Ir četras attīstības fāzes:
- fāze – personāla vadības darbs izpaužas kā administratīvo funkciju veikšana (personāla
I
dokumentācijas administrēšana). Šajā fāzē organizācijai jāsakārto dokumentācija, iekšējā lietvedība;
- II fāze – šajā fāzē pamatuzdevums ir kontroles mehānisma ieviešana un organizācijas cilvēku resursu
sakārtošana.
- III fāze – personāla vadības uzdevumi ir saistīti ar iepriekšējo posmu veiksmīgu organizēšanu, kā arī
ar iekšējo problēmu risināšanu, kas pamatā saistīta ar jaunu darbinieku piesaisti, meklēšanu, esošo
darbinieku konsultēšanu, novērtēšanu, motivēšanu;
- IV fāze – personāla vadības funkcijas aptver visus nepieciešamos aspektus, lai nodrošinātu organizāciju
ar pilnvērtīgu personāla vadību.3
Personāla vadības pamatuzdevums ir nodrošināt uzņēmuma izaugsmi ilgstošā periodā, nevis strādāt
tikai attīstības pirmajās fāzēs, kas būtībā ir uzņēmuma dokumentācijas un lietvedības procesa administrēšana.