Noteikti, ka nē.
Pirmkārt, mani besī reklāmas. visur. Ja vēlaties, lai man rastos negatīvs viedoklis par produktu un kad man to savajadzēsies, tad izvlētos tikai ne to brencu- daudz reklamējieties.
Otrkārt, sekoju cilvēkiem, kurus vēlos iestalkot, bet kam privāti profili, tāpēc jāseko, ja gribi redzēt. Cilvekiem, kas man rūp ( un tas tiešām nav daudz) un kuru bildes laikoju utt. Sev noderīgai informācija (gatavošana, skaistumkopšana, treniņi) kur nekas netiek reklamēts. Un jā, aktīvi arī influencerēm, kas mani ļoti besī. Jo pa lielam, kāpēc, lai es sekotu sev nepazīstamam cilvēkam, pret kuru man ir neitrālas jūtas, pozitīvas jūtas. Tad vai nu ļoti patīk un interesē vai ļoti besī. Un ticiet man besīt ir daudz vieglāk. iestalkoju ko instagrammeles dabū par velti, pa cik utt. Interesē. Nekad nepērku. Un nepirktu, tikai tāpēc ka mani besījošs cilveks reklamē- ja laba lieta nopirktu alternatīvu. Ja tomēr lieta izrādītos labākā kvalitātes un cenas attiecība tirgū, tad meklētu citu atlaides kodu, tikai ne tā influencera, kuram sekoju un kurš besī.
Nesaprotu, kas vsp ir ar tiem influenceriem, kāpēc kāds iedomājas, ka viņi ko ietekmē, var pārdot. Pa lielam, sekoju, lai paskatītos kā dzīvo. Bet tas noteikti neietekmē to, ka varēs man ko pārdot. Neesmu tāda vienīgā. Bieži par brndu rodas negatīvs paliekošs iespaids, influencera dēļ. Piemēram sekoju influencerei, kura besī mani ķermeņa dēl, kas izskatās labāk par manējo un tāpēc, ka ģērbjoties lētos pēdējos mēslos, pamanās labi un dārgi izskatīties. Sekoju, jo besī un arīt tāpēc, ka redzu idejas, kā ar lētu sūdu izskatīties dārgāk. Bet es apzinos, ka kvalitāte viņas mantām ir pēdējā mēsla līmenī. Žoklis karās kādus sūdus pērk. Un to sūdu sakombinē ar somiņām par 3-5 tūkstošiem. Tas uzreiz liek saprast, ka ne tikai somiņas ir viltojums, bet arī viss radītais tēls, dzīvesveids un priekšstats. Uzreiz negarīvas domas par cilvēku. Un asociācija ar mēsliem. Šo asociāciju par mēslu pārnesu uz produktiem ko reklamē, un kad vēl pat nav lēts, mēsls reklamēts... ir tāds WTF.
Influenceri vairums ir nekas, neko nav sasnieguši un plašais nojāto mauku un tamlīdzīgu komentāru klāsts norāda uz to, kāda ir attieksme pret šīm slavenībām un piesauktais ka viņas/ viņi ir nekas, apaļa 0 atspoguļo reālās cilveku domas.
Ir cilveku kategorija, kas tiešām ir kaut ko sasniegušas. Un pret viņām veidojas pozitīvs viedoklis. Šis pozitīvais viedoklis tālāk tiek pārnests uz brendu. Bet LV tādu ir gaužām maz un kļūst aizvien mazāk. Ja Olga Dreģe reklamētu šampūnu, sejas krēmu. Papētītu to tuvāk vizmaz. Un ja kvalitāte (sastāvs) un cena būtu ok, varbūt nopirktu.
Bet vairums respektablo cilvēku soctīklos rāda garlaicīgu saturu un vispār ir neaktīvi. Labi pārdodas bērni, sex un privātā dzīve. Laikam tāpēc, ka visiem interesē, kā tad dzīvo citi salīdzinot ar mums, bet tas tiek slēpts. Tad kad tiek izrādīta ļoti privāta dzīve, visi ģimenes locekļi utt ... tas piesaista. Cienījams slavenības nav ar mieru uz to, tādējādi nepiesaistot. Publiskā dzīve, pasākumi un viss kur tiek ievērotas vienādās vispārpieņemtās normas garlaiko un tam sekot nav interesanti. Tāpēc piemēram Laurim Reinikam kas ir IG un atzīts dziedātājs nesekoju- garlaicīgi. Lai gan viņam ātrāk izdotos ko pārdot.
Pa lielam, arī slavenības nevar tā ņemt un pārdot. Vislabākais efekts būtu atgādināt par atzītu un pazīstamu produktu kas ir jau lietots. Par uzlabojumiem, jaunu dizainu vai ko tādu. Un produkta virzīšanai tirgū, būtu jāizmanto sprūdrata princips, kombinējot atgādinošo reklāmu no respektabla influencera kombinācijā ar produktu vizīšanu atlaižu formā.
Tāpat runājot par ko sasniegušām slavenībām, viņi labi strādātu, pastāstot, ka kādā man jau labi pazīstamā kompānijā sākušās atlaides. Tas strādātu. Par jauniem produktiem- vispār nesaprotu kā kāds ko pērk,, to vispirms neizmēģinot.
Jaunus produktus esnu sākusi lietot iegādājoties ko uz labām atlaidēm un kas pēc apraksta atbilda labai kvalitātei. Un izmēģinot dotos paraudziņus, kad produkts ir izrādījies fantastisks. Parasti, jau esot konkrēta zīmoola preču lietotāja citās kategorijās.
Šobrīd to zīmolu ir tik daudz un daudzi ir tāds mēsls, ka palielam kaut kam jānotiek, lai es pārietu vai vnk izmēģinātu ko citu izņemot savus labakos kvalitātes- cenas variantus.