Lai jums būtu interesantākas brīvdienas, piedāvāju padomāt kaut ko tādu, kas novērsīs jūsu domas no ikdienas rūpēm.
1. uzdevums.
Cietuma kamerā ieslodzīts cietumnieks. Kamerai ir 2 durvis ar numuriem "1" un "2". Vienas no tām ved uz brīvību, bet otras - uz katorgu, bet cietumniekam nav zināms, kuras ir kuras. Kamerā atrodas sargs, kurš zin, kuras durvis uz kurieni ved. Cietumniekam ir tiesības sargam uzdot vienu jautājumu, uz kuru atbildams ar "jā" vai "nē", un sargam ir pienākums viņam atbildēt. Taču sargs ne vienmēr dod patiesu atbildi. Viņš pirms atbildes sniegšanas slepus pie sevis izlozē, vai teikt taisnību vai melot, un cietumniekam nav zināms, vai sargs viņam teiks taisnību vai samelos. Kāds jautājums cietumniekam jāuzdod sargam, lai izkļūtu brīvībā?
2. uzdevums.
Profesors ir iedomājies kādu veselu pozitīvu skaitli robežās no 1 līdz 32. Students var profesoram uzdot jautājumus, uz kuriem atbildams ar "jā" vai "nē", un profesors viņam atbildēs. Taču profesors ne vienmēr dod patiesu atbildi. Viņš pirms atbildes sniegšanas slepus pie sevis izlozē, vai teikt taisnību vai melot, un studentam nav zināms, vai profesors viņam teiks taisnību vai samelos. Cik jautājumi studentam jāuzdod profesoram un kādiem tiem jābūt, lai students uzzinātu profesora iedomāto skaitli?