Piekrītu šeit jau paustajai domai, ka viss nav tik viennozīmīgi. Par jebkāda veida popkultūru - koeljveidīgu, "mūku ferrari pārdošanas" literatūru, trīs akordu dziesmām un asins šķaidītāju filmām - viss skaidrs: kurš skaļāk bļauj, to pamana. Vai kaut kas no tā izturēs laika pārbaudi, to jau tikai pēc gadiem redzēs, visticamāk, liela daļa no tā nogrims aizmirstībā kā Atlantīda:D. Taču noteikti nepiekrītu, ka viss, ko rada šobrīd ir nevērtīgs un nav uzmanības vērts, tikai mūsdienu burzguļošajā raibumā grūtāk ieraugāms, un tas prasa vairāk laika un prasmes izlavierēt starp to, kas ir/nav vērtīgs. Turklāt nav jau arī gluži tā, ka viss, kas šobrīd ir klasika, agrāk bijis neatzīts un savu atzinību nopelnījis tikai šobrīd. Jā, ir tādi spilgti piemēri kā Stravinska "Svētpavasaris", kad publika tā pirmizrādē sašutumā protestēja, bet šobrīd tā ir atzīta klasikas vērtība, taču ir daudz kultūras vērtību un personību, kas bija novērtētas kā to dzīves laikā, tā noteiktā sabiedrības daļā šobrīd (piemēram, Marija Kallasa, Sāra Bernāra utt.).
Man neviens neiestāstīs, ka tāda klasikas vienība kā, piemēram, Teckery "Vanity Fair" vai Rablē "Gargantija un Pantagriels", kuru vērtība, raugoties no mūsdienu viedokļa, vairāk ir kultūrvēsturiska nekā literāra, savā izteiksmes, domu un dziļuma spēkā spēj mēroties ar to, ko mūsdienās ir sarakstījuši tādi autori kā Bolanjo, Kastaņeda vai Kortāsars. Tāpat arī mūzikā - vai tiešām Arvo Pertu, Giju Kančeli vai Vasku var saukt par kultūras noplicinātājiem? Par filmām gan, jāsaka, pēc manām personiskajām izjūtām daudz kas ir sasvēries stipri šķērsām un par labu Holivudas naudas mašinērijai.