Koplietošanas transports nelieliem neregulāriem braucieniem ir labāks nekā privātais.
Vakar uzliku uz papīra fiqsy ciparus.
Skrejriteņi. 1Eur pickup + 0.1Eur/min. Ja vidēji ņem uz 10min(ar pilnu akumulatoru tāpat 30min ir max), tad praktiski tas sanāk 2Eur dienā. Tas skrejritenis vēl ir kādam jāsavāc, jāuzlādē un nākamajā dienā jāizvadā uz starta punktiem. Skrejriteņa cena ap 400Eur. Pēc 200 nomas reizēm tas skrejritenis būs beigts. Tātad lētāk ir nomāt, nekā turēt savu.
Tas pats par Renault Zoe. neesmu čekojis, kurš modelis precīzi viņiem ir, bet tāpat visi maksā ap 30k. Maksimākais cipars par dienu ir 41.7Eur. Būsim reāli - reti kad tas tiks ņemts uz dienu. Un reti kad visi 100 auto(no tiem divi ir jau iznīcināti), būs iznomāti. Lai auto iegādes cipars atmaksātos, tam Renault nedrīkstētu lūzt, nedrīkstētu būt apdrošinātam un elektroenerģiju būtu jāiegūst bez maksas. Un tad tas atmaksātos nedaudz viarāk nekā 2 gados. Sarēķinot darbaspēka izmaksas to menedžējos, sarēķinot, ka auto būs vidēji 20-40% nomas kapacitātē, sarēķinot juristu izmaksas, kuri mauks degunu nepacēluši, sarēķinot auto ekspluatācijas izmaksas(ir info, ka vismaz vienam ap 1k nobraukumu jau ir tehniskas problēmas, kā jau minēju, 2 ir norakstīti), sarēķinot apdrošināšanu, tas pasākums vienkārši neatmaksājas.
Tieši tā - izdevīgāk ir īrēt, nekā turēt savu auto!
Jebkurā variantā uzskatu, ka ikdienas auto ir jāpērk par mēneša ienākumiem, viss pārējais ir lekšana virs savas pakaļas. Transports ir viena no pozīcijām, kur es pēdējā gada laikā drastiski samazināju izdevumu izmaksas.