law7 @ 28.07.2024 19:32Franšīzes ņēmējam nevar būt vadība. Šeit stāsts acīmredzami ir par to, ka darba tiesiskās attiecības tiek maskētas aiz franšīzes. Vismaz tāds iespaids rodas.
viens bija mazais Narvesen, ne īpaši apmeklēts, otrs pie DUS Neste, ļoti apmeklēts.AkiChiki @ 29.07.2024 15:01Paldies, izklausās diezgan čābīgi. :(
Vai viņai bija +/- normālās, aktīvās lokācijās?
Naomi* @ 28.07.2024 17:41Draudzenei bija divas franšīzes (otru piespieda ņemt, pati negribēja). Īsumā- Tu it kā esi tikai vadītājs, jo neko nrvari izlemt, ne sortimentu, ne kur kas atradīsies, nedz arī darba laiku- viss, kā nosaka Narvesen, bet iztrūkumus, komunālos un visus citus rēķinu maksāsi Tu. Ir obligātais sortiments, kam jābūt veikalā, vienalga, ka Tev nepērk un viss jānoraksta (norakstu segsi pati), tāpat tam obligati ir jābūt. Norakstos aiziet ļoti, ļoti liela nauda, draudzene teica, ka summa mērāma tūkstošos, mēneša ietvaros. Darbinieku Algas arī maksā Tu. Manai draudzeni bija ļoti lieli zaudējumi, ziemas mēnešos, kad ļoti dārga apkure, viņai mācās algas maksāt no savas kabatas, pati paliekot bez algas. Es tajā visā neredzēju pilnīgi nevienu plusu. Pārmetumi, kad kkas it kā nebija ok, netrūka- vadība izrīko pēc sirds patikas un Tu vēl beigas par to viņiem samaksā.
cory @ 29.07.2024 18:58
Šis apraksts izklausās pēc tipiskas franšīzes apraksta. Pluss noteikti ir tas, ka tavai bodei ir atpazīstams brends un klients jau ir pazīstams ar sortimentu un zin, ko ienākot Narvītī var nopirkt. Tapēc tas uzstādījums par to, ka konkrētiem produktiem ir jābūt sortimentā, mani nemaz nepārsteidz. Līdzīgi, kā piemēram ar Maķīša franšīzi. Klients uz turieni iet zinot, ka maķītī var dabūt čīzburgeru, un negaida, ka menu būs makaroni ar maltās gaļas mērci. Un tos makaronus ar gaļas mērci nemaz nedrīkst likt menu, jo tie var bojāt uzņēmuma brendu un menu ir atrunāts franšīzes noteikumos. Paņemot franšīzi noteikti nevar izpausties kreatīvi, ne noformējuma, ne sortimenta ziņā, ir noteikumi, kas jāievēro arī no biznesa perspektīvas. Mani arī nedaudz izbrīna tas teikums, ka tev ir jāmaksā algas un jāsedz pārējie izdevumi. Vai tad bija sagaidāms, ka Narvesen to darīs? Izdevumi pavisam noteikti ir franšīzes ņēmēja atbildība. Turklāt nav tā, ka tu veic tikai vienu lielu maksājumu, lai varētu izveidot franšīzi, noteiktos termiņos (pusgadā, ceturksnī utt) regulāri ir jāmaksā arī franšīzes nodeva.
Naomi* @ 29.07.2024 21:05
Jā, protams, franšīzes neņēmām būtu jāsedz visi izdevumi, bet ja Tev nav tiesības neko izlemt, pat ne to, kad būs jāveic inventarizācija, vairākus gadus pēc kārtas, viņa sagaidīja jauno gadu veikalā, jo tāds bija vadības lemums, viņa mēģināja saskaņot dienu iepriekš, vai pēc vecgada vakara, bet priekšniecība nepiekāpās, jāveic 31.12, pēc darba laika, lai cik ātri skaitītu, tāpat ātrākais bija 2 naktī. Tas bija tas, ko vēlējos pateikt- nekādus lēmumus Tu pieņemt nedrīksti, regulāri (reizi mēnesī) brauc reģionālais vadītājs un pārmet visu, kas viņaprāt, nav kārtībā. Bet Tu domā, kā galus savilkt kopā, lai nosegtu visus maksājumus.
Merilda @ 30.07.2024 12:13
Varbūt muļķīgs jautājums, bet tomēr - kāds tad labums ir franšīzes ņēmējam? ?
Merilda @ 30.07.2024 12:13
Varbūt muļķīgs jautājums, bet tomēr - kāds tad labums ir franšīzes ņēmējam? ?
Merilda @ 30.07.2024 12:13
Varbūt muļķīgs jautājums, bet tomēr - kāds tad labums ir franšīzes ņēmējam? ?