Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Juristes-HELP!!!

 
Reitings 6
Reģ: 27.08.2011
Esmu šuvēja. Nopirku jaunu šujmašīnu, bet tā izrādījās brāķis. Atdevu pārdevējam uz garantijas remontu. Tagad 30 dienas pagājušas-nav ne naudas, ne šujmašīnas. Īre, nodokļi jāmaksā, bet strādāt bez šujmašīnas nevaru. Pārdevējs saka, ka esmu juridiska persona un patērētāju tiesību aizsardzības likums uz mani neattiecas (tikai uz fiziskām personām).
Kādas ir manas tiesības?
08.03.2017 14:07 |
 
Reitings 477
Reģ: 29.01.2009
Ja atdevi uz garantijas remontu, tad pieļauju, ka ir dokuments, kurā ir noradīts garantijas termiņš. Ja šāds dokuments ir, tas apliecina pārdevēja vai ražotāja garantijas saistības. Uz šī dokumenta vari vērsites tiesā ar prasību par pārdevēja saistību nepildīšanu. Bet cik saprotu, pārdevējs ir pieņēmis preci remontam, tad par ko satraukums?
Jā juridiskā persona nav PTAL subjekts.
08.03.2017 14:18 |
 
Reitings 6
Reģ: 27.08.2011
Paldies par atbildi.
Pieņemšanas aktā ir norādīts, ka salabo 30 dienu laikā, BET ja nepieciešams kādu detaļu pasūtīt, tad var būt ilgāk (nav definēts cik ilgi). Situācijas absurds ir faktā, ka neesmu saņēmusi pat ekspertīzes slēdzienu. Tagad iznāk, ka šujmašīna pie manis bija īsāku laiku (1 nedēļu) nekā remontā (30 dienas). Kāda man garantija, ka pa to mēnesi viņi nav sabojājuši šujmašīnu un nepasaka, ka salauzu? :(
08.03.2017 14:26 |
 
Reitings 262
Reģ: 27.03.2012
Patērētāju tiesību aizsardzības likums uz Tevi šajā gadījumā neattiecas. Remontē šujmašīnu saskaņā ar noslēgtā līguma noteikumiem.
Ātrumā nepateikšu precīzi, bet man šķiet, ka MK noteikumi, kas regulēja ekspertīzes šādos strīdos, ir atcelti un nav vairs piemērojami.
08.03.2017 14:30 |
 
Reitings 2478
Reģ: 03.11.2016
Bet kāds ir ekspertīzes slēdziens?
08.03.2017 14:33 |
 
Reitings 477
Reģ: 29.01.2009
Bet viņi taču remontē preci, tad jau atzina, ka ta viņu vaina.
Saskaņā ar CL 1612.pantu, „ Atsavinātājs atbild nevien par atsavinātās lietas vainām vai trūkumiem, ko viņš zinājis un nav uzrādījis, bet arī par viņam nezināmiem apslēptiem trūkumiem”.
Saskaņā ar CL 1620.pantu, „Atsavinātājam, kas ļaunā nolūkā noklusējis vai apslēpis viņam zināmos lietas trūkumus, vai noteikti apgalvojis, ka tai ir zināmas īpašības, jāatlīdzina ieguvējam visi zaudējumi. Visos citos gadījumos ieguvējam ir tiesība tikai prasīt, pēc paša izvēles, vai nu līguma atcelšanu, vai lietas cenas samazināšanu”. Saskaņā ar CL 1622.pantu „Līguma atcēluma prasības mērķis ir tas, lai pārdoto lietu ņemtu atpakaļ un atdotu par to saņemto maksu vai citu kādu pretizpildījumu”.
Var darīt tā: uzrakstīt pardevējam oficiālu informācijas pieprasījumu,cik ilgu laiku aizņems remonts. Attiecīgi, ja atbidlē norādītais laiks ir parāk ilgs, tad atsaucoties uz augstāk minēto lūdz atgriezt nadu, tāpat, ja nesaņemsi atbildi.
08.03.2017 14:35 |
 
Reitings 6
Reģ: 27.08.2011
MissMia
Ekspertīzes slēdzienu pārdevējs nav uzrādījis vai paziņojis.
Paris
Vai ir kāds normatīvs, kas nosaka remonta termiņu? Vai remonta laikā man ir tiesības pieprasīt līdzvērtīgu maiņas instrumentu? Galu galā man no tā reāli zaudējumi rodas :(
08.03.2017 14:39 |
 
Reitings 6
Reģ: 27.08.2011
Sunrise-paldies! (l)
08.03.2017 14:41 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits