Man skolā sports bija 2 stundas nedēļā. Vienā nodarbībā parāda kā pildīt, otrajā liek normatīvu. Ja ir kaut kas sarežģītāks, piemēram, akrobātika, tad vienu nedēļu trenējas, bet nākamajā liek atzīmes. Visas atzīmes stringi pēc normatīviem. Met bumbu grozā 10 reizes, cik reizes trāpi, tāda atzīme. Tāllekšanā līdz nākamajai atzīmei pietrūka 5 cm? Tough luck.
Nu nevar cilvēks nedēļas vai divu laikā, piemēram, izstiept špagatu. Skriešanā vispār netrenējāmies, jo skolai nebija sava stadiona. Paziņoja tikai, ka pēc nedēļas brauksim skriet 5km uz atzīmi.
Salīdzināt sportu un matemātiku ir, maigi izsakoties, dīvaini. Kādā skolā tiešām matemātiku māca - “šis ir taisnleņķa trijstūris, šī ir Pitagora teorēmas formula, rīt rakstām kontroldarbu”? Parasti jau skolotājs izskaidro vielu, tad pilda kaudzi ar uzdevumiem, praktizējas un tikai tad vērtē, respektīvi, skola nodrošina iespēju kaut ko apgūt. Sportā (un daļēji arī mūzikā ar dziedāšanu) tiek tikai novērtētas kaut kādas skolēna spējas, kam ar pašu skolu reāli nav nekāda sakara. Varētu vēl diskutēt par sportu vai mūziku kā tādu pašu mācību priekšmetu kā visi citi, ja tiešām skolēniem visu gadu pasniegtu dziedāšanas stundas, vai arī visu semestri (vai pat gadu) cītīgi, piemēram, tiktu mācīts basketbols, ar pareizu tehniku, spēlēm un praktizēšanos un galā izliktu atzīmes par to, ko skolēns iemācījies, bet nu tā tas diemžēl nenotiek.