Njā. Nebrīnos, ka Latvijā ceļa negadījumu statistika ir tik drūma, ja tadi cilveki ar tādu domāšanu kā Zīlei un Martai ir pie stūres....++++
Bet kas mani sadusmo, ir tie trakie cilvēciņi, kas lien pāri šosejām un lielceļiem, vietās, kur tas nav atļauts un tas ir ļoti bīstami. Braucu es un ielas vidū stāv cilvēks, un gaida kad tiks pāri, nu slimi, uz liela ceļa ar vairākām joslām katrā virzienā.
Njā. Nebrīnos, ka Latvijā ceļa negadījumu statistika ir tik drūma, ja tadi cilveki ar tādu domāšanu kā Zīlei un Martai ir pie stūres....
Kā jau rakstīju, ja puišibūtu paskatījušies, viņi būtu redzējuši mašīnu kura tuvojās un nebūtu izgājuši uz ceļa.
tik pat labi var pateikt, ja neredzu tumsā vacies malā.
15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.
147. Jebkurā gadījumā (arī ārpus gājēju pārejām) transportlīdzekļa vadītājam jāpalaiž garām neredzīgi gājēji, kas rāda signālu ar baltu spieķi.
148. Uz regulējamas gājēju pārejas un krustojumos, kad ir iedegts atļaujošais luksofora signāls vai tiek parādīts satiksmes regulētāja atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod iespēja gājējiem un velosipēdu vadītājiem pabeigt brauktuves šķērsošanu.
149. Aizliegts uzbraukt uz gājēju pārejas, ja aiz tās izveidojies sastrēgums, kas var piespiest transportlīdzekļa vadītāju uz tās apturēt transportlīdzekli un traucēt gājēju vai velosipēdu pārvietošanos.
.Vienmēr uz gājēju pārejām notriekti gājēji ir vainīgi vai ne?!!! Bet pie "transportlīdzekļu vadītāju vispārīgajiem noteikumiem" ir noteikts - darīt visu iespējamo lai neapdraudētu citus ceļu satiksmes dalībniekus, it SEVIŠĶI mazāk aizsargātos!!! Nu ja esi pie stūres - tad skaties uz ceļu. Tās gājēju pārejas jau izbūvētas kā oficiālā vieta uz ceļu, kur gājējam to šķērsot! Lielākā problēma ir tā saucamā - SAVSTARPĒJĀ CIEŅA starp visiem ceļu satiksmes dalībniekiem , mums Latvijā viņas praktiski nav. Ir taču baisi pēc tam dzīvot ar domu, ka manas nolaidības pēc kāds ir smagi cietis vai pat gājis bojā. Nu es esmu no tiem cilvēkiem kas ceļu uz gājēju pārejas šķērsoju tikai tad kad auto pie tās ir pilnībā apstājies - vai tad man grūti pagaidīt, nu tiešām prieks par tiem autovadītājiem kuri dod ceļu gājējiem. Vai tad tomēr grūti uzspiest uz to bremžu pedālīti dārgo auto vadītāj!!!!!
Gājēji drīkst šķērsot brauktuvi tikai pēc tam, kad ir pārliecinājušies, ka tas nav bīstami (jānovērtē satiksmes drošība pa kreisi, pa labi un vēlreiz pa kreisi).
Tik pat labi viņa satraukumā varēja sajaukt pedāļus.