Vispār papēti statistiku. Ir lasīts csdd mājaslapā, ka tikai trešdaļu autoavāriju izraisa sievietes
lenl, nekādā ziņā neatbalstu diskusijas autoru un necenšos diskriminēt nevienu dzimumu, bet aicinu Tevi pašu kārtīgāk papētīt statistiku – kādu īpatsvaru no kopējā braucēju skaita ieņem sievietes (es, piemēram, nezinu)? Ja vīrieši pie stūres ir 2 reizes vairāk, tad tīri loģiski, ka tie izraisa divas reizes vairāk csn, nekā sievietes (jeb divas trešdaļas no kopējā, ja neizsekoji uzreiz). Ejam tālāk – nobrauktie km. Cik vidēji nobrauc sieviete un cik vīrietis? Ja vīrieši nobrauc vidēji divreiz vairāk, tad atkal tas pats secinājums. Tālāk - kurās dienas stundās, kuros rajonos, kādos laikastākļos brauc vienu un otri? Respektīvi, skaties uz negadījumu skaitu katram dzimumam uz X nobrauktiem km vienādos apstākļos, nevis skaļiem dzeltenas preses virsrakstiem. Prese uzrakstīs to, ko Tu gribi lasīt,
that's all they're gonna do!
Lūk absurds piemērs, kas palīdzēs saprast domu:Ģimenei ir pilngadīgi 5 dēli un 1 meita. Dēli katru darba dienu brauc uz darbu un atpakaļ vidēji 30km (rīta un vakara sastrēgumu stundās). Brauc visu gadu. Tikmēr meita uz darbu lielākoties brauc ar kādu no brāļiem. Ar auto brauc tikai pavasara un vasaras nedēļas nogalēs uz veikalu un atpakaļ (5 km). 2 no dēliem gadā izraisa trīs csn, 2 divus, un 1 nevienu. Tikmēr meita izraisa tikai 1 avāriju. No šī izriet, ka ģimenē sievietes izraisa 10 reizes mazāk CSN, nekā vīrieši!! Bet vērtējot objektīvi (elementāro aprēķinu neskaidrošu), secināsi, ka vīrieši šajā ģimenē izraisa aptuveni 7.5 reizes mazāk avāriju, un, organizējot braucienu uz, teiksim, Siguldu, Tev daudz drošāk būs sēsties pie kāda no brāļiem.
Jā, piemērs absurds un, iespējams, pat stereotipiem pilns, bet atkārtoju – necenšos pierādīta kāda taisnību, bet norādīt, kā objektīvi vērtēt statistiku.