Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Narvesen franšīze

 
Reitings 51
Reģ: 11.02.2023
Sveikas! :)
Varbūt kādai ir pieredze kā franšīzes ņēmējai Narvesen?
Kā ir, vai ir tā vērts? Varbūt, ja nav vēlmes publiski komentēt, var caur dm. :)
26.07.2024 22:16 |
 
10 gadi
Reitings 1601
Reģ: 17.01.2013
Draudzenei bija divas franšīzes (otru piespieda ņemt, pati negribēja). Īsumā- Tu it kā esi tikai vadītājs, jo neko nrvari izlemt, ne sortimentu, ne kur kas atradīsies, nedz arī darba laiku- viss, kā nosaka Narvesen, bet iztrūkumus, komunālos un visus citus rēķinu maksāsi Tu. Ir obligātais sortiments, kam jābūt veikalā, vienalga, ka Tev nepērk un viss jānoraksta (norakstu segsi pati), tāpat tam obligati ir jābūt. Norakstos aiziet ļoti, ļoti liela nauda, draudzene teica, ka summa mērāma tūkstošos, mēneša ietvaros. Darbinieku Algas arī maksā Tu. Manai draudzeni bija ļoti lieli zaudējumi, ziemas mēnešos, kad ļoti dārga apkure, viņai mācās algas maksāt no savas kabatas, pati paliekot bez algas. Es tajā visā neredzēju pilnīgi nevienu plusu. Pārmetumi, kad kkas it kā nebija ok, netrūka- vadība izrīko pēc sirds patikas un Tu vēl beigas par to viņiem samaksā.
28.07.2024 17:41 |
 
Moderators
Reitings 4627
Reģ: 13.11.2016
Franšīzes ņēmējam nevar būt vadība. Šeit stāsts acīmredzami ir par to, ka darba tiesiskās attiecības tiek maskētas aiz franšīzes. Vismaz tāds iespaids rodas.
28.07.2024 19:32 |
 
10 gadi
Reitings 1601
Reģ: 17.01.2013
law7 @ 28.07.2024 19:32
Franšīzes ņēmējam nevar būt vadība. Šeit stāsts acīmredzami ir par to, ka darba tiesiskās attiecības tiek maskētas aiz franšīzes. Vismaz tāds iespaids rodas.

Jā, tur tas stāsts, ka Tu it kā esi sadarbības partneris, iemaksājis naudu, kas nav maza, bet patiesībā, teikšana Tev nav nekāda, Tu esi nevis sadarbības partneris, bet veikala vadītājs uz ļoti sūdīgiem nosacījumiem. (atvainojos par izteicienu, bet šeit tas ir atbilstoši.)
28.07.2024 23:14 |
 
Reitings 51
Reģ: 11.02.2023
Paldies, izklausās diezgan čābīgi. :(
Vai viņai bija +/- normālās, aktīvās lokācijās?
29.07.2024 15:01 |
 
10 gadi
Reitings 1601
Reģ: 17.01.2013
AkiChiki @ 29.07.2024 15:01
Paldies, izklausās diezgan čābīgi. :(
Vai viņai bija +/- normālās, aktīvās lokācijās?
viens bija mazais Narvesen, ne īpaši apmeklēts, otrs pie DUS Neste, ļoti apmeklēts.
29.07.2024 17:20 |
 
10 gadi
Reitings 3254
Reģ: 25.05.2009
Naomi* @ 28.07.2024 17:41
Draudzenei bija divas franšīzes (otru piespieda ņemt, pati negribēja). Īsumā- Tu it kā esi tikai vadītājs, jo neko nrvari izlemt, ne sortimentu, ne kur kas atradīsies, nedz arī darba laiku- viss, kā nosaka Narvesen, bet iztrūkumus, komunālos un visus citus rēķinu maksāsi Tu. Ir obligātais sortiments, kam jābūt veikalā, vienalga, ka Tev nepērk un viss jānoraksta (norakstu segsi pati), tāpat tam obligati ir jābūt. Norakstos aiziet ļoti, ļoti liela nauda, draudzene teica, ka summa mērāma tūkstošos, mēneša ietvaros. Darbinieku Algas arī maksā Tu. Manai draudzeni bija ļoti lieli zaudējumi, ziemas mēnešos, kad ļoti dārga apkure, viņai mācās algas maksāt no savas kabatas, pati paliekot bez algas. Es tajā visā neredzēju pilnīgi nevienu plusu. Pārmetumi, kad kkas it kā nebija ok, netrūka- vadība izrīko pēc sirds patikas un Tu vēl beigas par to viņiem samaksā.

Šis apraksts izklausās pēc tipiskas franšīzes apraksta. Pluss noteikti ir tas, ka tavai bodei ir atpazīstams brends un klients jau ir pazīstams ar sortimentu un zin, ko ienākot Narvītī var nopirkt. Tapēc tas uzstādījums par to, ka konkrētiem produktiem ir jābūt sortimentā, mani nemaz nepārsteidz. Līdzīgi, kā piemēram ar Maķīša franšīzi. Klients uz turieni iet zinot, ka maķītī var dabūt čīzburgeru, un negaida, ka menu būs makaroni ar maltās gaļas mērci. Un tos makaronus ar gaļas mērci nemaz nedrīkst likt menu, jo tie var bojāt uzņēmuma brendu un menu ir atrunāts franšīzes noteikumos. Paņemot franšīzi noteikti nevar izpausties kreatīvi, ne noformējuma, ne sortimenta ziņā, ir noteikumi, kas jāievēro arī no biznesa perspektīvas. Mani arī nedaudz izbrīna tas teikums, ka tev ir jāmaksā algas un jāsedz pārējie izdevumi. Vai tad bija sagaidāms, ka Narvesen to darīs? Izdevumi pavisam noteikti ir franšīzes ņēmēja atbildība. Turklāt nav tā, ka tu veic tikai vienu lielu maksājumu, lai varētu izveidot franšīzi, noteiktos termiņos (pusgadā, ceturksnī utt) regulāri ir jāmaksā arī franšīzes nodeva.
29.07.2024 18:58 |
 
10 gadi
Reitings 1601
Reģ: 17.01.2013
cory @ 29.07.2024 18:58

Šis apraksts izklausās pēc tipiskas franšīzes apraksta. Pluss noteikti ir tas, ka tavai bodei ir atpazīstams brends un klients jau ir pazīstams ar sortimentu un zin, ko ienākot Narvītī var nopirkt. Tapēc tas uzstādījums par to, ka konkrētiem produktiem ir jābūt sortimentā, mani nemaz nepārsteidz. Līdzīgi, kā piemēram ar Maķīša franšīzi. Klients uz turieni iet zinot, ka maķītī var dabūt čīzburgeru, un negaida, ka menu būs makaroni ar maltās gaļas mērci. Un tos makaronus ar gaļas mērci nemaz nedrīkst likt menu, jo tie var bojāt uzņēmuma brendu un menu ir atrunāts franšīzes noteikumos. Paņemot franšīzi noteikti nevar izpausties kreatīvi, ne noformējuma, ne sortimenta ziņā, ir noteikumi, kas jāievēro arī no biznesa perspektīvas. Mani arī nedaudz izbrīna tas teikums, ka tev ir jāmaksā algas un jāsedz pārējie izdevumi. Vai tad bija sagaidāms, ka Narvesen to darīs? Izdevumi pavisam noteikti ir franšīzes ņēmēja atbildība. Turklāt nav tā, ka tu veic tikai vienu lielu maksājumu, lai varētu izveidot franšīzi, noteiktos termiņos (pusgadā, ceturksnī utt) regulāri ir jāmaksā arī franšīzes nodeva.

Jā, protams, franšīzes neņēmām būtu jāsedz visi izdevumi, bet ja Tev nav tiesības neko izlemt, pat ne to, kad būs jāveic inventarizācija, vairākus gadus pēc kārtas, viņa sagaidīja jauno gadu veikalā, jo tāds bija vadības lemums, viņa mēģināja saskaņot dienu iepriekš, vai pēc vecgada vakara, bet priekšniecība nepiekāpās, jāveic 31.12, pēc darba laika, lai cik ātri skaitītu, tāpat ātrākais bija 2 naktī. Tas bija tas, ko vēlējos pateikt- nekādus lēmumus Tu pieņemt nedrīksti, regulāri (reizi mēnesī) brauc reģionālais vadītājs un pārmet visu, kas viņaprāt, nav kārtībā. Bet Tu domā, kā galus savilkt kopā, lai nosegtu visus maksājumus.
29.07.2024 21:05 |
 
Reitings 802
Reģ: 29.05.2023
Naomi* @ 29.07.2024 21:05

Jā, protams, franšīzes neņēmām būtu jāsedz visi izdevumi, bet ja Tev nav tiesības neko izlemt, pat ne to, kad būs jāveic inventarizācija, vairākus gadus pēc kārtas, viņa sagaidīja jauno gadu veikalā, jo tāds bija vadības lemums, viņa mēģināja saskaņot dienu iepriekš, vai pēc vecgada vakara, bet priekšniecība nepiekāpās, jāveic 31.12, pēc darba laika, lai cik ātri skaitītu, tāpat ātrākais bija 2 naktī. Tas bija tas, ko vēlējos pateikt- nekādus lēmumus Tu pieņemt nedrīksti, regulāri (reizi mēnesī) brauc reģionālais vadītājs un pārmet visu, kas viņaprāt, nav kārtībā. Bet Tu domā, kā galus savilkt kopā, lai nosegtu visus maksājumus.

Varbūt muļķīgs jautājums, bet tomēr - kāds tad labums ir franšīzes ņēmējam? 😄
30.07.2024 12:13 |
 
Reitings 1253
Reģ: 03.11.2023
Merilda @ 30.07.2024 12:13

Varbūt muļķīgs jautājums, bet tomēr - kāds tad labums ir franšīzes ņēmējam? ?

Es arī lasot šo diskusiju mēģinu to saprast :D
30.07.2024 12:52 |
 
Reitings 741
Reģ: 15.09.2023
Merilda @ 30.07.2024 12:13

Varbūt muļķīgs jautājums, bet tomēr - kāds tad labums ir franšīzes ņēmējam? ?

Ja Narvesen atrodas lokāli izdevīgā vietā, ar lielu pircēju plūsmu, tad ir iespēja nopelnīt. Bet šis ir tāds ļoti shady/tricky bizness. Es personīgi ar to nekad nenodarbotos, jo ir jārēķinās arī ar lieliem zaudējumiem, pat var iestigt parādos.
30.07.2024 17:57 |
 
10 gadi
Reitings 1601
Reģ: 17.01.2013
Merilda @ 30.07.2024 12:13

Varbūt muļķīgs jautājums, bet tomēr - kāds tad labums ir franšīzes ņēmējam? ?

Aizmirsu piebilst, ka FN paši arī strādā pie kases, jo savādāk alga tiešām nesanāk nekāda. Protams, ir karstie punkti, tādi kā- lidosta, autoosta un tamlīdzīgas lokācijas, tādos var atļauties būt tikai vadītājs, bez pārdevēja pienākumiem, pārējos... Ja, iepērkaties Narvesen, tad ir liela iespēja, ka Jūs apkalpo tieši franšīzes ņēmējs/vadītājs.
31.07.2024 11:15 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits