Beibe.Marta
Nu, tā saka teorija un arī teorijas pasniedzēja to pašu stāstīja, stāstot arī reālu piemēru no dzīves ar paziņu, kurš strauji bremzēja, bet kā parasti, kaut gan zinādams, bremžu klučus nenožāvēja... Nu, rezultātā viss fantastiski nobloķējās un iebrauca grāvī.
Nu, skaties, ko saka satiksmes drošība:
28 Uz mitra bruģa seguma riepu saķeres spēks ir ierobežots. Sānslīdi var radīt bremzējot tā, ka riepas bloķējas. Vairākkārtīgi laideni bremzējot neizslēdzot sajūgu, rodas iespēja samazināt riepu bloķēšanos un nodrošina vienādu bremzēšanas spēku aizmugurējās labās un kreisās puses riepās.
36 Automobiļa mazgāšanas laikā tā bremzēšanas sistēmas darba elementi (bremžu uzlikas, diski, bremžu trumuļi (barabani)) tiek samitrināti un tos vajag izžāvēt braukšanas sākumā lēni, blīvi nospiežot bremžu pedāli, tas ātri atjaunos darba bremzēšanas sistēmas efektivitāti.
38 Braucot straujos un ilgstošos kritumos ir nepieciešams izmantot bremzēšanu ar dzinēju, tādēļ šajos posmos pārnesumam jābūt ieslēgtam. Ilgstoša automobiļa piebremzēšana ar darba bremzēšanas sistēmu var novest pie bremžu mehānisma pārkaršanas un tā var atteikties darboties.
39 Nobloķētu riteņu riepas slīd pa ceļa virsmu, līdz ar to saķere starp tām samazinās, sekojoši, bremzēšanas ceļa garums palielinās."
Nu, aptuveni tā... :)