Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

klases audzināšanas stundas pamatskolā

 
Reitings 9202
Reģ: 13.03.2011
Labrīt (l) Varbūt tās meitenes, kurām skolā notika klases audzināšanas stundas (jo man tā vienmēr bija brīvstunda) var padalīties - ko tajās darījāt :) vai vienkārši ieteikt kādas interesantas spēles, uzdevumus? Ir tikai novembris, bet man sāk trūkt ideju ...

ļoti priecāšos, ja kāda atbildēs :)
17.11.2013 10:17 |
 
Reitings 94
Reģ: 10.02.2012
Ne ilgi pirms liecību izdošanas visiem tika izdalītas lapas ar klases biedru vārdiem, tad nu par katru bija jāuzraksta kkas jauks, mīļš, pozitīvs. Gada beigās (semestra) katram pie liecības tika dota šī lapiņa klāt. Vienmēr atcerēšos, cik aizrautīgi minējām, kurš tas varētu būt, kad skolotājs lasīja. :)
17.11.2013 10:22 |
 
Reitings 8171
Reģ: 14.01.2013
Pārrunājām kādus pasākumus,ja tādi bija paredzēti,stundas,citus skolotājus,mācībvielu,vienkārši kaut ko tarkšķējām,tā teikt atpūta no citām stundām.
17.11.2013 10:23 |
 
Reitings 6245
Reģ: 19.08.2009
Pārrunājām visu skolā notiekošo, gatavojāmies pasākumiem, luņojām, sveicām jubilārus, labie un pareizie bērni bieži vien varēja to neapmeklēt, sliktos audzināja un kaunināja :D tā kaut kā.
17.11.2013 10:25 |
 
Reitings 9202
Reģ: 13.03.2011
Nu man ir tā, ka offic jāvada un jāiesaista visus :) niagāras variants šķiet ļoti jauks, noteikti kaut ko līdzīgu izdomāšu :) paldies arī pàrējām, droši rakstiet vēl, varbūt ir kādi ieteikumi kādai spēlei :)
17.11.2013 10:43 |
 
Reitings 1701
Reģ: 16.07.2013
Mūsu klases stundās notika iepriekšējās nedēļas vai ilgāka laika posma pāarrunāšana (sekmes, notikumi utt)., tika nododas dgrāmatas parakstīšanai, tika izdalīti sekmju izraksti, nosaukti nesekmīgie, cilvēki, kam pārāk daudz sabastots, statistikai nosaukti pa klasēm nesekmīgie/bastotāji. Stāstīja kkādu jaunāko informāciju, sadalīja pienākumus.

Kad mūs centās iesaistīt grupu darbos, man tas ļoti nepatika un centos izvairīties. Pārsvarā tie darbi bija arī muļķīgi.

Zsvētkos skatījāmies filmu. Tas man ļoti patika. :)
20.11.2013 00:30 |
 
Reitings 1701
Reģ: 16.07.2013
Pārsvarā klasi negribīgi rotājām un tāpēc tas notika klases stundas vietā - katram vajadzēja kaut ko izdarīt.
20.11.2013 00:32 |
 
Reitings 155
Reģ: 06.03.2012
Vienreiz mums bija forša spēle, vairs precīzi neatceros noteikumus, bet rezultātā katrs savu vārdu un uzvārdu, atbilstoši kaut kādai formulai, pārvērta tautiskā ornamentā. Šo zīmējumu esmu saglabājusi un man ļoti patīk.
Manuprāt, pamatskolas posmā ir noderīgas filmas par narkotikām, smēķēšanu, var parunāt arī par ceļu satiksmes noteikumiem un morālo atbildību un pieklājību, vadot transportlīdzekli, jo daudziem šajā vecumā ir rolleri, bet ar saprātu tā švakāk.
20.11.2013 00:48 |
 
Reitings 1
Reģ: 20.11.2013
Klases stundās skolotāja bieži deva pildīt testus, gan personības testus, gan saistībā ar mācībām un nākotnes profesiju. Informēja arī par dažādiem konkursiem, kur varētu piedalīties.
20.11.2013 00:49 |
 
10 gadi
Reitings 3675
Reģ: 24.09.2012
Pildījām dažādus testus, lai noskaidrotu savas intereses, stiprās un vājās puses
Pārrunājām, kas nedēļas laikā noticis
teicām, ja mūs kas neapmierināja, sūdzējamies par skolotājie, tiesa, ne vienmēr pamatoti :D
Gatavojāmies pasākumiem
Runājāmies par neko, bet tajā pašā laikā tas bija noderīgi
20.11.2013 01:07 |
 
10 gadi
Reitings 1746
Reģ: 18.11.2009
nolika par atzīmēm, sauca nesekmīgos, kas viņiem jālabo, skolas pasākumiem gatavojāmies, ja bija tādi paredzēti, dažreiz skolotāja deva dažādas aptaujas un anketas par klasi, klasesbiedriem, pēc tam savalkāja visu kopā un tad skatījāmies. bijušasarī filmas, spēles kādas, bet pārsvarā bija lekcijas,jo nebija mums paveicies ar skolotāju,nu nebija. un tik pamēģini vēl neaiziet uz to klases stundu..
20.11.2013 01:08 |
 
Reitings 463
Reģ: 18.10.2013
Manas klases audzinasanas stundas bija lidzigas ka Apšulapai!:D Parasti lasija morali par atzimem, uzvedibu, neattaisnotajiem kavejumiem, biedeja mus ar drumo nakotni un ik pa laikam atzinas, ka mes esam viena no neciesamakajam audzinamam klasem.:D Dazreiz deva pildit personibas testus, dazadas aptaujas par klasi un skolu, parrunajam ekskursiju planus, skolas pasakumu planus. Pa retai reizei, kad tikam pie TV, apskatijamiem kadu latviesu filmu, lugu, vai kadu pamacosa rakstura filmu par narkotikam, vardarbibu, personisko drosibu, utt. Reizem, kad skolotajai bija labs noskanojums, tad plapajam par dazadam beztemam, vai ari vina mus vienkarsi palaida maja. Maija karstuma vairs ipasi nevienam prats uz intensivu macisanos nenesas.:D Visapnicigaka bija Ziemassvetku rotajumu gatavosana. Mana skatijuma tas papira parslinas likas tik bezgaumigas, limeju un griezu ar nepatiku.
20.11.2013 01:24 |
 
Reitings 3146
Reģ: 30.12.2012
Truli nositām laiku, bijām ļoti laimīgi, ja palaida ātrāk :D Galīgi nevajadzīga stunda.
20.11.2013 01:29 |
 
10 gadi
Reitings 2083
Reģ: 01.08.2012
manā laikā pamatskolā bija vēl žurnāli, tad visi uzzināja atzīmes, gatavojāmies pasākumiem - viss iepriekš minētais. Ar ko atšķīrāmies - 5 gadus iegājās tradīcija, ka 1x gadā bija vecāku sapulce ar koncertu un tad klase dziedāja, skaitīja dzejoļus, spēlēja ludziņas, tad audzināšanas stundās gatavojāmies, tāda klase bijām vienīgie :) vecākiem ļoti patika. arī man tās ir vienas no siltākajām atmiņām.

Manā pamatskolā nebija ne runas par bastošanu, palaišanu ātrāk vai kā. To uzzināju tikai vidusskolā.
Vidusskolā gan bieži vien bija trula laika nosišana, tā bija iespēja audzinatājam izgāzt negācijas, kas beidzās ar atteikšanos no klases:D Jaunā audzinātāja gan mīlēja un loloja, kaut mums 17-18 jau bija un nevilka uz spēlēm vai baigām "pareizas uzvešanās uz ledus brīvlaikā" sarunām.

nedaudz iz tēmas, ko gribas piebilst:
Mums bija sava klase un staigāja skolotāji, tā bija tāda piederības sajūta, ka tev ir vieta. Mes bijām maza skola. Vidusskolā visi pieraduši pēc zvana kaut kur nesties un skolēni ir nenoturīgi, viņus grūti ar kaut ko ieinteresēt, lielā skolā apmeklēt pasākumus īsti piespiest nevar, visiem to noorganizet nevar. Vidusskolā tam buss, tam pulciņš, ej un savāc visus vienuviet...
Mazajā skolā katru pirmdienas rītu bija 'līnija', kur varēja sanākt visa skola, aktuālo pārrunāja. Un pasākumi bija neaizmirstami - 80% no skolas piedalījās tajos un skatītājos bija gandrīz tikai vecāki. Tāpēc, man šķiet, ka ļoti liela nozīme ir kolektīva atmosfēras radīšanai, kopības rašanai ar pasākumiem, sarunām par Latviju, vēsturi, dziesmām. Visi visus zināja, likās viena liela ģimene, ne pratā nenāca nepiecelties no rīta vai pateikt, ka esi bijis slims. Par vietu olimpiādē priecājās ne tikai klase, bet pus skola. Tas bija kaut kas vairāk kā mācību iestāde... Pagasta izsūtītajiem iestādīja bērziņus pie skolas, katru gadu augām līdz ar tiem, mums veidoja kolosālu piedeŗību savai dzimtajai vietai un Latvijai vispār.
Un draudzības vakari ar citam novada skolām... tas arī bija kaut kas.
Reizēm šķiet - pa kuru laiku mēs paspējām desmitiem pasākumu, konkursu, talantu saietu utt. vispār sarīkot.
Es vēlētos iespēju kaut mēnesi varētu pavadīt sava pamatskolā...
20.11.2013 02:46 |
 
Reitings 9202
Reģ: 13.03.2011
Paldies, jauki palasīt (l)
20.11.2013 07:28 |
 
Reitings 10475
Reģ: 01.08.2010
Bet vai tad nav jābūt audzināšanas plānam, kur ir atrunāts cik stundas velta, piemēram, patriotisma audzināšanai, cik stundas - personības izpētei, karjeras sarunām utt.? Atliek izdomāt tēmu, mērķus, uzdevumus un pieveidot klāt uzdevumus.
20.11.2013 08:41 |
 
Reitings 2797
Reģ: 16.09.2013
No pamatskolas laikiem mums bija tā, ka audzinātājs pārrunāja aktuālāko un pārsvarā izmantojām kl. audz stundas, lai gatavotos pasākumiem un tml. Ja nekas tāds nebija paredzēts, tad mūs laida prom.

Bet atceros vienu lekciju no pamatskolas laikiem, kad skolotāja ļoti pretīgā veidā novadīja māmiņdienas audzst lekciju. Uzbāžot savu viedokli, ka bērni pirms 25/30 gadi ir kauns un negods un ar visiem vārdiem/uzvārdiem aprunājot skolas meitenes, kas gaidīja, vai bija ar bērniem. Man jau pirms tam bija sikts iespaids par viņu, nu tad pēc šī gadijuma, vispār izvairījos no jebkāda kontakta.
20.11.2013 12:01 |
 
10 gadi
Reitings 832
Reģ: 02.10.2010
lielākā laime- skolotāja pasaka, ka tikai parasktīs dienasgrāmatas un varēs iet projām. vai arī stunda vispār nenotiek.
sliktākajā gadījumā- vienkārši papļāpājam par to, kas jauns, kā iet kurā mācību priekšmetā, parunājam par turpmāk gaidāmajiem pasākumiem utt.
Domāju, ka reti kurš skolēns novērtēs aizraujošas un pārdomātas klases stundas. Visiem skaidrs, ka tas ir nvajadzīgi skolā atsēdēts laiks!
20.11.2013 12:10 |
 
10 gadi
Reitings 832
Reģ: 02.10.2010
ja obligāti jāvada, tad puslīdz aizraujoši varētu būt skatīties kādas filmas- vairāk interesētu kaut kādas labas dokumentālās filmas, ne ierastās narkotikas, pirmās palīdzības sniegšana vai par Latvijas vēsturi...
Ja kaut kādi interesanti testi, tad tos arī varētu papildīt.
Vēl- kad tuvojas kādi svētki, tad runāt par tiem, darīt kaut ko aizraujošu svētku sakarā. Bet tur vajag izdomāt kādas labas idejas, ne tikai skolotāja priekšā vervelē un skolēni pat neklausās. Varbūt sadalīt, kuri skolēni pa grupiņām izveidos prezentāciju par attiecīgajiem svētkiem. Esmu ievērojusi, ka savos klasesbiedros bieži vien klausās daudz uzmanīgāk nekā skolotājā.
20.11.2013 12:16 |
 
Reitings 2797
Reģ: 16.09.2013
Daudz kas ir atkarīgs arī no klases. Jo 5 un 9 tomēr atšķirās.
Tagad 5tajiem par ļaunu nenāktu pastāstīt kaut ko par uzvedības kultūru un saskarsmi ar apkārtējiem.
20.11.2013 12:19 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!