Ja problēmas mērķis ir vardarbības novēršana, kāpēc jātaisa konvencija, kas aizsargā tikai sievietes? Es neapstrīdu to, ka sievietes statistiski cieš no ģimenes vardarbības vairāk nekā vīrieši, bet tas nenozīmē, ka vīrieši necieš nemaz.
Vāji ticās, ka vismaz nosaukums ir izlasīts.
"Eiropas Padomes Konvencija par v
ardarbības pret sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un apkarošanu"
Ideja ir tāda, ka tā paredz vardarbības mazināšanu ģimenē vispār, neatkarīgi no tā, vai cietušais ir vīrs, vai sieva, vai bērns. Tas ir iemesls, kāpēc ceļ putru ap tām dzimtēm, jo konvencija nosaka, ka viendzimuma ģimenes, kā arī ģimenes, kurās viens vai abi ir transpersonas utt, arī ir ģimenes un konvencija attiecināma arī uz šādām ģimenēm. Sievietes tiek izceltas atsevišķi tādēļ, ka viņas reāli daudz biežāk cieš no vardarbības arī ārpus ģimenes, bet konvencijā tiek lietots vārds "upuris", kas nozīmē, ka punkti ir attiecināmi uz jebkuru cietušo, neatkarīgi no dzimuma un tās baisās dzimtes, ko tur piesauc.
42. panta pirmā daļa dod jebkuram, kurš ir gatavs maksāt sodu par atrašanos sabiedriskā vietā nepiedienīgā izskatā, tiesības staigāt pa ielu plikam. Tas, ka cilvēks uz ielas atrodas pliks, nedod nevienam tiesības vērst pret viņu vardarbību - izvarot, piekaut, vai kā citādi. Punkts iekļauts dēļ musulmaņiem, kuri savas izvarošanas bieži vien attaisno ar to, ka sieviete ir bijusi pārāk atklāti ģērbusies, jo viņai nav bijis mugurā musulmaņu tradicionālais apģērbs, kas viņu kultūrā nozīmē, ka izvarošana ir pieļaujama.
52. pantu plašākā skatījumā tiešām ir paredzēta tā, ka, ja vīrs sit sievu, bet dzīvoklis pieder varmākam (Vari dzimumus samainīt, ja tā patīk, jēga no tā nemainās) - dzīvesvietu ar likumu pamet kauslis (uz īslaicīgās aizturēšanas izolatoru), līdz upuris ar varasiestāžu palīdzību atrod citu mājvietu (Kas, konvenciju izpildot, ir dažu dienu, nevis mēnešu jautājums). Atgādinājumam - šobrīd varmāku no ģimenes nošķir max uz divām dienām, upurim nepiedāvājot ne pagaidu mītni krīzes centā, ne sociālo māju, ne kādas citas alternatīvas, līdz ar ko, pēc savām divām dienām, varmāka atgriežas ģimenē un viss atsākas ar vēl lielāku jaudu.
Ir tāda sajūta, ka pret konvenciju ir tie, kam pašiem šķiet, ka kaut kādā mērā vardarbība ir pieļaujama, jo, izlasot visu konvenciju, top skaidrs, ka ir atrunāti visi plašākie vardarbības varianti, tajā skaitā vardarbība pret vīrieti ģimenē.