Šajā jomā strādāju gandrīz 4 gadus. Norūda raksturu, vismaz man norūdīja. Viss atkarīgs no uzņēmuma politikas, visas mūsu sarunas klausās, attiecīgi, ja kaut viens nievājošs izteikums parādnieka virzienā-piemaksu samazinājums. Ne vienu reizi neesmu uzbļāvusi klientam - ne klātienē, ne telefoniski. Tieši tāpēc man vadība uzticēja trakākos klientus. Ir jāprot runāt ar cilvēku. Ja gribi palīdzēt cilvēkam, jāiet strādāt tieši tajā sfērā, kurā galvenais mērķis ir palīdzēt, nevis parādu piedziņā. Tā ir klientu apkalpošana- dažādi raksturi, jāzin kādā manierē konkrētu informāciju izteikt. Var teikt, ka ir izstrādājies "čujs, ņuhs un poņa" - jau zini, kurš samaksās, kurš ne, kurš melo, kurš ne. Vairākums no parādniekiem ir čīkstuļi, kuri gadiem nevar atrast darbus, "haltūriņas", būdami veseli ar rokām un kājām. Dzīve ir tik slikta, darbā nemaksā jau 3 mēnešus, dekrēts, aizbrauca uz ārzemēm un neko nenopelnīja. Attaisnojumu tādiem ir daudz, tieši tāpēc viņi ir tur kur ir- parādu piedziņā. Tu esi sava veida psihologs, kuram ir jādisciplinē maksājumu veikšanas biežums vai apmērs. Savukārt, galvenais jautājums ir par to vai Tu pēc sarunas ar parādnieku nevarēsi atrast vietu, uztrauksies, vai ķersies pie nākošā klienta un darīsi savu darbu, jo tā nav tava problēma, tas ir darbs. Vaina nav tieši parādu piedziņēja speciālista amatā, bet gan informācijas pasniegšanas manierē un pašā parādniekā, kuri parasti piesauc cilvēcīgo faktoru, bet kā visiem zināms biznesā cilvēcīgā faktora nav-līgumu neievēroji un tas ir vienīgais fakts, "kāpēc?", tas nevienu neinteresē.
Šajā darbā tiešām ir nepieciešama "bieza āda", jo saskarsies ar ļoti emocināliem cilvēkiem, kuri tevi vainos pie visa, pat pie tā, ka vakar ātros sauca tevis dēļ; būs ļoti daudz vilšanās no kā cietīs tava alga; būs patīkami klienti, kuriem tiešām vari palīdzēt, atlaist nokavējuma procentus, ja vadība ļaus; būs situācijas, kad vadība ies pretī klientam, kas nemaz to nav pelnījis, savukārt galvotājam(pensionāram), kura dēls iedzina viņus parādos, beigās uztaisīja pašnāvību, neies pretī un tev būs jātur mēle aiz zobiem un jāiet tas pateikt klientam acīs, jo galvotājs ir tāds pats parādnieks kā kredīta ņēmējs. Viss, ko vari darīt ir padarīt šo sarunu jaukāku un izveidot konkrētu plānu, lai būtu redzams gals parādsaistībām.
Vai iet strādāt šajā jomā? Ja jūti, ka tev tas nākotnes gaitās noderēs. Vai tas būtu sapņu darbs? Jā, ja nestrādāsi ar pašiem paādniekiem, bet ar projektiem, partneriem utt. :-) Alga- ap 700.00< EUR +/-.