Tas ir pārāk dāsns minējums. Liela daļa šeit ir rakstījuši, ka varmākas ir psihiski slimi. Cilvēks nav atbildīgs par darbībām, kuras veicis psihiskas slimības iespaidā. Viņu aiz žēlsirdības var ārstēt, taču ne vainot un sodīt.Gribēju parādīt, ka pamanīju un novērtēju tos dažus kautrīgos “būt varmākai ir slikti” piemetinājumus.
Un kam tu īsti veltīsi rakstu par to, ka varmākam tā nevajag darīt? Kā Zinas tante teica, ka diez vai šeit uzturās varmākas un vēl sazin kādi (izņemot, protams, mani, pēc nerātnās domām). Šinī gadījumā, manupraāt, produktīvāk ir ieteikt, vai pamācīt, kā izvairīties vai samazināt iespēju tikt izvarotai, jo tomēr, šī attiecīgā foruma auditorija, lielākoties, ir tieši sievietes arī gados ļoti jaunas.Man komentārs pauž manu viedokli, un uzskatu, ka esmu sabiedrības daļa. Var tam nepiekrist, bet esmu novērojusi, ka cilvēka rīcību ietekmē arī sabiedrība apkārt (vismaz viens no faktoriem) - apkārtējo attieksmi uztver gan jaunieš, gan bērni. Pat, ja pats izvarotājs savu uzvedību nemainītu, tad stipri ticu, ka sabiedrībā, kura neuzklūp upurim, audzis vardarbības upuris (ne tikai izvarošanas, ne tikai sieviete, starp citu) drīzāk meklētu palīdzību, kā rezultātā lielāks potenciāls, ka a) upuris saņems vajadzīgo atbalstu, lai tiktu pāri traumai (šeit der atcerēties, ka mēdz būt gadījumi, kad vardarbības upuris pats vēlāk kļūst par varmāku), b) varmāka tiktu apturēts, kas pasargātu citus potenciālos upurus, c) ja apkārtējo attieksme apturētu kaut vai tikai dažus potenciālos varmākas, manuprāt, tas jau ir diezgan pozitīvs rezultāts.
Varu paskaidrot, kā es to izprovocēšanu domāju izvarošanas vai seksuālās uzmākšanās gadījumos.
5% runas sastāda “nu, jā, varmāka vainīgs”
Patīk vai nē - bet jūs esat daļa no sabiedrības, šajā gadījumā vardarbību tolerējošā, jo, kā jau teicu pusteikums par to, ka nav labi izvarot, un 10 par to, kā upuris pats izprovocējis (tēlaini izsakoties) diezgan skaidri ilustrē jūsu attieksmi.
Nerātnā, neviens te nerunā par varmāku, jo visiem (šķiet, izņemot tevi) ir skaidrs, ka varmāka ir vainīgs.Ja 5% runas sastāda “nu, jā, varmāka vainīgs” un 95% “ko upuris izdarīja nepareizi”, tad, manuprāt, vairāk skan cauri tas, cik upuris ir vainīgs, ne varmāka, tas tiek atstāts kaut kur backgroundā. Šeit jau bija pasena diskusija, kurā liela daļa izteicās tieši tā pat kā Tu un bira pērles par “nu, varmākas taču tādi ir”, “viņi uzauguši tādā vidē”, “izvarotāji tak ir un būs” un tajā pašā komentārā, lielāko daļu sastādīja teorijas par to, cik paši upuri ir vainīgi, sākot no stila, uzvedības, beidzot par ar to, kurā vietā vajadzētu viņām neatrasties. Pat, ja pieņemtu, ka meitene ģērbjas tā, kā Tev un daļai šeit, piem., liekas “maucīgi” (nevēlos ieslīgt diskusijās par šo vārdu kā tādu - lietoju kā citātu), tas, ka viņa varbūt ir uzaugusi vidē, kur tāds stils (es īsti nesaprotu, kāds tieši, jo pat šeit, kur apgrozās ne tik milzīga daļa sabiedrības, ir izteikti atšķirīgi viedokļi par to, kas ir “maucīgs” un kas nē) ir pašsaprotams - tas gan kaut kā netika apsvērts. Atceros vienu komentētāju, kuras pirmais (!) komentārs diskusijā bija par to, cik upuri paši ir vainīgi. Dažus komentārus vēlāk viņa rakstīja kaut ko no sērijas ‘par pašiem izvarotājiem nezinu - vienkārši jāmāca savi dēli tā nedarīt’. Atvaino, bet tas dēls visticamāk redzēs to, ka mamma pirmāmkārtām uzbruks meitenei/upurim, tas ir tas, ko bērns redzēs - ATTIEKSMI. Patīk vai nē - bet jūs esat daļa no sabiedrības, šajā gadījumā vardarbību tolerējošā, jo, kā jau teicu pusteikums par to, ka nav labi izvarot, un 10 par to, kā upuris pats izprovocējis (tēlaini izsakoties) diezgan skaidri ilustrē jūsu attieksmi.
Nerātnā tu esi lielisks piemērs, tai cilvēku grupai, kuri ir mūžigie cietēji un rāda ar pirkstiem uz visiem, tikai ne uz sevi
Kurā vietā vīrietis saņem vairāk par sievieti darot VIENĀDU darbu un strādājot VIENĀDAS darba stundas? Cik zinu, tas pat ir nelegāli maksāt kādam vairāk dzimumsu atšķirību dēļ.
Būs pamācība - Nedari citiem pāri.^ nu, vismaz kaut kas iesākumam.
Bet nedomāju, ka viņš mani ieklausīsies.^ nebēdā, ja varmāka tik dedzīgi ieklausījās, kad Tu drukāji attaisnojumus varmācīgai rīcībai un pamācības upurim, tad tikpat dedzīgi ieklausīsies, kad drukāsi attaisnojumus upurim un pamācības varmākam.
Nu pilniigi bez vainas tas upuris arii nav!:-O:-O:-O[:Qengry it ipasi berni un penssionāri! Vardarbibai VISPĀR NAV ATTAISNOJUMA