apmierinátu savu zinjkári?

Te nu japiekrīt. Tā bez šaubām būs, kādu turpmāko pusgadu visi kas jauns un co barosies no šīs traģēdijas, ceps sirdi plosošos rakstus un taisīs biznesu.
Bet nu vai tiešām tas ir vajadzīgs, mums lasīt, petīt, līst citu dvēselēs?!

p.s. ļoti interesanti lasīt Teletūbija viedokļus. Labi, ka ir tādi cilveki, kas "paskatās" no citas puses, savādāk visi būtu tikai un vienīgi viegli manipulējamas cilveku masas.
24.11.2013 17:31 |
 
10 gadi
Reitings 5181
Reģ: 29.01.2009
Tu vari būt lielā mamma

Mamma es Tev nebūšu. Bet ja proti apstrādāt doto informāciju, tad Degpunkta materiālos (it īpaši Epizode 374) un LTV1 kanāla materiālos izteikto informāciju apkopotu - tad saprastu,ka viņi darīja visu, kā tika mācīts un uz dullo neviens tur iekšā neskrēja.
24.11.2013 17:42 |
 
Reitings 1681
Reģ: 01.09.2012
Pag ja jau tgd visu demontē, kad tad nāks ekspertīzi taisīt? Vai tik nemēģina tgd veikli nomaskēt pēdas? Visu nojauks, tgd nolīs lietus, varbūt izsnigs sniegs un neko vairs nevarēs atrast...
24.11.2013 17:44 |
 
Reitings 732
Reģ: 23.04.2012
24.11.2013 17:45 |
 
Reitings 5261
Reģ: 27.03.2009
Pag ja jau tgd visu demontē, kad tad nāks ekspertīzi taisīt? Vai tik nemēģina tgd veikli nomaskēt pēdas? Visu nojauks, tgd nolīs lietus, varbūt izsnigs sniegs un neko vairs nevarēs atrast...
tu saproti, ka, iespéjams, tur ir vél 7 líkji? viss ir jádemonté arí tápéc, lai atrastu iespéjamos mirushos. nevar tak visu iesaldét, atstát ká ir lai taisítu ekspertízes, ir jánodroshina lai tur vars nekas nebrúk un jámeklé.
24.11.2013 17:51 |
 
10 gadi
Reitings 485
Reģ: 18.03.2010
Kārlis Būmeisters ‏@KarlisBumeister 2h
Centos netwītot šajā tredēģijā.Bet redzot notiekošo,mana vienīgā cerība ir žurnālisti.Ir pārāk daudz roku,kas glauni viena otru mazgās.

BUSH ‏@bush_music 47m
Rīgas pilsētas būvvalde ir Rīgas domes priekšsēdētāja pakļautībā esoša pašvaldības iestāde, bet neredzu, ka Ušakovs būtu atlaists/arestēts!
24.11.2013 17:54 |
 
Reitings 954
Reģ: 01.10.2013
Tagad atsāka gruvešu atrakšanu,vai ir vēl kāds atrasts?
24.11.2013 17:57 |
 
10 gadi
Reitings 5181
Reģ: 29.01.2009
Sniegbalte, vēl nav...
24.11.2013 17:58 |
 
Reitings 1681
Reģ: 01.09.2012
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/136799/buvnieks-aigars-atklaj-ka-stradajis-nelaimigas-maximas-celtnieciba?news_com=1



Vnk gribas nosist šos cilvēku! Kapēc neatklājat informāciju par šiem projektiem? Kas tie ir par projektiem, kuros notiek šādi pārkāpumi? Vai tas tiek slēpts , lai pēc notikušās nelaimes varētu uzcept vēl vienu rakstu presē, kurā šis cilvēks rakstīs, ka visu esot zinājis un redzējis un nemaz nebrīnās? Lūk ir klājš piemēr mūsu sabiedŗības puvumam...
24.11.2013 18:04 |
 
Reitings 1681
Reģ: 01.09.2012
in 24.11.2013 13:23
Ivars Sveile
"Tā kā esmu sertificēts būvinženieris ar augstāko izglītību un 10 gadu pieredzi būvniecības jomā, esmu piedalījies ap 100 būvobjektos Rīgā un tās rajonā es arī vairs nespēju mierīgi noskatīties, kas notika Zolitūdē, tad labprāt padalīšos ar savu viedokli par šīs nelaimes izcelsmi.

Man kā būvniekam, kurš ir strādājis gan „treknajos gados”, gan tagad, šajā lauciņā nez kāpēc neizbrīna šis skumjais Zolitūdes gadījums. Man kā cilvēkam, Latvijas iedzīvotājam un saprātīgai būtnei ir, protams, neizsakāmas skumjas par šo notikumu. Bet kā pieredzējušam būvniekam ir nedaudz izbrīns caur naidu par to, ka tik ilgi bija jāgaida, lai kāds atkal sāktu pievērst uzmanību būvniecības procesiem, atbildībām un attieksmei pret kvalitāti. Skaidrs ir viens, ka šīs cilvēku dzīvības izmainīs attieksmi pret būvniecības procesiem Latvijā un ja tagad tie nemainīsies, tad dzīvojam mēs muļķu valstī, kur staigājam pa grābekļu lauku, krītam, ceļamies un atkal krītam, un uztveram to kā normu.

Lasot rakstus un komentārus, ko publicē plašsaziņas līdzekļi, šķiet, ka - nelaime ir notikusi, cilvēku vairs nav, bet vainīgie nepiesakās un domāju, ka arī nepieteiksies. Jo visi kā kranči ir ierāvuši astes un skaidroties sūta tikai preses sekretārus. Bet atbildība būs kādam jāuzņemas.

Versijas var būt dažādas – projektēšanas kļūdas, būvniecības kļūdas, nepareiza ekspluatācija u.t.t., un skaidrs ir viens, ka tas nebija force majore un ka ir jābūt vainīgajam. Pats personīgi esmu redzējis neskaitāmas nopietnas būvniecības kļūdas, kuras tiek iebūvētas ēkās. Pieļauju, ka šeit arī ir būvniecības kļūda, kuru iespējams ir pieļāvis kāds būvuzņēmējs. Latvija ir viena no tām retajām valstīm, kur galvenajam būvuzņēmējam praktiski nav neviena būvstrādnieka, bet visus darbus veic apkašuzņēmēju firmiņas, no kurām tiek izspiesta pēdējā sula. Tiek izdarīts milzīgs spiediens, kas liek mazajiem būvniekiem strādāt pelēkajā ekonomikā un pieļaut kļūdas, par kurām lielākoties ir arī informēts galvenais būvuzņēmējs, bet viņi paši uz to piever acis. Varu uzskaitīt tikai dažas no neskaitāmi daudzām kļūdām būvniecības procesos tepat Latvijā, kuras ir uzskaitāmas par nopietniem pārkāpumiem un neatbilst Latvijas Būvnormatīviem un par visām ir bijuši informēti galvenie būvnieki:
1) Rīgā jaunajā projektā (neminēšu kurā), tiek izbūvētas nesošās dubult-T metāla sijas autostāvvietā un velāk tiek konstatēts, ka ir kļūda projektā un nav aprēķināts augstums inženiertīkliem (elektrības vadiem, ūdens caurulēm u.t.t). Ja zem sijām vēl iebūvēs inženiertīklus, tad griesti būs par zemu un nebūs iespējams ēku nodot ekpluatācijā. Lai novērstu nenodošanu ekspluatācijā, nesošajās dubult-T tērauda sijās tiek izgriezti 10x10cm caurumi, lai eleketriķis varētu izlaist savus vadus un santehniķis caurules. Bet neviens nepievērš vērību tam, ka tās ir konstrukcijas, kuras atrodas apakšzemes autostāvietā un tur visu ēku virs tās. Ja tiek uzstādītas metāla sijas, tad iepriekš tiek aprēķinātas slodzes, kas tām ir jānes kā viendabīgām (izotropām) un tajās ir iekšejie-elastības spēki, kas savstarpēji mijiedarbojas. Beigās – vadi tika izvilkti, caurules saliktas un viss aizšūts ar reģipsi un griestu augstums atbilda projektam. Un neviens pat aci nepamirkšķināja uz to, ka galvenās nesošās konstrukcijas, kuras tur visu ēku, ir tikušas bojātas – atbildīgais būvuzņēmējs noteica, ko lai citu dara, mums citādi nepieņems ekspluatācijā.
2) Arī jaunais projekts Rīgā – tiek izmūrēti logi, uzstādītas pārsedzes un ēkai uzlikts jumts, bet, kad jāsāk montēt logi, arhitekts konstatē, ka logi nav izmūrēti pareizajā izmērā. Nu ko darīt? Ņem, izzāģē platākas logu ailas uz katru pusi, bet pārsedzi nenomaina. Atstāj nesošo pārsedzi, kura balstas tikai 7cm uz katru pusi uz mūra daļas. Pēc tam uztaisa apdari un itkā nekas nebūtu bijis. Tiek pasniegts, ka kļūdījās mūrnieks, bet galvenie būvnieki, kuriem jāuzrauga procesus, savas kļūdas neatdzīst. Labāk ātri noslēpt un par to aizmirst, jo mums taču ir līguma sasitības un termiņi, kuri jāievēro. Pārsedzes tā arī tika iebūvētas ar nepietiekošu balstu un segto darbu akti parakstīti itkā viss būtu pēc projekta.
3) Cits jaunais projekts Rīgā – tiek iemontēta pirmajā stāvā liela vitrīna. Pēc laika tiek konstatēts, ka ir bijušas izmaiņas projektā un neviens to nav pamanījis. Lai izgatavotu jaunu vitrīnu, ir atkal jāgaida 3 nedēļas, bet darbu nodošanas termiņi deg. Neko darīt! Tākā vitrīnai pa vidu ir sadalošais statnis, tad pus vitrīnu aizšuj ar OSB loksnēm no abām pusēm, no ārpuses pielīmē vati un uztaisa apmetumu, bet no iekšas pie OSB loksnes pieskrūvē reģipša karkasu un reģipsi. Un nekas nav redzams, bet tas, ka neatbilst nevienam Latvijas Būvnormatīvam, tas jau nevienam neinteresē, jo ir termiņi! Tagad cilveki ir nopirkuši šīs telpas un nemaz nezin, ka viņiem ārsiena nemaz neeksistē, bet tur ir apslēpta vitrīna.
4) Ofisa ēka pierīgā – Jumta nesošās konstrukcijas ir izbūvētas no tērauda konstrukcijām, uz kurām balstās ranilla gofrētās loksnes. Uz jumta tiek uzcelts čillers (gaisa vai ūdens saldētājmašīna, kas ļauj gan dzesēt, gan uzsildīt siltumnesēju, masa 2 tonnas), kur tam konstruktors ir aprēķinājis vietu. Uzstāda čilleru, bet: „ Ak vai!”, jumta sijas ieliecas un kustas, ja piedur pirkstu čilleram. Un kā izrādās konstruktors ir ne tikai kļūdījies metāla konstrukciju izvēlē, bet arī tajā, ka čillers, lai varētu darboties, ir nepieciešams ieliet tajā vēl 800 litrus antifrīzu. Antifrīzu liet vairs neviens neuzdrošinājās. Darbi apturēti netika, bet nedēļas laikā tika pastiprinātas sijas ar tā paša konstruktora piedāvājumu. Es tikai nesaprotu, kā šis konstruktors var būt sertificēts, ja pieļauj tik milzīgas kļūdas.
5) Alfas daudzstāvu autostāvvieta – cik esmu novērojis, vismaz gadu visi nesošie rīģeļi (dzelzsbetona sijas) ir saplaisājuši, kas nozīmē, ka nespēj izturēt slodzi. Nepaskatījos tik smalki, vai plaisas ir no cirpes vai lieces, bet fakts kā tāds ir. Bija tur izvietoti metāla stieņi, ar kuru palīdzību kāds iespējams veica deformāciju novērojumus. Daļa no šiem deformāciju distanceriem bija nepareizi uzstādīti, daļā paši nokrituši, daļa nolauzti. Distanceri stāvēja kādu pus gadu. Un, kad biju tur pēdējo reizi, nevienu distanceri vairs nemanīju (varbūt nebiju vērīgs), bet plaisu vietas iespējams bija vienkārši aizkrāsotas, lai nekrīt acīs. Ja dzelzsbetonā parādās plaisas pēc daudziem gadiem, tad ir skaidrs, ka konstrukcijas ir nogurušas. Un es personīgi kā būvinženieris Alfas trakajās dienās auto nenovietotu pārpildītā daudzstāvu autostāvvietā, pirms nav veikta ekspertīze un publiski paziņots par sabiedriskās būves drošību vai pastiprināšanu.

Varu uzskaitīt neskaitāmas kļūdas būvniecības procesos un galvenais, ka lielā daļā no šīm kļūdām ģenerāluzņēmēji ir bijuši no Top 10 būvfirmām Latvijā, un viss ir noticis ar viņu ziņu un akceptu. Tā pati dokumentācija, ar ko aizbildinās visi būvnieki, ir tikai formāla, parasti būvdarbu žurnāls tiek rakstīts kā katram ienāk prātā un kas ienāk prātā, jo neviens to nepārbauda, segto darbu aktus nozīmīgajām konstrukcijām prasa tikai pirms izpildes (formas 2) parakstīšanas vai pirms objekta nodošanas ekspluatācijā. Tikai tad visi sēž un gatavo segto darbu aktus un meklē arhitektus, autoruzraugus un būvuzraugus, lai tie paraksta. Tikšanās bieži notiek vai nu mašīnās, benzīntankos vai būvobjekta vagoniņā, bet ne objektā, kur būtu jāpārbauda pareiza, projektam atbilstoša un konstruktīvi noturīga konstrukciju iestrāde! Saliek parakstus, būvnieks uzsauc būvuzraugam konjaku un visi priecīgi strādā tālāk. Un tā notiek praktiski visos būvobjektos.

Un es pats šajā visā esmu no malas noskatījies, jo, ja vēlos strādāt šajā jomā, tad man ir jāklusē, jo esmu jau saņēmis aizrādījumus no vadošajām būvfirmām, ja sūdzēšos par kaut ko, tad Latvijā vairs objektos nestrādāšu, jo tā ir norma. Nekur nerakstīta, bet visiem pieņemta un saprotama norma.
Pat materiālu piegādātāji mēdz piegādāt būvmateriālus, kuriem nav atbilstības dekelerācija un, ja es saku, ka nevaru pieņemt būvmateriālus, kuri nav sertificēti Eiropas savienībā un neatbilst Eiropas regulām, tad atbilde ir, ka viņi tūlīt paši uztaisīšot, jo neviens jau tos sertifikātu nummurus nepārbauda. Ieraksta, ka atbilst tam, šitam un sertifikāts un atbilstības deklerācija gatava.

Lasot rakstu par to, ko ir teicis Maximas būvuzraugs, ka dobie dzelzsbetona paneļi esot pārbaudīti pirms montāžas, man iekšā parādās smīns ar naidu. Protams, ka pirms nodošanas ekspluatācijā vai arī tagad ir jau uztaisīts pārbaudes akts, bet, ka tas tika izdarīts pirms montāžas, es ļoti šaubos, jo zinu kā un kad notiek dokumentācijas sagatavošana, bet iespējams, ka kļūdos. Esmu vairāk kā pārliecināts, ka arhitektu birojs kopā ar konstruktoriem jau desmit reizes šo divu nakšu laikā ir pārrēķinājis visas slodzes un tagad meklē, uz ko novelt šo nelaimi (tiek pacelti visi dokumenti un meklētas sīkākās nepilnības, sīkākais akts vai pārbaude, kura nav atbilstoša, lai tikai viens uz otru varētu šo nelaimi novelt). Un beigās vainīgs būs nabaga apakšuzņēmeju būvdarbu vadītajs, kurš steigā, spiedienā no vadības, darbu noslogojumā vai cita nospiedoša iemesla pēc nebūs sastādījis vienu papīrīti, pārbaudes aktu vai uzlicis parakstu, kur vajadzēja vai nevajadzēja. Cilvēku dzīvības vairs nav, bet būs vainīgais, ko nopelt, vainīgais, kuru pataisīs par vainīgo un pūlis gavilēs.

Varētu rakstīt un rakstīt par šo tēmu, bet zinu, ka mani vārdi pūš pret vēju.

Un tie ir tikai mani novērojumi un nevienu ekspertīzi par rakstā minēto neesmu veicis."
123 labs komentārs 4 slikts komentārs
24.11.2013 18:06 |
 
Reitings 314
Reģ: 29.01.2009
Tūlīt mani nomētās ar akmeņiem, bet nu šie celtnieki ir vienkārši marionetes augstākstāvošu personu rokās. Ja viņi pirms tam būtu sākuši par šīm lietām runāt - kurš tajā klausītos? Viņus ātri vien kāds apklusinātu, tiktu izziņots, ka radies pārpratums un visi par to aizmirstu.
Un cik no jums viņu vietā būtu tik balti un godprātīgi jēriņi, kas ietu un klāstītu par visiem pārkāpumiem sabiedrībai? Runāt jau visi gudri, bet ne darīt, diemžēl.
24.11.2013 18:27 |
 
Reitings 7743
Reģ: 29.01.2009
Vienmēr var atrast kādu, kuru tas interesētu, tie paši žurnālisti uz tādām lietām kāri, mazums atklājuši to, ko citi tā slēpuši? Saprastu tīri cilvēcīgi, ja pievērtu acis uz kādu sīkumu, bet tik milzīga ēka, lielveikals, kur ikdienā pilns ar cilvēkiem, ja tiek salipināta no puņķiem, es atvainojos, nesaprotu kā var klusēt ļoti labi apzinoties, ka šī ēka nebūs droša. Nē, es pati neesmu balta un pūkaina, bet arī līdzdalībniece masu slepkavībā neesmu.
24.11.2013 18:34 |
 
Reitings 123
Reģ: 13.12.2011
Vai es esmu vienīgā, kas saskata dīvainības publicētajā cilvēku sarakstā? Jaunākā bojāgājusī ir dzimusi 1990. gadā. BET! Kur jūs esat redzējuši pilnu veikalu ap plkst. 18.00 (laikā, kad bērni ir mājās no skolas, bērnudārziem) ar salīdzinoši veciem cilvēkiem? Jums neliekas, ka kāds šeit kaut ko slēpj?
24.11.2013 18:36 |
 
Reitings 2870
Reģ: 20.12.2012
Veikalā bija arī bērni un pusaudži, bet tos pieaugušie paspēja izglābt, jo šādās situācijās vienmēr ir labi cilvēki, kuri pirmos velk ārā bērnus. Viens bērns Klīniskajā slimnīcā ārstējas vēl.
24.11.2013 18:38 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits