Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Mobings ģimnāzijās, vai taisnība?

 
Reitings 10
Reģ: 25.12.2022
Ir iespeja uzsākt mācības 10.kl. 2., 3. vai ĀVğ. Interesants liekas 3.ğimnāzijas piedāvājums attiecībā uz mācību priekšmetu komplektiem, bet ir dzirdētas vismaz 2 atsauksmes par to, ka tur no skolotāju puses nežēlīgs mobings, ja mācību procesā neatbilsti vispārpieņemtiem kritērijiem. Proti, nevis atbalsta, ja ir kādas grūtības vai atšķirības no mainstreem, bet tieši otrādi. Vai kādam ir aktuālā pēdējo pāris gadu informācija par atmosfēru Rīgas ğimnāzijās?
18.05.2023 20:42 |
 
Moderators
Reitings 3679
Reģ: 13.11.2016
Ja tev tur ir iespēja uzsākt mācības, kādēļ domā, ka tu varētu neatbilst kaut kādiem kritērijiem?
Man zināmie jaunieši, kuri šobrīd tur mācās, par savām skolām izsakās labi, un tās ir labākas par viņu iepriekšējām "parastajām" skolām.
19.05.2023 09:11 |
 
Reitings 9967
Reģ: 16.09.2022
Vari uzrakstit pm, ir par visam ko nokomentet.
19.05.2023 10:10 |
 
Reitings 10
Reģ: 25.12.2022
Savva @ 19.05.2023 10:10
Vari uzrakstit pm, ir par visam ko nokomentet.
paldies, uzrakstīju!
19.05.2023 11:56 |
 
Reitings 10
Reģ: 25.12.2022
law7 @ 19.05.2023 09:11
Ja tev tur ir iespēja uzsākt mācības, kādēļ domā, ka tu varētu neatbilst kaut kādiem kritērijiem?
Man zināmie jaunieši, kuri šobrīd tur mācās, par savām skolām izsakās labi, un tās ir labākas par viņu iepriekšējām "parastajām" skolām.
Tieši par to baidos - ir viedoklis, ka visi, kas nokārto iestājeksāmenu ar atbilstošu punktu skaitu, lai klasificētos uzņemšanai, atbilst vispārinātiem kritērijiem, t.sk. "tiks galā". Atbildot uz paredzamo jautajumu - kādēļ ne parastā vsk, tadēļ, ka minetajas ğimnazijās ir macību bloki, kas piesaista!
Bet ir stiprās un vājās puses un ir skolu iekšēja vide, kas atbalsta un palīdz, bet ir dzirdēti piemēri, kas salauž emocionāli. Tadēļ jautāju.
19.05.2023 12:03 |
 
Reitings 3685
Reģ: 15.11.2022
Manā gimnazija, kas nebija Rīgā, arī bija mobings gan pret mani, gan pret citiem, kuriem nebija “bara instinkts “. Dīvaini ir tas, jo tomēr gimnāzija ir prestižāka daudz par “amateni un vakareni “.
19.05.2023 12:23 |
 
Reitings 772
Reģ: 23.08.2016
Par Āgenskalna ģimnāziju privāti esmu dzirdējusi, ka esot milzīgs spiediens no skolotājiem, ļoti liela pārslodze un stress. Bet no tiem, kam tiešām ir augstas darba spējas, neko tik radikālu neesmu dzirdējusi. Domāju, ka atkarīgs no tā, vai esi gatava garām darba stundām un panes zināmu spiedienu.
Principā labākie tāpat nolasās 1. ģimnāzijā, bet pārējās - tie centīgākie.
19.05.2023 13:37 |
 
Reitings 1033
Reģ: 27.02.2022
Viena mana māsa mācījās ĀVĢ un otrā 3.ģimnāzijā. Abās ir šausmīgs spiediens, jo tev taču ir jāuztur skolas reitingi. Parastajā vidusskolā atzīmēs viņam bija 9-10 bez īpašas mācīšanās. Aizejot uz ģimnāziju tur varēja visu vakaru nosēdēt pie grāmatām un saņemt 7,max 8.Skolotāji var izsmiet klases priekšā. Bija bija viena kura apsmēja pat par apģērbu, gan jau viņa tur vēl strādā, jo tādi parasti nekur nepazūd. Arī direktorei vismaz ĀVĢ toreiz patika pasākumos saukt statistiku un nosaukt labāko skolēnu vārdus un tad beigās pateikt klasi kurai ir viszemākie reitingi.
Vai mācīšanās ģimnāzijā ko dod priekš tālākās dzīves? Nedomāju,jo stājoties universitāte tā pat skatās vidējo atzīmi un varbūt kaut kādu eseju vai iestājpārbaudījumu.
20.05.2023 06:14 |
 
Moderators
Reitings 3679
Reģ: 13.11.2016
Stājoties universitatē, skatās CE rezultātus. Grozies kā gribi, visvairāk jauniešu, kuri uzrāda augstus rezultātus CE, nāk no labākajām valsts ģimnāzijām.
20.05.2023 08:47 |
 
Reitings 738
Reģ: 03.11.2022
YaeMiko @ 20.05.2023 06:14
Viena mana māsa mācījās ĀVĢ un otrā 3.ģimnāzijā. Abās ir šausmīgs spiediens, jo tev taču ir jāuztur skolas reitingi. Parastajā vidusskolā atzīmēs viņam bija 9-10 bez īpašas mācīšanās. Aizejot uz ģimnāziju tur varēja visu vakaru nosēdēt pie grāmatām un saņemt 7,max 8.Skolotāji var izsmiet klases priekšā. Bija bija viena kura apsmēja pat par apģērbu, gan jau viņa tur vēl strādā, jo tādi parasti nekur nepazūd. Arī direktorei vismaz ĀVĢ toreiz patika pasākumos saukt statistiku un nosaukt labāko skolēnu vārdus un tad beigās pateikt klasi kurai ir viszemākie reitingi.
Vai mācīšanās ģimnāzijā ko dod priekš tālākās dzīves? Nedomāju,jo stājoties universitāte tā pat skatās vidējo atzīmi un varbūt kaut kādu eseju vai iestājpārbaudījumu.

Učenes,kura izsmej bērnus par viņu apģerbu,vārdu studijā!
Kā man riebjas šitas vecās padomju laiku blozgas,kuras iedomājušās no sevim nez ko. Dažbrīd jābrīnās,ka bērni vēl iet uz skolu,ko reizēm nākas dzirdēt par skolotāju rīcību😱
20.05.2023 23:04 |
 
Reitings 193
Reģ: 21.05.2023
Absolvēju Rīgas Valsts 2. ģimnāziju pirms 7 gadiem. Bez minstināšanās varu apgalvot, ka pāriešana uz šo mācību iestādi no mazpilsētas vidusskolas bijis viens no dzīves labākajiem lēmumiem. Ir morāli jāgatavojas tam, ka brīvais laiks būs ierobežots: mājas darbu sagatavošana nākamajai dienai parasti aizņēma 3-4 stundas, dažos priekšmetos bija jāraksta referāti, kas pielīdzināmi augstskolas 1. kursa līmenim, un mācības nereti beidzās ap plkst. 16:00. Teju visiem atzīmes 10. klasē strauji kritās: atceros, ka mans 9 latviešu valodā RV2ģ pārvērtās par knapu 6. Par to gan nav vērts satraukties, jo līdz 12. klases beigām atzīmes pakāpeniski atgriezās iepriekšējos augstumos (ar noteikumu, ka mācību procesam tika pieiets nopietni). Vienīgais pedagogs, no kura puses reizēm nācās piedzīvot ko līdzīgu mobingam, bija sporta skolotāja. Pāris kadri izcēlās ar skarbāku humoru un varbūt nedaudz savdabīgiem komentāriem, bet par mobingu to nesauktu. Pamatā visi bija saprotoši un uz izaugsmi motivējoši. Pēc 12. klases bez problēmām iestājos vienā no pasaules top 100 universitātēm. Ātri vien secināju, ka ar pielāgošanos mācību ritmam un pirmo akadēmisko eseju rakstīšanu man veicās krietni raitāk nekā lielai daļai kursa biedru, kuri nāca no visdažādākajām pasaules valstīm.
Tiem, kas prāto, vai vērts mācīties ģimnāzijā, ja Latvijas augstskolas skatās tikai CE rezultātus, teikšu vienu: neņemos apgalvot, ka labu izglītību iespējams iegūt tikai kādā no ģimnāzijām, bet šaubos, vai citur būs viegli atrast tik daudz iedvesmojošu vienaudžu vienuviet. Liela daļa manu klasesbiedru savos 16-18 gados jau bija ar valsts līmenī vērā ņemamiem sasniegumiem mākslā, mūzikā, sportā, jaunatnes politikā utt. Tas iedvesmoja un diendienā lika sev jautāt, cik mērķtiecīgi es pati virzos uz saviem sapņiem.
21.05.2023 03:09 |
 
Reitings 126
Reģ: 10.03.2023
Iesaku vai nu rv2ģ vai āvģ. rv3ģ vienmēr ir šķitusi tāda nekāda, tur savācās publika (bet nu tas mans viedoklis). Turīgāki vecāki aiziet parunāt, lai tur ieliek, tad arī iet tur tādi. rv2ģ un āvģ tas arī notiek, bet mazāk. Katrā gadījumā ģimnāzijā būs daudz labāka atmosfēra kā vidusskolās. No skolotājiem nav jābaidās, it īpaši, ja stundās sēž mierīgi un mācās, pēc manas pieredzes ir pretimnākoši. Gadās, ka skolotājs pasaka kādu skarbāku vārdu, bet es nez, baigi to neņēmu vērā, tas arī nenotika pārāk bieži. Tie skolotāji arī vislabāk māca bieži vien. Man no klases nevienu neatskaitīja, nebija visiem spožas atzīmes, tā kā viss nav tik briesmīgi.
Vēl paturpinot, vai ir vērts iet uz ģimnāziju - pēc manas pieredzes, viennozīmīgi jā.
22.05.2023 13:21 |
 
Reitings 2304
Reģ: 20.09.2022
mirtilla @ 21.05.2023 03:09
Absolvēju Rīgas Valsts 2. ģimnāziju pirms 7 gadiem. Bez minstināšanās varu apgalvot, ka pāriešana uz šo mācību iestādi no mazpilsētas vidusskolas bijis viens no dzīves labākajiem lēmumiem. Ir morāli jāgatavojas tam, ka brīvais laiks būs ierobežots: mājas darbu sagatavošana nākamajai dienai parasti aizņēma 3-4 stundas, dažos priekšmetos bija jāraksta referāti, kas pielīdzināmi augstskolas 1. kursa līmenim, un mācības nereti beidzās ap plkst. 16:00. Teju visiem atzīmes 10. klasē strauji kritās: atceros, ka mans 9 latviešu valodā RV2ģ pārvērtās par knapu 6. Par to gan nav vērts satraukties, jo līdz 12. klases beigām atzīmes pakāpeniski atgriezās iepriekšējos augstumos (ar noteikumu, ka mācību procesam tika pieiets nopietni). Vienīgais pedagogs, no kura puses reizēm nācās piedzīvot ko līdzīgu mobingam, bija sporta skolotāja. Pāris kadri izcēlās ar skarbāku humoru un varbūt nedaudz savdabīgiem komentāriem, bet par mobingu to nesauktu. Pamatā visi bija saprotoši un uz izaugsmi motivējoši. Pēc 12. klases bez problēmām iestājos vienā no pasaules top 100 universitātēm. Ātri vien secināju, ka ar pielāgošanos mācību ritmam un pirmo akadēmisko eseju rakstīšanu man veicās krietni raitāk nekā lielai daļai kursa biedru, kuri nāca no visdažādākajām pasaules valstīm.
Tiem, kas prāto, vai vērts mācīties ģimnāzijā, ja Latvijas augstskolas skatās tikai CE rezultātus, teikšu vienu: neņemos apgalvot, ka labu izglītību iespējams iegūt tikai kādā no ģimnāzijām, bet šaubos, vai citur būs viegli atrast tik daudz iedvesmojošu vienaudžu vienuviet. Liela daļa manu klasesbiedru savos 16-18 gados jau bija ar valsts līmenī vērā ņemamiem sasniegumiem mākslā, mūzikā, sportā, jaunatnes politikā utt. Tas iedvesmoja un diendienā lika sev jautāt, cik mērķtiecīgi es pati virzos uz saviem sapņiem.

Vai pēc skolas beigšanas bija skaidra vīzija, ko darīsiet nākotnē un vai tagad esat apmierināta ar savu profesiju un negribas neko mainīt?
22.05.2023 13:24 |
 
Reitings 193
Reģ: 21.05.2023
Nitaris @ 22.05.2023 13:24

Vai pēc skolas beigšanas bija skaidra vīzija, ko darīsiet nākotnē un vai tagad esat apmierināta ar savu profesiju un negribas neko mainīt?

Pabeidzu humanitāro novirzienu, arī studijas turpināju humanitārajā jomā. Šobrīd esmu pašnodarbinātā, par dzīvi nesūdzos. Tulkoju, rakstu tekstus un pasniedzu privātstundas vairākās svešvalodās.
22.05.2023 21:29 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits