Vidējais statistiskais LV skolu absolvējušais jaunietis apmēram 10 gadus ir zubrījis garamatiku un vārdiņus, pazubrīt vēl mazliet, pieņemu, lielu pienesumu nenesīs.
.
Par muļķi sevi saukt nevajag, tas ir neproduktīvi, vajag teikt citādi - diemzēl manas skolas angļu valodas stundas mani pa 10 gadiem neiemācīja komunicēt angliski.
.
Katram tie mācīšanās veidi atšķiras, bet video angliski (filma, multene, Ted talks) ar subtitriem bliez uzreiz pa diviem uztveres veidiem, dzirdi un redzi. Izrunai tas fakts nāks par labu. Arī uztvert tekstu ir vieglāk, ja var nopauzēt un izlasīt. Vienīgais papildieteikums, filmai var atrast subtitrus gan angliski, gan latviski, un gadījumos, kad angliski frāze nav saprotama, pārslēgties uz subtitriem latviski. Sakumā vieglāk varētu būt skatīties jau iepriekš redzētu filmu, kuru gribētos noskatīties vēlreiz, lai valoda nav šķērslis baudai.
.
Un vēlreiz par 10 g skolā - tas nozīmē, ka gramatikas pamati IR, ka vārdu krājums (pasīvs, bet tomēr) arī IR, tā ka pamati, uz kā būvēt prasmes, ir, un ne mazi.
.
Sarunāties gan, diemžēl, var iemācīties tikai runājot. Couchsurfing? Darbs Vecrīgas kafejnīcā tūrisma sezonā? Iedraudzēties ar kādu mormoni? Īss ceļojums pa Eiropu? Tas jau vairāk atkarīgs no vēlmēm un iespējām.