Oficiāli lombardam būtu jāsniedz informācija un zagtas preces jāatgriež.
Man gan ir ļoti bēdīga pieredze ar šo...
Kāda "paziņa" ciemojoties pie manas ģimenes nozaga mammas rotas lietas, liela daļa mantotas paaudzēs. Galvenais zudums bija skaistie un lielie zelta gredzeni, kuri no vec-vec mammas mantoti (bija jāmanto man un māsai). Monetāra vērtība liela, bet sentimentālā neaprakstāma.
Par zādzību sapratām ļoti neilgi pēc tā notika. Protams, pirmā reakcija bija apskriet tuvākos Lombardus - pilsētas lielākais bija tieši 5min attālumā. Ieskrējām iekšā un vaicājām vai nav atnests - gredzeni bija ar iniciāļiem un specifiski - pēc apraksta uzreiz atpazīstami.
Mums darbinieki skatījās acīs, plātīja rokas, visu pierakstīja un apsolīja dot ziņu, ja ko līdzīgu atnesīs.
Pāris nedēļas vēlāk šī "paziņa" policijas pratināšanā atzinās, ka nozagusi un pateica, ka uzreiz aiznesusi uz TIEŠI TO LOMBARDU, kur mēs bijām. Pie tam saņēma labi ja 5% no reālās zelta vērtībās. Pēc liecības sanāca, ka pirms mēs bijām Lombardā, viņa kādu stundu iepriekš bija ienesusi. Lombarda darbinieki acīs skatoties meloja, jo saprata, ka par santīmiem nopirkšu milzu vērtu zeltu. Protams, līdz tam jau viss izkausēts...
Vēljoprojām sirds sāp, jo ģimenei tas bija liels emocionāls zaudējums. Lombardus ciest nevaru no šī brīža!