Manuprāt, problēmas sakne ir ļoti dziļa. Jāmaina ir visa sistēma, vecāku, skolotāju attieksme, audzināšana utt.
Valstī, kurā es dzīvoju, bērni ar prieku iet uz skolu, ja saslimst ļoti pārdzīvo, ka šodien netiks uz skolu. Skolotāju attieksme pret audzēkņiem nelīdzinas Latvijas modelim, tāpat kā izglītības sistēma. Skolotāji ir kā uzticības personas un bērni viņus ļoti ciena. Skolotājs nekad neatļausies bērnam pateikt ko aizskarošu, pazemojošu, vai to, la Anniņai izdodas labāk, bet tā vietā pateiks 'tev labi izdodas, bet es ticu, ka Tu vari vēl labāk' kā arī pasniedzējs nekad neuzskatīs, ka ir gudrāks, varenāks, lielāks un spēcīgāks, galvenā persona klasē, es esmu liels, jūs mazi. Un tāda attieksme rada cieņu pret pasniedzēju un bērns nejūtas pazemots un ar prieku mācās.
Mans dēls gan ir bērnu dārza vecuma, bet arī bērnu dārza sistēma krasi atšķiras. Bērns jau tad tiek audzināts kā personība un tiek celta bērna pašapziņa, kā arī patika pret zināšanām caur dažādām aktivitātēm.
Tā es to redzu un tāds viedoklis man ir izveidojies. Protams, arī mentalitāte šeit ir cita, kas arī ietekmē bērna uzvedību, bet uzskatu, ka sakne ir dziļa jo dziļa un pie vainas nav bērnu bezkaunība. Bērns ir vismazāk vainīgs pie tā, kāds ir izaudzināts visu apkartējo faktoru ietekmē.