Kažoku - zvēriem, nevis cilvēkiem!

 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
Iespēja parakstīt petīciju ar aicinājumu Saeimai pieņemt aizliegumu Latvijā audzēt un nogalināt dzīvniekus viņu kažokādu iegūšanai, nosakot pārejas periodu fermu īpašnieku ieguldījumu kompensēšanai.
https://www.rikojies.lv/kazoki
10.09.2018 00:34 |
 
Reitings 802
Reģ: 15.12.2015
parakstīju, ļoti žēl dzīvnieku, it īpaši polārlapsiņas :( nu kā tādu skaistumu var audzēt un tad nokaut, lai ražotu masveidā kažokus.
Es sen jau nepērku ne ādas apavus, ne somas, ne makus un kažoks man arī nekad nav bijis un negribu. Pienu nelietoju.
10.09.2018 21:11 |
 
Reitings 286
Reģ: 15.12.2016
Piekritīsi šādam secinājumam un šādā valstī akceptēsi, ka tevi var brīvi izvarot, vai tomēr atteiksies no savas tēzes?

Tā ir tava tēze nevis mana.
Nav nedz nepamatota ierobežojuma,

Kādi gan ir argumenti atļaujai audzēt miljardus dzīvnieku gaļai, bet aizliegumam audzēt tos kažokādām? Abos gadījumos dzīvnieks tiek nogalināts. Abos gadījumos iegūtais produkts nav cilvēkam vitāli nepieciešams. Attiecīgi viena aizliegums un otra atļaušana ir nepamatota un nav attaisnojama.
Liksim pie malas veģetāriešus un vegānus. Imho, lielākā daļa petīcijas parakstītāju ir gaļēdāji, kuriem kažokādas vienkārši ir vienaldzīgas. Un viņi ir gatavi vieglu roku ierobežot citu cilvēku dzīves tikai tādēļ, ka tās nav viņu personīgās dzīves, kas tiks ierobežotas. Bet vai sievietes bauda nēsājot kažoku ir atšķirīga no sievietes baudas ēdot steiku - nav.
Pamatojumam pietiek ar zelta likumu - nedarīt citiem to, ko nevarētu attaisnoti darīt mums pašiem.

Nekad neesmu dzirdējusi kādu izmantojam šo argumentu. Parasti standarti ir augstāki.
10.09.2018 21:21 |
 
Reitings 60
Reģ: 09.07.2018
Rick
Manuprāt, mana pozīcija manā komentārā pietiekami skaidri redzama: Ja tā būtu legāla prakse, ka mani un vispār cilvēkus biznešu interešu labad sistemātiski spīdzinātu būros un mērķtiecīgi slaktētu, tad acīmredzami tas būtu spēcīgs iemesls rīkoties tā, lai šādu praksi aizliegtu (arī tad, ja vienlaikus būtu legālas citas nevēlamas prakses). Kažokzvēru gadījumā nav relevantu atšķirību, līdz ar to arī nav loģiski konsekventa pamatojuma rīkoties atšķirīgi.
10.09.2018 21:21 |
 
Reitings 1180
Reģ: 21.02.2018
Šīs diskusijas tēma (dzīvnieku labturība) cosmo blakus abortu diskusijai un droši vien vēl kādām tēmām, ko tagad neatceros, ir veca kā pasaule. Nav jēgas tērēt savu laiku skaidrojot cilvēkiem, kam nekad nepieleks. Mūsu (tiem, kas vēlas dzīvnieku labturību pret tiem, kam pohuj) vērtības, audzināšana, kultūra ir pārāk atšķirīgas, lai mēs saprastu viens otru.
10.09.2018 21:25 |
 
Reitings 60
Reģ: 09.07.2018
Tā ir tava tēze nevis mana.
Nē, tā nav mana tēze. Tā ir tēze, kas sekot no tevis teiktā. Ja tu neakceptē sevis teiktā implikācijas, tad tu nevari arī akceptēt sākotnējo tēzi. https://en.wikipedia.org/wiki/Modus_tollens Ja tu uzskati, ka apskatītajā situācijās vajadzētu aizliegt izvarošanu, tad tu loģiski nevari vērsties pret kažokzvēru audzēšanas aizliegumu, apelējot pie tā, ka eksistē vēl citas apšaubāmas likumīgas normas.
Kādi gan ir argumenti atļaujai audzēt miljardus dzīvnieku gaļai, bet aizliegumam audzēt tos kažokādām?
Jautājums nav īpaši relevants. Mums nav obligāti jānoskaidro gaļas audzēšanas ētiskus, lai tiktu skaidrībā ar kažoku audzēšanas ētiskumu.
Nekad neesmu dzirdējusi kādu izmantojam šo argumentu. Parasti standarti ir augstāki.
Kā tas, vai tu esi dzirdējusi izmantojam šo argumentu, vēršas pret šo argumentu?
10.09.2018 21:27 |
 
Reitings 274
Reģ: 15.08.2018
principium
man jau liekas, ka Tavs komentārs ir ūdens liešana...
.
Tad Tu (atļaušos uz Tu), esi par vai pret? Petīciju parakstīji?
.
Vēl vairāk interesanti būtu cik cilvēku izmainītu savu viedokli uzzinot ādas apavu ietekmi uz vidi un mākslīgo apavu ietekmi uz vidi un to ražošanas procesus.
10.09.2018 21:28 |
 
Reitings 2442
Reģ: 20.04.2014
Cik saprotu, ja nespēj izglābt Āfrikānīšus un visu atmosfēru uzreiz, tad labāk nedarīt neko, nesākt ar mazumiņu sevis paša mājās (Latvijā), un ja Tev kaut reizi ir bijuši ādas apavi, tad vispār neuzdrīkstēsies iestāties pret dzīvnieka ciešanām! Tev tās ir jāatbalsta

Meitenes, ir iespēja gan neatbalstīt kažokus, gan neatbalstīt gaļu. Ir iespēja atbalstīt kaut ko vienu - piemēram, gaļu, bet neatbalstīt otru, piemēram, kažoku. Šīs iespējas nepadara jūs par liekuļiem, jo kaut kā darīšana vienmēr ir labāka par nekā nedarīšanu. Viss sākās ar mazumu.

++++++++++++
Goda vārds brīnos, kā daudzas nespēj iedomāties, ka tā arī var dzīvot. Nevis VISU VAI NEKO!, bet gan iespēju robežās censties dzīvot dabai draudzīgāk, pakāpeniski ieviest jaunus risinājumus un neatmest visam ar roku, jo, redz, kādu no kaitnieciskajiem faktoriem neizdodas savā dzīvē iznīdēt.
10.09.2018 21:35 |
 
Reitings 60
Reģ: 09.07.2018
Rick
Ja tu vispār spēj lasīt un jel ko saprast, tad skaidrāk par skaidru vajadzētu spēt pamanīt, ka esmu par.
man jau liekas, ka Tavs komentārs ir ūdens liešana...
Tava likšanās nav arguments. Es piedāvāju argumentu. Vai tu nespēj to saprast? Vai tu nepiekrīti kādai premisai vai ari nepiekrīti tam, ka secinājums izriet no premisām? Vai piekrīti premisai, ka nebūtu pieļaujami tevi vai mani bizneša interešu labad ieslodzīt būrī un noslaktēt?
Vēl vairāk interesanti būtu cik cilvēku izmainītu savu viedokli uzzinot ādas apavu ietekmi uz vidi un mākslīgo apavu ietekmi uz vidi un to ražošanas procesus.
Protams, sintētiskā āda ir videi daudz draudzīgāks produkts (tā saražošanai nepieciešams daudz mazāks ūdens patēriņš, mazāks fosilā kurināmā patēriņš, daudz mazāk jāizmanto zemes platības (nav jāaudzē pārtiku), mazāks ķīmiskais piesārņojums, jo nav vajadzīga tāda ķīmiska apstrāde kā dabiskajai ādai, utt.), bet to te būtu lieki pieminēt, jo ir daudz principiālāki iemesli iebilst pret dabiskās ādas ražošanu, proti, tas ietver mērķtiecīgu nevainīgu būtņu slaktēšanu. Mēs jau visnotaļ akceptējam, ka ciešam no vides piesārņojuma, bet mēs praktiski nekādos apstākļos neakceptēsim to, ka kāds mūs mērķtiecīgi iespundētu būrī, liegtu pamatvajadzību apmierināšanu un galu galā noslaktētu. Lai teiktu, ka ūdeļu gadījumā tas tomēr ir akceptējami, tev būtu jānosauc, kāda atšķirība, kas izskaidrotu, kāpēc tas ir pieņemami, bet ir skaidrs, ka šādu atšķirību tu nevarēsi nosaukt.
10.09.2018 21:40 |
 
Reitings 274
Reģ: 15.08.2018
rincipium
acīmredzot Tu nesaprati manu jautājumu, ja jau uz vienkāršu parastu jautājumu, kuru var atbildēt vienā teikumā, ir grūti atbildēt un jāizpleš gari jo gari teksti ar svešvārdiem un lielu emocionālo uzbrukumu.
.
grūti tomēr notēlot gudrību kur tās nav.
.
Tavs viedoklis 10000% pats labākais un taisnīgākais,lai ko citi pateiktu, bet paldies sasmējos par to, ka "Protams, sintētiskā āda ir videi daudz draudzīgāks produkts".
10.09.2018 21:46 |
 
Reitings 286
Reģ: 15.12.2016
Principium, tavu sākotnējo tēzi
Darīt A ir nepareizi un darīt B ir nepareizi. Nevaram vienlaicīgi aizliegt gan A, gan B, tādēļ nevajag aizliegt ne A, ne B
nekad arī neesmu akceptējusi, un varu no tās atteikties dubulti.
Jautājums nav īpaši relevants. Mums nav obligāti jānoskaidro gaļas audzēšanas ētiskus, lai tiktu skaidrībā ar kažoku audzēšanas ētiskumu.

Tur jau tā lieta, ka skaidrs šeit nekas nav. Tēze, ka cilvēks nedrīkst nogalināt dzīvnieku baudas dēļ (sporta, kažoku, ēdiena u.tml.), ir ļoti tāla no acīmredzamas vai labi pamatotas. Un man tā šķiet nepatiesa. Kā rakstīju, cilvēkiem, kas petīciju paraksta, šī tēze šajā gadījumā šķiet atbalstāma, jo lai gan tā ierobežos cilvēku dzīves, tā neierobežos viņu personīgās dzīves. Sentiments par dzīvniekiem šeit uzvar minimālās personiskās intereses. Tas nav racionāls arguments, tikai patvaļība.
Kā tas, vai tu esi dzirdējusi izmantojam šo argumentu, vēršas pret šo argumentu?

Tā, ka nav skaidrs, kādēļ tu to uzskati par universāli ''pietiekamu''. Prakse par šādu pietiekamību neliecina. Un ir grūti iedomāties kā aizstāvēt pārliecību, ka tad, ja man būtu ūdeles kognitīvās spējas, tad dzīve nebrīvē man šķistu nepieņemama un es labāk izvēlētos neeksistēt vispār. Cilvēkiem ir grūti iedomāties pat to, ko domā citi cilvēki. Bet šeit mēs runājam par attālu dzīvnieku sugu.
10.09.2018 21:49 |
 
Reitings 60
Reģ: 09.07.2018
Rick
Es piedāvāju savu viedokli par tēmu ar pamatojumu, jo pieņēmu, ka ar šo 'vienmēr vieglāk "nolikt" citu viedokli, bet kā pašai/am ar savu?' tu jautāji, kāds ir mans viedoklis par tēmu. Vai, būdams gudrāks, varēsi man vismaz tagad paskaidrot, kā bija jāsaprot tavs jautājums?
Tavs viedoklis 10000% pats labākais un taisnīgākais,lai ko citi pateiktu, bet paldies sasmējos par to, ka "Protams, sintētiskā āda ir videi daudz draudzīgāks produkts".
Sasmiešanās nav arguments. Tupa ironija arī nav arguments. Lūdzu, turpmāk nāc ar argumentiem!
10.09.2018 22:01 |
 
Reitings 60
Reģ: 09.07.2018
probability
Tēze, ka cilvēks nedrīkst nogalināt dzīvnieku baudas dēļ (sporta, kažoku, ēdiena u.tml.), ir ļoti tāla no acīmredzamas vai labi pamatotas.
Vai tēze, ka cilvēku nedrīkst nogalināt baudas dēļ, tavuprāt, ir acīmredzma vai labi pamatota? Šis nav retorisks jautājums.
Un ir grūti iedomāties kā aizstāvēt pārliecību, ka tad, ja man būtu ūdeles kognitīvās spējas, tad dzīve nebrīvē man šķistu nepieņemama un es labāk izvēlētos neeksistēt vispār. Cilvēkiem ir grūti iedomāties pat to, ko domā citi cilvēki.
Tu pārprati. Man nav obligāti jābūt drošām zināšanām par ūdeļu psiholoģiju, lai būtu uzskats par to, kā es ŠOBRĪD gribu, lai pret mani izturētos līdzīgos apstākļos. Mērķis ar to pārbaudīt, vai mūsu uzskati ir konsekventi.
10.09.2018 22:03 |
 
Reitings 274
Reģ: 15.08.2018
principium
Es piedāvāju savu viedokli par tēmu ar pamatojumu

būtībā Tu vienkārši truli nodirsi cita cilvēka viedokli, izsakot spriedumu par to kāds tas cilvēks it kā ir, liekas, ka Tu visu zini, jau pirms cilvēkiem :)
Vai, būdams gudrāks, varēsi man vismaz tagad paskaidrot, kā bija jāsaprot tavs jautājums?

oj nē, par Tevi es tiešām neesmu gudrāks, man vēl aug un augt, kur nu līdz Tavam līmenim.
Sasmiešanās nav arguments

un uz ko balstīti Tavi argumenti? Uz emocionālo nestabilitāti, kas būtībā ir jūtama interneta plašajās ārēs?
Tupa ironija arī nav arguments. Lūdzu, turpmāk nāc ar argumentiem!

būtībā Tavs salīdzinājums par hipotētisko pasauli/valsti bija ar ironiju, tātad Tavs salīdzinājums nav arguments, bet tajā pat laikā pasaki, ka izteici savas domas? Kā tā?
turpmāk nāc ar argumentiem!

uz kuru pusi man jāsāk iet?
10.09.2018 22:09 |
 
Reitings 60
Reģ: 09.07.2018
būtībā Tu vienkārši truli nodirsi cita cilvēka viedokli, izsakot spriedumu par to kāds tas cilvēks it kā ir, liekas, ka Tu visu zini, jau pirms cilvēkiem

No šīs vietas, vēlreiz lūdzu, ar pamatojumiem. Kas liecina, ka manā atbildē (citēta zemāk) uz tavu jautājumu tiek truli nodirsts kāda cilvēka viedoklis?
Ja tā būtu legāla prakse, ka mani un vispār cilvēkus biznešu interešu labad sistemātiski spīdzinātu būros un mērķtiecīgi slaktētu, tad acīmredzami tas būtu spēcīgs iemesls rīkoties tā, lai šādu praksi aizliegtu (arī tad, ja vienlaikus būtu legālas citas nevēlamas prakses). Kažokzvēru gadījumā nav relevantu atšķirību, līdz ar to arī nav loģiski konsekventa pamatojuma rīkoties atšķirīgi.
10.09.2018 22:16 |
 
Reitings 567
Reģ: 19.09.2017
Vēl vairāk interesanti būtu cik cilvēku izmainītu savu viedokli uzzinot ādas apavu ietekmi uz vidi un mākslīgo apavu ietekmi uz vidi un to ražošanas procesus.

Turpinu izglitoties. Kurus fermas audzetus kazokzverus izmanto apavu razosana?
10.09.2018 22:17 |
 
Reitings 274
Reģ: 15.08.2018
principium
man slinkums. Es labāk pasēdēšu palasīšu kā cepsies tālāk :D līdz ar to saku:
1. Tu mani pilnībā pārliecināji par savu viedokli un Tev piekrītu it visā ko raksti
2. Mana argumentēšana un izpratne par Taviem tekstiem ir stulba
3. Vēlreiz padodos/kapitulēju Tavā priekšā, iešu parakstīt petīciju.
.
Jolly-Roger
bija domāts vairāk padziļinot tēmu plašāk. Pārsvarā no tiem kautķermeņiem, kas paliek pāri aiziet uz konserviem suņiem/kaķiem.
10.09.2018 22:20 |
 
Reitings 286
Reģ: 15.12.2016
Vai tēze, ka cilvēku nedrīkst nogalināt baudas dēļ, tavuprāt, ir acīmredzma vai labi pamatota? Šis nav retorisks jautājums.

Nosacīti. Nav īsti skaidrs, kādēļ cilvēkiem ir cilvēktiesības. Lai gan piedāvātie varianti (autonomija u.tml.) liek domāt, ka uz dzīvniekiem tās ir iespējams attiecināt reti. Primāti ir potenciāls objekts. Ūdeles - šaubos. Gliemeži - noteikti nē.
Tu pārprati. Man nav obligāti jābūt drošām zināšanām par ūdeļu psiholoģiju, lai būtu uzskats par to, kā es ŠOBRĪD gribu, lai pret mani izturētos līdzīgos apstākļos. Mērķis ar to pārbaudīt, vai mūsu uzskati ir konsekventi.

Tas visu padara vēl neskaidrāku. Ja tu šobrīd, ar tādu psiholoģisku un kognitīvu meikapu kāds tev ir, gribi x konkrētos apstākļos - kāda šeit ir saistība ar dzīvnieku ar iespējams būtiski atšķirīgu iekšējo pasauli, kuram šie konkrētie apstākļi varbūt šķitīs daudz citādi nekā tev? Grūti saskatīt analoģiju.
10.09.2018 22:23 |
 
Reitings 60
Reģ: 09.07.2018
probability
Lai novērstu tēmas sakarībā nevajadzīgu diskusiju par cilvēktiesību pamatojumu, jautāšu vienkāršāk: vai, tavuprāt, mums ir pienākums nenogalināt cilvēkus baudas dēļ?
10.09.2018 22:36 |
 
Reitings 286
Reģ: 15.12.2016
Nē, tāda pienākuma nav. Pienākums ir vienkārši nenogalināt.
10.09.2018 22:42 |
 
Reitings 2185
Reģ: 22.01.2018
bla bla. jūs esat smieklīgas. kā jau visi varenie. latvieši.
10.09.2018 22:52 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits