Man, kā izbijušai uzņēmējai, interesanti palasīt viedokļus. Es pati, teiksim tā, pēc apstākļiem kaulējos un pārsvarā biznesa vidē. Ir vietas, kur to var un pat vajag, ir vietas, kur reāli neiešu kaulēties. Tāpat ir arī cilvēki, kam atlaidi iedošu, ir tādi, kuriem uzcenot pa virsu gribas - par attieksmi, nepieklājību etc. Kā uzņēmējam, tirgonim, mani atlaižu prasītāji ārkārtīgi kaitina, bet drīzāk patīk izrādī random acts of kindness vai vienkarši atalgot patīkamus klientus. Ja man kāds mēģina nokaulēt preci, ko tirgoju, es neko diži labu par to cilvēku nedomāju (protams, atkarīgs arī no tā, kā to dara). Tanī pat laikā es nereti un ar prieku kādam kaut ko iedevu tāpat vai b2b ietvaros piekritu uz sev mazāk izdevīgu barteri un taml.
Tā, kā te saka - uzcenojums ir tīrā peļņa... Nu, tā tas gluži nav, ja nu vienīgi lielveikalu ķēdēs utt. Ja man produkta x pašizmaksa ir 2,5 EUR, tas nenozīmē, ka no tiem 2,5 EUR arī tiek aprēķināta darbinieka alga, elektrības patēriņš, mārketinga aktivitāšu izmaksas utt. Tam jāieklļaujas atlikušajos 2,5 EUR, ja nevēlos pacelt cenu - un tas, lūk, ir lielākais stragls mazajā uzņēmējdarbībā. Kā saglabāt kvalitāti, iedot kādam vēl pa vidam atlaidi un kaut ko tomēr nopelnīt. Tāpēc mazajos uzņēmumos es bez ierunām maksāju tik, cik prasīts un nekaulējos.