Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Vēl viena provokatīvā diskusija. Latvijas Universitāte - prestižs augstskola un konkurētspējīga izglītība?

 
Reitings 490
Reģ: 10.08.2014
Izveidošu diskusiju bišku Visions garā.

Tātad - apspriežamais jautājums redzams tēmas virsrakstā. Manas bažas balstās pilnīgi "viena tante teica" tipa apstāklī - no relatīvi ļoti tuviem ļaudīm esmu dzirdējusi graujošas atsauksmes par SZF un PPMF. Mazliet mazāk graujošas par humanitāro.

"Liecību" saturs: fakultātēs valda bezdarbība, novecojušas teorijas nomācošs pārsvars, praktisku iemaņu sniegšanas vakuums. Pati esmu absolvējusi citu augstskolu, taču, paskat tik!, kremt mūsu Alma Mater (eventuālais) pagrimums.

Kā tur ir? Domāju, būtu labi minēt ja ne studiju programmu, tad vismaz fakultāti.
07.04.2016 00:15 |
 
Reitings 490
Reģ: 10.08.2014
Pazemīgi atvainojos par kļūdu virsrakstā.

prestižs prestiža
07.04.2016 00:17 |
 
Reitings 53
Reģ: 07.11.2013
Hmm, nu vakar biju SZF ēnot studentu, un nu nebija nekas tur spīdošs.
07.04.2016 00:33 |
 
Reitings 1138
Reģ: 23.12.2013
Starpcitu ar kaadu atziimi tu nokaarto eksaamenus? ar 4?
piedodiet, ka iespraucos ar shaadu jautaajumu
07.04.2016 01:08 |
 
Reitings 751
Reģ: 02.12.2015
Studēju LU, fakultāti negribu teikt, bet LU manā redzējumā nav prestiža, augstas kvalitātes augstskola. Citur neesmu studējusi, bet redzot savus draugus studijām citās augstskolās kā RTU, LLU - līmenis šķiet vai nu tāds pats vai vēl zemāks. Pat nezinu, kura LV augstskola būtu laba. Varbūt SSE.
07.04.2016 01:13 |
 
Reitings 17280
Reģ: 29.01.2012
Baigi atkarīgs no fakultātes. Teikt, ka mums ir lieliska augstākā izglītība, konkurētspējīga, mūsdienīga, ar pārdomātam programmām, nebūšu gatava, bet nu, ir, kur ir labāk, un ir, kur ir sliktāk.

Esmu studējusi ar lieliem pārtraukumiem, un ... hmm... man ir tāda sajūta, ka vidusskolas ražo aizvien šaubīgāku produktu. Arī tas baigi iegriež augstskolu kvalitātei. Es nesaku, ka par mani jaunākie ir stulbi, nebūt nē, es sūdzos par ATTIEKSMI pret mācībām. Arī tas, ka tagad vairums paralēli studijām strādā (teiksim, 15 gadus atpakaļ strādāja mazs procents studentu), baigi iegriež.

Teiksim, nodarbībā plānots seminārs, kurā planots diskutēt par jautājumu X. Materials, kuru izlasīt (lai varētu apspriest) visiem izdalīts laicīgi. Rezultāts? No 10 studentiem lekcijā ir 6, materialu pilnība izlasījis 1, vēl viens izlasījis pusi (tā ar pusi parasti biju es). Kāda izvēršas diskusija, varat stādīties priekšā. Ko lamāsim? Augstskolas? Pasniedzējus? Programmu? Ne vienmēr pie vainas ir pensionēti pasniedzēji, novecojušas metodes un tamlīdzīgas lietas.
07.04.2016 06:22 |
 
Reitings 17280
Reģ: 29.01.2012
...Kamēr varu paspamot vēl, piebildīšu, ka jā, arī programmas un pasniegšana mēdz pieklibot pamatīgi. Vismaz LU jau pasen ieviesa tādu noteikumu, ka jābūt konkrētam % "visārizglītojošu" priekšmetu, tāpēc, teiksim, datoriķiem jāapgūst ķīmija un/vai filosofija. Arī pāreja no 4 uz 3 gadu studijām lika atteikties no noderīgiem, praktiskiem kursiem. Programmas paliek aizvien virspusīgākas, manuprāt - no visa pa druskai, tādā līmenī, ka to pašu var iemācīties palasot pāris vakarus Wikipēdiju.

Jā, SSE ir laba itkā, jāsaka gan, arī dārga. No ekzaktajām studijām šis tas ir labs. Man gribas domāt, ka RSU ir drusku nopietnāka pieeja.
07.04.2016 06:31 |
 
Reitings 490
Reģ: 10.08.2014
vevay, ja jautājums adresēts man: 4 zem sevis rakstīta darba pēdējo reizi redzēju 7.klases ģeometrijas stundā.

Ja gribēji pēc cipariņiem sekmju izrakstā izmērīt manu IQ, domāju, nesanāks. Pēdējos divos studiju gados biju solabiedre meitenei, kura visos eksāmenos auklēja klēpī aifounu ar atvērtiem studiju materiāliem e-kursā. Meitene bija otrā vietā kursā atzīmju rangā, saņēma stipendiju. :) Tas bija viedtālruņu ēras pats, pats sākums.

Vēl viena liela problēma, manuprāt - vairums eksāmenu ir rakstiski. Pasēdi, pašpiko, paraksti, pašpiko...
07.04.2016 08:51 |
 
Reitings 5346
Reģ: 03.01.2012
Mani neinteresē skolas.prestižs,bet pašas vēlme mācīties. Un izglītību gan bakalauros,gan pašlaik maģistros esmu ieguvusi teicamu. Šī diskusija man atgādināja senus foruma lietotājus EnergyDrink un Pievakari,kuriem nokārtot elementāras lietas kā bakalaura darbu un uzrakstīt sekmīgi kontroldarbu bija ļoti smags process. :)
07.04.2016 08:59 |
 
Reitings 2175
Reģ: 21.02.2015
Ar ko salīdzina. Ar Rēzeknes augstkolu, piemēram, jā, ir prestižāka.
07.04.2016 09:09 |
 
Reitings 909
Reģ: 20.01.2016
Es pieturos pie tā, ka - cik pats spēsi paņemt no studijām, tik arī būs.
Vakar lasīju diskusiju par SZF, ja nemaldos - komunikāčiem. Nu, ir tur pilns tādu, kas ir atnākuši, jo ir stilīgi tur mācīties, bet reāli nedara neko. Un ir tādi, kas ir ar visām četrām iekšā, veido savus raidījumus, piedalās KiviTV veidošanā, studiju darbiem meklē interesantas intervijas ar sabiedrībā zināmiem cilvēkiem utt.
Un tas ir jebkurā programmā vai augstskolā - ja pašam būs interese un vēlme mācīties, viss notiks. Nezinu, kāpēc, bet daudzi gaida, ka augstskolā notiks kaut kāda ucinšanās un visa pasniegšana priekšā(t)
07.04.2016 09:11 |
 
Reitings 80
Reģ: 12.06.2014
LU, manuprāt, nav īpaši prestiža, tik vien kā nosaukums palicis, un, kā jau minēja 57days, akmens diezgan bieži ir jāmet pašu studentu dārziņā - pašlaik studēju ārzemēs maģistrantūrā, studentu atdeve un interese, par to, ko viņi mācās, ir kā nakts pret dienu, salīdzinot ar Latviju - ja ārzemēs lielākā daļa studentu aktīvi interesējas par visu jauno, kas notiek viņu lauciņā, lasa papildus literatūru, ko iesaka pasniedzējs un uz visiem semināriem ierodas sagatavojušies, tad Latvijā parastais variants bija, ka liela daļa kursa sastāv no cilvēkiem, kas kaut ko studē tikai tāpēc, ka ir jāstudē, vecāki lika, aizgāja draugiem līdzi, vai arī vienkārši nebija nekā cita, ko darīt.

Protams, Latvijā pastāv arī problēmas ar pasniedzēju kvalitāti - neviens neies un neteiks, ka kolēģim būtu labāk jāsagatavojas lekcijām, jo negribēs sabojāt attiecības. Tāpat arī manā LU fakultātē jau gadiem cīnās ar dažiem pasniedzējiem, kam ir alkohola problēmas un kuru dēļ viņi uz lekcijām mēdz arī neierasties, bet atlaist nevar, jo roka roku mazgā.
07.04.2016 09:13 |
 
Reitings 107
Reģ: 03.03.2016
pašlaik studēju ārzemēs maģistrantūrā, studentu atdeve un interese, par to, ko viņi mācās, ir kā nakts pret dienu, salīdzinot ar Latviju - ja ārzemēs lielākā daļa studentu aktīvi interesējas par visu jauno, kas notiek viņu lauciņā, lasa papildus literatūru, ko iesaka pasniedzējs un uz visiem semināriem ierodas sagatavojušies, tad Latvijā parastais variants bija, ka liela daļa kursa sastāv no cilvēkiem, kas kaut ko studē tikai tāpēc, ka ir jāstudē, vecāki lika, aizgāja draugiem līdzi, vai arī vienkārši nebija nekā cita, ko darīt.

Arī es studēju ārzemēs, bet saskaros tieši ar pretējo apkārt, mani kursa biedri-ārzemnieki ir nu TIK slinki un nemotivēti kaut ko darīt papildus, ja vispār izdarīs uzdoto sākumā un pēc stāstītā daudzi vienkārši studē, lai nebūtu jāiet armijā vai tāpēc, ka vecāki grib, lai viņiem būtu starptautiska izglītība. Bet atkal parunājot ar draugiem Latvijā par studijām, latviešu studenti liekas daudz motivētāki kaut ko darīt.
Uzskatu, ka izglītība/izglītības iestāde ir tik laba, cik pats procesā esi gatavs ieguldīt.
07.04.2016 09:43 |
 
10 gadi
Reitings 2594
Reģ: 08.03.2013
Studēju LLU neklātienē būvniecību. Jau 3.kurss un esmu novērojusi, ka ir daži pasniedzēji kuriem šis darbs ir palicis mazsvarīgs. Ar vieglu roku ieliek labu atzīmi, pat, ja nav pelnījuši. Lekcijas arī vada tā virspusēji, jo ļoti daudz informācijas tak var izlasīt grāmatā, atrast internetā. Bet ir pasniedzēji kuriem patīk savs darbs un cenšas studentam iemācīt daudz un, ja kaut ko nesaprot, tad ārpus lekcijām pastāsta vēl.


Ar šo gribu teikt, ka paši lektori un arī studenti bieži nav ieinteresēti, lai beidzot augstskolu tiešām būtu labi speciālisti savā jomā. Par RTU arī neko pozitīvu nevar teikt.
07.04.2016 09:47 |
 
Reitings 5884
Reģ: 25.08.2013
Es arī uzskatu, ka atkarīgs no fakultātes. Piemēram, juridiskajai fakultātei nav ne vainas, tāpat nepadomāšu neko sliktu par LU filologiem (lai gan zinu, ka dažas svešvalodas tur māca pabriesmīgi). Bet, piemēram, mana darba joma ir saistīta ar EVF, nu tas ir ārpus katras kritikas. Ne iepriekšējā darbā, ne esošajā darbā mēs neņēmām/neņemam darbā cilvēkus, kuri beiguši EVF, ja vien viņi nav baigie spīdekļi, kuri sevi pierādījuši citādi (pabeiguši vēl kādu citu augstskolu vai arī kuriem ir ļoti laba darba pieredze kaut kur). Kad atlasījām kandidātus vienkāršākiem amatiem, LU EVF beidzēju CV krāmējām atteikumu kaudzītē. Jā, dēļ universitātes un fakultātes. Cik ir nācies saskarties ar turienes "speciālistiem", kas ir apm. mana vecuma vai nedaudz vecāki, un kuriem nav ļoti labas darba pieredzes - pilnīgs vājprāts.
07.04.2016 10:11 |
 
Reitings 5884
Reģ: 25.08.2013
Bet tas ir arī akmens augstskolas lauciņā, kura uzņem tādus studentus, kuri ir neieinteresēti, nemotivēti, studēt aizgājuši tikai tāpēc, lai nebūtu jāstrādā un tāpēc, ka mamma lika. Nu kāds var būt tas students, kurš aiziet studēt ekonomistos vai fizmatos ar četrinieku matemātikā 12.klasi beidzot? Vai angļu filoloģiju ar četrinieku angļu valodā? Bet es tādus zinu! Es arī zinu cilvēku, kurš aizgāja studēt medicīnu, kam vidusskolā ķīmijā, bioloģijā nebija augstākas atzīmes par 6. Ja tas cilvēks knapi ir vidusskolu izmocījis, kā viņš var uzrādīt augstu ieinteresētību augstskolā? Nav runa par to, ka knapi sekmīgs mūzikā vai sportā.
07.04.2016 10:16 |
 
Reitings 1138
Reģ: 23.12.2013
Vakardiena, nee, nee galiigi ne tev :-Dpiedod , tizli noformeeji :-D es domaaju ar kaadu atziimi LU un citaas universitaatees skaitaas, ja esi nokaartojis eksaamenu?
07.04.2016 10:38 |
 
Reitings 1138
Reģ: 23.12.2013
ak jel, kaa es rakstu: tizli noformeeju es jautaaajumu, ne tu :D
07.04.2016 10:39 |
 
Reitings 1138
Reģ: 23.12.2013
Bet patiesiibaa, kad palasiiju to rakstu par Stradinju universitaati, kur tas aarzemnieks aprakstiija kaa visi shpiko, tad nezinu, par to labo izgliitiibu negribas runaat LV :D
07.04.2016 10:40 |
 
Reitings 490
Reģ: 10.08.2014
vevay, man zināmajās augstskolās nokārtots skaitās sākot ar 4, jā.
07.04.2016 10:41 |
 
Reitings 16391
Reģ: 09.10.2011
Milzīga problēma, kas grauj studiju procesu kvalitāti slēpjas vadībā, viņu iekšējās intrigās utt. atstājot novārtā studentus un mācību procesu. Rezultātā darbu pamet mācībspēka pieredzējušākie un talantīgākie pārstāvji, tos aizstājot ar nepieredzējušiem un pat ne visai motivētiem lektoriem (darbam ar studentiem).
Protams, nevaru spriest par visām fakultātēm...

Kā jau te minēja.. arī studenti mainījušies. Daži pazīstami vidusskolu skolotāji saka, ka kopīgais zināšanu līmenis ar gadiem pasliktinās.. nemaz nerunājot par attieksmi pret mācībspēku (gan no skolēnu.. gan no viņu vecāku puses)..

Piekrītu tam, ka kvalitāte ir atkarīga no tā, cik students ir pats ieinteresēts ieguldīt, cik daudz uzņemt zināšanas.
07.04.2016 11:12 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits