Tas jau saprātīgs cilvēks.
1) Izmanto to metodi, ko te jau minēja - pasaki, ka to nedrīkst, bet drīkst kaut ko citu. Uz bērna rotaļlietām nav jēgas norādīt, tās viņam ir apnikušas, tāpēc meklē ko jaunu. Saliec savos plauktos kādas lietas, kas nav rotaļlietas, bet varētu likties bērnam saistošas un nebūtu viņam bīstamas. Kad atkal grib ņemt kaut ko, ko nedrīkst, atkal saki, ka nedrīkst un, ja savas mantas apnikušas, Tavas ir jāpalūdz un Tu iedosi to, ko drīkst. To var sarunāt. Mazie ir gudri, ja turēsi solījumu un dosi kaut ko citu, Tavas mantas neaiztiks, bet prasīs.
2) Ilgi tādā vecumā uzmanību uz vienu lietu nenoturēsi. Ir maz bērnu, kas tajā vecumā spēj, piemēram, stundu zīmēt. Visvienkāršāk ir noturēt bērna uzmanību, ja ļausi viņam darīt "pieaugušo darbus". Ja uzkop istabu, iedod viņam mazo slotiņu, lai palīdz "slaukot" kādu kaktu. Pēc tam piedāvā samainīties vietām - lai viņš slauka tur, kur biji Tu, bet Tu paslaucīsi, kur bija viņš. Ja gatavo ēst, iedod gabalu vārītās desas, vārītu kartupeli, vārītu olu vai ko citu mīkstu un sviesta nazi. Saki, ka Tev ir būtiski, lai viņš to sakapā smalki, smalki. Tā viņš būs dabūjis svarīgu darbu, bet Tu - brīvas rokas. Ja to desu/olu tam ēdienam nevajag, kamēr mazais neskatās, ieliec ledusskapī. No pieredzes saku - sakapāta desa uz brokastu maizes pēc garšas ne ar ko neatšķiras no ripiņās sagrieztas, toties pamatīgi ietaupa nervus. Palūdz, lai saliek veļu veļasmašīnā, bet, pa vienai lietai - ja nu kaut kur naudiņa iekšā. Ja atradīs naudiņu, drīkstēs paturēt (Žēl Tev tur ielikt 2 vai 5 centu monētu apakšā?) - Tev atkal ir brīdis brīva laika. Bērns tajā vecumā ļoti grib justies pieaugušāks un noderīgs, ļauj to prieku. Ja viņam jāuzlabo iemaņas zīmēšanā, piedāvā viņam, lai iemāca Tev, kā uzzīmēt, piemēram egli (Kaut ko, ko prot), bet Tu viņam par to iemācīsi puķi (kaut ko, ko neprot) uzzīmēt. Fiška ir nevis tajā, ko Tu liec viņam darīt, bet kā Tu to pasniedz. Ja tas būs svarīgi, noderīgi vai interesanti, Tev būs brīvas rokas un mierīgi nervi. Vnk nolikt un pateikt - tagad sēdi te ar savām mantām, nederēs. Tavas mantas var ciest kaut vai tikai uzmanības pievēršanas nolūkos.
3 - Es pastāstītu, ka nevis pieaugušo ir vairāk, bet ir tādas vietas, kur pieaugušo ir vairāk (Veikali, bankas utt) un tādas, kur vairāk ir bērnu (bērnu laukumi, bērnudārzi utt)