Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Veloceliņi Rīgā

 
Reitings 1868
Reģ: 25.05.2014
Iespējams, šī nav pati piemērotākā vieta, tomēr vēlos paust sašutumu par jaunizveidoto veloceliņu Lāčplēša ielā. Jau tā šajā posmā bieži sastopami transportlīdzekļu sastrēgumi, bet tagad, pēc veloceliņa nodalīšanas, automobiļiem vairs atlikusi viena josla, kas ievērojami samazina plūsmas caurlaidspēju šajā ceļa posmā un veicina sastrēgumu veidošanos.

Saistībā ar veloceliņu ierīkošanu Rīga, to darot uz mehānisko transportlīdzekļu rēķina, vēlos uzdot dažus jautājumus.

Cik diennakts laikā konkrēto ielu izmanto velosipēdistu un cik - autobraucēju? Vai nešķiet, maigi izsakoties, pārspīlētu dažu simtu velosipēdistu dēļ likt ciest tūkstošiem autobraucēju?

Kāda vispār ir jēga no velosipēda kā transportlīdzekļa Latvijas klimatiskajos apstākļos? Vai tiešām ir daudz tādu, kas velosipēdu izmanto arī sniega un atkalas laikā?

Cik lielu summu valsts un pašvaldības budžetā iemaksā autobraucēju (transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, degvielas akcīzes nodoklis), bet cik - velosipēdisti? Šis jautājums uzdots pirmā jautājuma kontekstā.

Vai patiešām nevienu nesatrauc gaisa piesārņojums, ko radīs palielinātie sastrēgumi un mazāks vidējais transporta kustības ātrums galvaspilsētā? Daži tūkstoši velosipēdistu nekompensēs kaitīgo izmešu daudzuma pieaugumu apkārtējā vidē, ko radīs palielinātie sastrēgumi.

Ja velosipēdistu ceļu infrastruktūras izveidei iespējams novirzīt ievērojamus līdzekļus no pašvaldības budžeta, tad kādēļ Rīgā ceļu segums bieži vien ir vērtējams kā nekvalitatīvs (bedres, nepietiekama lietus kanalizācija, arhaiskas tramvaju sliežu klātnes u.tml.)? Man šķiet, ka prioritāra mehānisko transportlīdzekļu kustība.

Kā rīkoties un kurp novietot savus automobiļus blakusesošo namu iedzīvotājiem un iestāžu, biroju darbiniekiem? Jau tā Rīgā, manuprāt, izjūtams stāvvietu trūkums.


Es patiešām nezinu, kāds ir Rīgas domes oficiālā pozīcija šajā jautājumā, taču uzskatu, ka pašvaldības amatpersonām būtu jāapzinās, ka to pienākums ir rīkoties Rīgas iedzīvotāju vairākuma interesēs, kuru noteikti neveido velosipēdisti.
15.08.2014 17:28 |
 
10 gadi
Reitings 10290
Reģ: 29.01.2009
Nelasu Tavu savārstījumu, bet pēc manām domām ir vēl tikai 2 ielas, uz kuru brauktuvēm vēl vajag veloceliņu-tad viss ok :D Valdemāra un Čaka.

strādāju Elizabetes ielā, nekad neesmu redzējusi braucam velosipēdistu pa celiņu.
15.08.2014 17:30 |
 
10 gadi
Reitings 10290
Reģ: 29.01.2009
vajag = "vajag"
15.08.2014 17:31 |
 
Reitings 3774
Reģ: 12.02.2013
Pabrauc kādu mēnesi pats ar velosipēdu un tad, iespējams, pārdomā vēlreiz savu uzrakstīto.
15.08.2014 17:31 |
 
Reitings 6037
Reģ: 30.10.2010
Kāda vispār ir jēga no velosipēda kā transportlīdzekļa Latvijas klimatiskajos apstākļos? Vai tiešām ir daudz tādu, kas velosipēdu izmanto arī sniega un atkalas laikā?


Es braucu ar riteni no februāra līdz novembrim. Pašreiz veselības apstākļu dēļ esmu pārgājusi tikai uz velotransportu, t.i. kamēr sabiedriskajā transportā tiek izmantoti kondicionieri, tajos atrasties nevaru. Kāpēc tad lai nebrauktu ar velo?

Cita lieta, ka tās velojoslas arī ir tikai tāda parodija par veloceliņu. Man patiktu, ja izbūvētu tiešām īstus veloceliņus, nevis vienkārši novilktu svītru un paziņotu, ka tur turpmāk brauks velosipēdisti. Ikdienā pārvietojos pa ietvi.
15.08.2014 17:33 |
 
Reitings 6037
Reģ: 30.10.2010
Piparene, pa Valdemāra ielu ir veloceliņš.
15.08.2014 17:34 |
 
10 gadi
Reitings 10290
Reģ: 29.01.2009
ne jau pa brauktuves daļu.
15.08.2014 17:34 |
 
Reitings 6037
Reģ: 30.10.2010
Uz Brīvības ielas derētu garāks, tikai diemžēl tur nav vietas tam.
15.08.2014 17:35 |
 
Reitings 6037
Reģ: 30.10.2010
Kāda starpība? Galvenais, ka tas veloceliņš tur ir un to var izmantot.
15.08.2014 17:36 |
 
Reitings 8407
Reģ: 29.01.2009
Lai gan ikdienā man nav sava mašīna, bet tie veloceliņi ir kā skabarga pakaļā, jo veicina nežēlīgos sastrēgumus, nu nebija īstās vietas ne Lāčplēša iela, ne Elizabetes iela, kur tos taisīt, varēja tad uz trotuāra savilkt svītras un uztaisīt veloceliņu.

Arī domāju, ka daļēji pat vairāk izplūdes gāzes būs, jo mašīnas stāvēs korķos ar stundām.

Un par maksāšanu arī piekrītu, tādi ceļu nodokļi un sazin kas vēl, bet ceļi pilnīgā pak**** un beigās vēl jau tā Rīgas pilnākās un noslogotākās ielas ņem un sakropļo.
15.08.2014 17:36 |
 
10 gadi
Reitings 10290
Reģ: 29.01.2009
Spīdola, Tu laikam nesaprati manu teikumu tā, kā biju to domājusi.
15.08.2014 17:38 |
 
Reitings 6037
Reģ: 30.10.2010
Laikam gan. :)
15.08.2014 17:39 |
 
Reitings 2336
Reģ: 29.01.2009
Jo vairāk cilvēku brauks ar velo, jo mazāk mašīnu un sastrēgumu būs. Jārēķinās, ka paies vēl vairāki gadi, kamēr šī situācija ar veloceliņiem un patīkamu pārvietošanos jebkuram, atrisināsies.
15.08.2014 17:47 |
 
Reitings 847
Reģ: 09.02.2014
Mans velo ceļiņa maršruts gan ir no Hanzas ielas gar Arēnu un tālāk gar kapiem uz Mežaparku, kur veloceliņš nav autobraucējam traucējošs, tādēļ par konkrēto vietu komentēt nevarēšu.

Ar riteni Rīgā braucu tikai vasarā.


Par finansējumu piekritīšu, kamēr velo celiņi aug kā sēnes pēc lietus, bedres netiek lāpītas pat ne uz pusi tik naski.
15.08.2014 19:25 |
 
Reitings 649
Reģ: 06.11.2012
Atļaušos nepiekrist autora viedoklim un centīšos pamatot savu skatījumu.

Manā skatījumā Latvijā par pilnvērtīgām pilsētām var nosaukt tikai 4 pilsētas. Liepāju, Daugavpili, Jelgavu un, protams, Rīgu. No kurām tikai pēdējai ir CERĪBAS un iespējas izaugt par kaut ko vairāk. Lai to panāktu, tai ir jāmainās. Un veloceliņi ir viens no aspektiem, jo gluži vienkārši- līdz šim Rīgā par to nav domāts. Mūsdienīgās pilsētās, ja mēs vēlamies attīstīt pilnvērtīgu satiksmi, velosipēdisti aizņem DAUDZ- DAUDZ, DAUDZ lielāku satiksmes daļu. Cita lieta ir jautājumā, vai tieši Lāčplēša iela ir tā, kurai būtu jātop par velosipēdistu galveno ielu, jo, manā skatījumā, Valdemāra iela(un, sekojoši, Vanšu tilts) tam būtu daudz piemērotāka. Turklāt, tagad remontē Salu tiltu, kur, domājams, būs 3 joslas katrā virzienā. Kaut kāds tā kā pudeles kakls veidojās. Tas nu tā. Ceru, ka tas ir izplānots korekti.

Lai vai kā- Rīga reāli ir pēc izmēriem(platības)- liela pilsēta un, man liekas, pavisam mierīgi sevī spētu akumulēt 4 miljonus iedzīvotāju. UN, ja Rīga kādreiz vēlas izaugt par lielpilsētu ar savu metro(ko, es ceru, ieplānos vēl mūsu dzīves laikā), tad MUMS ir jāsaprot, ka lielpilsēta NEVAR, NESPĒJ un nemaz NEDRĪKST atļaut mums katram braukt kā mēs to vēlamies- respektīvi- katrs pats ar savu auto.


Rīgas lielākais mīnuss, manuprāt, ir neadekvātais sabiedriskais transports- tas ir lēns, nekvalitatīvs un nespēj nodrošināt dinamisku darba vidi. Normālās lielpilsētās ir metro, kas būtu ideāli piemērots Rīgai, lai mēs varētu ātri nokļūt no, piemēram, Juglas līdz Imantai, Ziepniekkalna līdz centram, Mežciema- līdz centrālai stacijai, utt, utjp.. Rīgas plānojums ir vienkārši ideāls šādiem savienojumiem. Diemžēl mums, latviešiem, bieži vien pietrūkst drosmes šādām idejām.

Ja būtu metro, tad cilvēkiem patiešām arī vienkāršāk būtu novietot savu auto daudzstāvu stāvvietās, tādējādi atslogojot satiksmi un, iespējams, pārvietojoties ar riteni pa drošiem velo celiņiem.
15.08.2014 19:40 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!