Par amata lepnumu

09.04.2013, ance_silina

Nesen lielveikalā iepirkos pie kases, kur cilvēkus apkalpoja ārkārtīgi dusmīga un nelaipna sieviete. Nu, patiesi - viņa bija tik saniknota kā fūrija un ar skatienu vien iznīcināja katru lielveikala apmeklētāju, kurš uzdrošinājies iestāties rindā pie viņas kases. Tas man lika aizdomāties par lepnumu un pienākumu, ko cilvēks izjūt pret savu amatu.

Pārdevēja bija jauna, aptuveni manā vecumā. Katrā viņas kustībā un žestā atspguļojās klajš riebums, pretīgums, pat dusmu balstīta agresija pret cilvēku pirkumiem, pašiem klientiem un situāciju kopumā. Pat kasieres seja bija saviebta ārkārtīgās dusmās un pretīgumā, kas viņas izskatu padarīja vismaz 15 gadus vecāku. Lai gan veikalos vienmēr cenšos izturēties laipni un pasveicinu pārdevējas, šoreiz es, tāpat kā visi citi pircēji, pat nepūlējos atvērt muti, lai viņai ko teiktu. Bija bail, ka dabūšu pa galvu ar preču skeneri vai ko tamlīdzīgu. Protams, es nevaru spriest par viņas darbadienu - varbūt patiešām bija noticis kaut kas tik nelāgs, ka visa viņas diena tika sabojāta. Taču diez vai pie vainas šoreiz bija kāds nelaipns pircējs, jo bija pilnīgi skaidrs, ka viņa no sirds ienīst šo darbu.

Pēc šī gadījuma aizdomājos par kādu paziņu, kurš strādā pie kases vienā no Rīgas burgeru ēstuvēm. Reiz biju devusies pie viņa ciemos uz darbu un sev par mazu pārsteigumu secināju, ka viņš savu darbu patiešām mīl! Bija reāli forši  un patīkami vērot, ar kādu prieku viņš stāsta par savu darbu un amata pienākumiem, pret kuriem viņš izturējās patiešām atbildīgi. Lai gan darbs nav tas prestižākais un labāk apmaksātais, viņš izskatījās laimīgs.

Manuprāt, ikvienam darbiniekam neatkarīgi no amata - sētniekam, kasierim vai liela uzņēmuma direktoram - ir jāspēj uzlikt "dežūrsmaidiņu" un izvilkt darba dienu līdz beigām, neatkarīgi notikušā. Vienmēr gadīsies kāds pircējs - idiots, priekšnieks - mērglis vai kāds iesākts projekts, kas pārvēršas katastrofā. Taču darbinieks, kurš spēj savākties, jebkuram uzņēmumam ir miljona vērts. Tiesa gan, augstākā pilotāža ir pēc tam šīs visas darba negācijas neuzkraut mājās saviem tuviniekiem, taču tas jau ir pavisam cits stāsts. :)

 
Komentāri [4]
Kārtot pēc jaunākā / vecākā
 
+0
Zinu 2 gadiijumus, kur cilveeki straadaaja apkalpojoshaa sfeeraa un neskatoties uz to, ka vienam teevs un otrai viirs nomira, vinjiem neviens neiedeva briivdienu un viirietis netika uz sava teeva beereem, bet sievietei 2h peec viira naaves bija jaauzsaak mainja. Tur nav jaabriinaas, ka katrs zests bija piepildiits ar riebumu pret darbu. Kaa maksaa un kaa attiecaas darba deveejs pret darbinieku, taa arii cilveeki straadaa.
15.04.2013 20:06 | saite | 1 atbilde | Atbildēt
 
 
+0
Krista-mums te visiem darbaa godiigi ir pilniigi vienalga,kas tev maajas...direktore loti mieriigi parasti pasaka-ja nevari straadaat ar pilnu atdevi,tad piezvani un pasaki,ka nebuusi.
Zinu,ka Latvijaa bija savaadaak-tie laiki pagaajusi...!
16.04.2013 03:03 | saite
 
 
+0
Loti piekriitu-es noteikti buutu palikusi savaa pusee bez darba,ja paaraadiitu visu,kas sirdii...!Man dazus gadus atpakal bija saruna ar puisi no Latvijas ,kurs briiniijaas,kaa es vispaar varu te dziivot,jo visu laiku "jaateelo"!Es teiktu- nav jaateelo ,bet vienmeer jaaatceras, klients vienmeer buus pirmaa vietaa.Paldies par rakstinu-bija interesanti lasiit.
15.04.2013 03:43 | saite | Atbildēt
 
 
+0
Es pavisam noteikti piekrītu par šo"dežursmaidiņu'', ar kuru jāizvelk līdz darba dienas beigām... Protams, vēl labāk , ja var izvilkt ar īstu smaidu:)... Manā skatījumā, ja neesi spējīgs strādāt ar klientiem ar laipnu attieksmi, tad nelien šinī darbā.Ir jau arī citi darbi. Pati strādāju katru dienu ar plašu klientu loku , un atgadījumi mēdz būt dažādi, bet citi klienti jau nav vainīgi pie tā, ka kāds tev sabojājis omu, vai ne tā?! Latvijā , diemžēl, tā ir problēma, it īpaši pārdevēju vidū: sejā izlasāma visa rūpe un negarastāvoklis. Kā klients , es noteikti vairs pie tāda -nekāda- pārdevēja neietu:)
14.04.2013 17:23 | saite | Atbildēt
 
 

Pievienot komentāru

Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji!
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits