Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Rīgas pārbūve?

 
Reitings 1022
Reģ: 04.11.2017
Sveikas!
Ienāca interesants topiks prātā. Nesen skatījos ziņu portālus un ieraudzīju saistošu video. Stāsts tāds, ka ir viens puisis Vārdā Viesturs, neatceros uzvārdu, Norvēģijā studē pilsētplānošanu. Intervijā teica, ka viņam patīk Norvēģu infrastruktūra, iegūst zināšanas un vēlāk pārnesīs un pielietos tās Latvijā. Respektīvi viņam ir plāns padarīt ielas drošākas gājējiem, gājēju pārejas uzlikt ik pēc 50 m nevis kā tagad ir ik pēc 500 m, pārbūvēt sab transportus. Man iekrita ausīs tas, ka viņš plāno tā, lai Rīgā cilvēki nepārvietotos ar auto, bet varētu mierīgi nokļūt no punkta A uz punktu B ar sabiedrisko vai kājām.
Kā jums patīk viņa ideja? Apskatījos viņš ir izveidojis arī kustību Pilsēta Cilvēkiem (ja nekļūdos nosaukumā)
22.12.2017 00:30 |
 
Reitings 9596
Reģ: 06.03.2012
Nu nu, davai uz Brīvības ielas ik pēc 50m uzbliezīsim pa gājēju pārejai un lai tik staigā turp un atpakaļ
22.12.2017 00:43 |
 
Reitings 9596
Reģ: 06.03.2012
Man šodien kā tajā: aizgāju uz Gulbi, a tur... Lielāko daļu teksta norauj :-D
22.12.2017 00:43 |
 
Reitings 2478
Reģ: 03.11.2016
Nezinu, kas ir Viesturs un ko viņš tur plāno, arī Norvēģijā neesmu bijusi. Bet es esmu Rīgas kājāmgājējs. Nevaru iedomāties nevienu posmu Rīgā (vismaz centrā), kur vajadzētu biežāk gājēju pārejas. Tā pat arī sabiedriskais iet visur, kur man nepieciešams tikt. Vienīgais, es vēlētos, lai būtu biežāk, jo nu tāa kaitina pārbāzti sabiedriskie. Neesmu gan riteņbraucēja, bet man šķiet, ka šī gan ir subkultūra, kurai būtu noderīgi uzlabojumi, sākot no tā, ka vairāk vejojoslas un beidzot ar ērtākām apmalēm.
22.12.2017 00:51 |
 
Reitings 1022
Reģ: 04.11.2017
Reku ir tas video, ja nu kādam rodas iedvesma noskatīties
https://ltv.lsm.lv/lv/raksts/04.11.2017-aculiecinieks.-viesturs-kruminliepa-nakotnes-pilsetplanotajs.id110005/
Un ups, Nīderlandē studē :D
22.12.2017 00:54 |
 
Reitings 9596
Reģ: 06.03.2012
Labāk nevis monitorus ar multenēm liktu sabiedriskajā, bet gan monitorus ar info cik ilgi jāgaida noteiktais transports pieturās. Savādāk atnāc 3 min līdz paredzētam transportam un pēc 10min stāvi neziņā vai tas autobuss jau aizbrauca vai kavējas :-D
22.12.2017 00:55 |
 
Reitings 134
Reģ: 05.12.2017
Bet es esmu Rīgas kājāmgājējs. Nevaru iedomāties nevienu posmu Rīgā (vismaz centrā), kur vajadzētu biežāk gājēju pārejas. Tā pat arī sabiedriskais iet visur, kur man nepieciešams tikt.

Piekrītu! Es arī, kad vēl dzīvoju Rīgā, nevarēju sūdzēties ne par gājēju pāreju nepietiekamību, ne par sabiedriskā transporta trūkumu. Jā, ir šur tur pieturas, kurās sabiedriskais transports kursē retāk, bet nu tas arī ir saprotams. Velosipēdistu problēmām (kuras tiem parasti ir simts un viena, sākot no nepatīkamajiem gājējiem, beidzot ar agresīvajiem autovadītājiem, kuri viņus, nabadziņus, nekad neredz) īpašu uzmanību nepievēršu, līdz ar to mani, kā kājāmgājēju, viss apmierina.
22.12.2017 01:10 |
 
10 gadi
Reitings 3734
Reģ: 09.02.2014
Varētu padomāt, ka te, Latvijā, nav neviena paša cilvēka, kurš zinātu, kā labāk izveidot satiksmi. Viņš vienīgais! Kā Ušakovs diktēs, tā arī notiks.
22.12.2017 03:04 |
 
Reitings 2290
Reģ: 19.10.2013
gājēju pārejas uzlikt ik pēc 50 m
kas tas par murgu? Jau tā ir sastrēgumi. Un Latvijas klimatiskie apstākļi nav īpaši piemēroti, lai lielus gabalus regulāri pārvietotos kājām. Sabiedriskais transports pēc maršrutu plānojuma liekas puslīdz apmierinošs, tomēr, ja jābrauc ar diviem vai, ja brauc divatā, tad ar auto ne vien ātrāk, bet arī lētāk. Izvairos ar sabiedrisko braukt arī tur esošā kontingenta dēļ. Mikriņi ir daudz labāki, tomēr ne visur tie kursē un nesaka, nerāda pieturas, braucot uz svešāku vietu citreiz grūti saprast kur izkāpt.
22.12.2017 07:41 |
 
Reitings 3922
Reģ: 06.03.2011
Pat tad, ja gājēju pārejas būtu ik pēc 10m, omes tāpat skrietu pāri starp pāreju posmos. :D Ja akurāti nepieciešamas papildus pārejas, tad labāk tās ierīkot gaisā un rajonos pie pieturām.
Startā vajag asfaltu ar asfaltu uz augšu, bez aku vākiem ik pēc metra.
22.12.2017 08:03 |
 
Reitings 3551
Reģ: 23.11.2012
Rīgā satiksmes problēmu satāda tas, ka ir par maz tiltu un dzelsceļš iet krustām šķērsām cauri pilsētai. Pārbrauktuves un pārejas nav daudz un šajās vietās vienmēr būs transporta problēmas.
Dabūt cilvēku no auto uz sabiedrisko var ja sabiedriskais ir neatkarīgs no pārējās satiksmes. Tā kā metro nav iespējams, virzemes ātrs sabiedrisko var izveidot un dzelzceļa sliežu bāzes.
2-3 vagonu transportu ka kursē pēc 10min. Ar daudzām pieturām.
Bet lai kaut kas mainītos ir jāiekaro birokrātijas cietoksnis Rīgā.
22.12.2017 08:41 |
 
Reitings 3308
Reģ: 20.03.2013
Dionysus, kāpēc metro nav iespējams?:-/
22.12.2017 09:16 |
 
Reitings 1717
Reģ: 24.05.2013
Latvijā cilvēki savādaki. Nav tik elastīgi uz pārmaiņām. Norvēģijā viss tas darbojas, bet Latvijā, šaubos, ka kas tāds varētu izdoties tuvākajā laikā. Plus tas prasa lielus līdzekļus un tādus Latvijā nesagaidit.
22.12.2017 09:31 |
 
Reitings 3551
Reģ: 23.11.2012
Kery
Metro ir iespējams, tikai redzot kā tika uzbūvēts 1 tilts, kas pēc būtības ir 20x vienkāršāk un lētāk nekā metro, var saprast ka tas ir diezgan nereāls.
Rīga ir piejūrā un Daugavu un augstiem grunsūdeņiem. Arī tad var būvēt metro. tikai izmaksas...
Lai atmaksātos būve un uzturēšana, tikai ar pasažieru pārvadājumiem kaut 30-40 gados, biļetes būs kosmosa cenās un tas nebūs pieejams mazturīgajiem.
22.12.2017 10:26 |
 
Reitings 2520
Reģ: 30.01.2017
Bet jums, pieņemu, ka lielākajai daļai rīdzinieku tās mašīnas reāli traucē?
Mani personīgi absolūti nē! Mani varbūt drīzāk traucē tas, ka nav kur mašīnu atstāt. Nu jau līdz Brasai ir savilktas maksas stāvvietas, lasīju par Dzemdību namam garāmejošo Miera ielu, kas visu laiku bija bezmaksas. RD Satiksmes departaments saka, ka tur novietotie auto redz, tramvajam traucējot. Taču ja par to samaksā, tad netraucē. Nu kas tas par marazmu.
Un uz "Pilsēta cilvēkiem" vienmēr esmu skatījusies kā galvenokārt uz Nila pretiniekiem un arī drusku uz velopideriem. Un lai nebūtu pārmetumu - man arī besī Nila flīzes un es arī siltajā sezonā pārvietojos tikai ar velo. Kad tiks salabotas ielu braucamās daļas, lai uz ietves esošo mani no galvas līdz kājām nenošļakstītu kārtējais bedrē iebraukušais auto, tad arī ziemā braukšu ar velo, bet kamēr mums ir sūdaini ielu segumi, tikmēr es arī sēdēšu tai metāla kastē, kas mani sargā no slapjuma un sala.
22.12.2017 11:06 |
 
Reitings 1714
Reģ: 15.08.2012
Man kā kājāmgājējai svarīgāk, lai pa ietvi varētu mierīgi pārvietoties jebkuros laikapstākļos, lai slapjā laikā, sniega šļurā nebūtu jādomā kur likt kāju, kā nepaslīdēt + vēl sargāties, lai garāmbraucošās mašīnas nenošķiež, lai jebkuros laikapstākļos varētu bez problēmām šķērsot ielu, nedomājot, kā tikt pāri metrīgajām dubļu plančkām, kas bieži veidojas ietvju malās.
22.12.2017 11:57 |
 
Reitings 2520
Reģ: 30.01.2017
Kery, iesaku palasīt par kādreizējiem Rīgas metro plāniem, un kāpēc tas nenotika. Šodien nebūtu daudz savādāk.
22.12.2017 12:13 |
 
Reitings 3934
Reģ: 01.04.2011
Pie pašreizējā Rīgas iedzīvotāju skaita metro būtu lieks. Tāpat tiltu pietiek. Un gājēju pāreju. Nebūs Rīga gājējiem nekad un nevajag arī- kurš muļķis ies ar kājām 1-1.5h no, piemēram, Imantas uz centru lietū vai -10 salā katru dienu, turp-atpakaļ uz darbu?
Kopš sabiedrisko pārveidoja par bomžu kastēm (ieviešot e-talonus, neverot durvis pieturās), es no sabiedriskā transporta atbalstītāja esmu kļuvusi par pretinieku. Visas tās nomīzto bomžu smakas nevēdinātā, pārbāztā transportā, kurā ziemā tik karsts, ka virsdrēbēs slapja mugura- ir pretīgi. Un tad vēl transporta nekursēšana pēc saraksta- nekad nevari zināt, cikos būsi mērķī- 30 min pirms vai 30 min pēc. Ir gadījies vairākkārt pat stundu pieturā stāvēt -15 grādu salā, jo 3 transporti pēc kārtas neieradās (pēc saraksta). Tik tizls un bomzīgs sabiedriskais transports nav nekur Eiropā.
1)Transportam jābūt precīzam kā pulkstenim- max kavēšanās 5min. Visur atsevišķas sab.transp. joslas.
2) Pieturās jābūt ekrānam ar precīzu transporta gaidīšanas laiku.
3) Transports jāvēdina.
4) kontrole jāveic nevis reidos, bet caur video novērošanas kamerām, kas jau ir transportā. Tiklīdz kāds nesamaksā vai iekāpj bomzis, nākamajā vai aiznākamajā pieturā sagaida policijas ekipāža. Sākumā būtu vajadzīgs milzīgs policijas ekipāžu daudzums (kamēr iedresētu pirkt biļetes), bet ja sodi būtu lieli (par biļetes nenopirkšanu sods vienas minimālās mēnešalgas apmērā, ko sadarbībā ar bankām automātiski atvelk no algas vai piespiedu sabiedriskais darbs 20 dienas, bet bomžus piespiedu ārstēšanā), tad ar laiku rastos vēlme pirkt biļetes.
22.12.2017 12:33 |
 
Reitings 3551
Reģ: 23.11.2012
Tāpat tiltu pietiek.

Varbūt varētu kādu tiltu nojaukt ? Ja jau pietiek tad var arī iztikt arī ar mazāku daudzumu ?
Ietaupītu uzturēšanas naudu.
Visur atsevišķas sab.transp. joslas

To gan varētu.
Mazāk tiltu un atstāt visur vienu joslu sab. transportam lai privātie stāv sastrēgumos pa 2-3 stundām un smirdina gaisu.
Labas irdejas
22.12.2017 13:40 |
 
Reitings 3934
Reģ: 01.04.2011
Ar normālu sabiedrisko transportu, privāto auto būtu maz.
Nepieminēju, ka vēl viena problēma ir vājie starpsavienojumi starp mikrorajoniem. Pamatā viss caur centru.
Tu, Dionysus, taču nebrauktu ar auto, ja varētu ērti iekāpt transportā, apsēsties un nokļūt galamērķī precīzi un gandrīz tādā pašā laikā kā ar savu auto, vai ne?
Šobrīd sab.transports nozīmē vismaz 2-3x ilgāku laiku ceļā nekā ar auto.
22.12.2017 13:47 |
 
Reitings 3551
Reģ: 23.11.2012
Pamatā viss caur centru.

Jā un tāpēc tiltu nepietiek.
Vajag ziemeļu tiltu un koridoru, lai no Rīgas apvedceļa, no Babītes var tikt uz Vidzemes šoseju.
Un vanšu tilts ir crazy uzbūvēts centra pusē, nav ne nobrauktuves, ne uzbrauktuves uz 11. novembra krastmalu. Tilts sākās no krustojuma un tur vienmēr būs sastrēgumi.
Par sabiedrisko transportu - ja tiek izmantots tramvajs, kurš nestāv sastrēgumos, tad iztērētais laiks varētu būt ~ 20% ilgāks nekā ar auto.
Ja autobus vai trolejbus tad gan būs lēnāk, tie stāv visur.
22.12.2017 13:59 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits