Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pedagoģija - LU vai RPIVA?

 
Reitings 168
Reģ: 30.11.2013
Kur jūs labak izvēlētos studēt pedagoģiju - LU vai RPIVA? Kadas atsauksmes par abām skolām?
10.06.2016 11:00 |
 
Reitings 168
Reģ: 30.11.2013
Meitenes?
13.06.2016 11:52 |
 
Reitings 324
Reģ: 29.01.2009
Kādā programmā gribi stāties?
13.06.2016 12:09 |
 
Reitings 748
Reģ: 13.10.2015
Es iešu uz RPIVA.
14.06.2016 18:09 |
 
Reitings 168
Reģ: 30.11.2013
Burkāns, kā izlēmi par labu RPIVA? Uz kuru programmu iesi?
14.06.2016 18:14 |
 
Reitings 748
Reģ: 13.10.2015
Principā, tikai viena iemesla vadīta, kuru paturēšu pie sevis. Iešu uz uķi puķi programmu. :)
14.06.2016 18:21 |
 
Reitings 9202
Reģ: 13.03.2011
Pati esmu beigusi studijas LU PPMF, ja būtu jāizvēlas vēlreiz - noteikti savu izvēli nemainītu :) Ja interesē, kas konkrētāk - vari rakstīt PM :)
14.06.2016 18:26 |
 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
Abās valda diezgan liels bardaks. Izvēlētos LU.
14.06.2016 18:54 |
 
Reitings 748
Reģ: 13.10.2015
hanna! - kādā ziņā abās valda bardaks? Un ja abās tā ir, kamdēļ tomēr LU?
14.06.2016 19:10 |
 
Reitings 168
Reģ: 30.11.2013
Ārī vēlos dzirdet no hannas atbildes :)
14.06.2016 19:12 |
 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
Labāk pārzinu situāciju LU PPMF.
Bardaka izpausmes:
1) Bezjēdzīgi A daļas (vispārīgie) priekšmeti;
2) Kaudze atrakstīšanās darbu (ieskatam tematikā: https://www.youtube.com/watch?v=g98HEinWuuY);
3) Vienaldzīgi pasniedzēji, kuri atnāk, pusotru stundu lasa prezentāciju, kuru demonstrējuši studentiem jau gadus desmit, aiziet;
4) Prakse tikai 3.kursā (tā ir gan LU, gan RPIVĀ), līdz ar to tie studenti, kuri nestrādā profesijā, to, vai viņiem arods patiks un padosies, uzzina vien tad. Daļa pēc pirmās prakses studijas pamet;
5) Nepārdomāts lekciju grafiks (abās mācību iestādēs). Ir bijuši semestri, kad lekcijas notiek 2 dienas nedēļā. Kāpēc tās nevarētu savietot 3 gados 4 gadu vietā?

Kontrastu nodrošina atsevišķi pasniedzēji - savas jomas pārzinātāji un entuziasti. Sarunās ar viņiem dažkārt aizmirstas, ka vēders kurkst un gribas mājās.

Mani personīgi sarūgtināja arī tas, ka programmā, kurā mīlestība pret literatūru šķiet automātiska, mācās ļaudis, kas pūš un elš par katru novelīti, kas izlasāma. Savstarpēju sarunu par kultūras norisēm tikpat kā nav. Kad kāds no pasniedzējiem ieminas, ka pedagogam pašsaprotamā kārtā būtu jāorientējas mākslā, vēsturē, politikā, atkal atskan žēlas nopūtas un sejās neizpratne. Bet tā man tāda personiska problēma, papurpināju un pietiks.

Jāpiemin, ka bērnudārzā varēsiet strādāt jau teju no studiju pirmās nedēļas, tāpēc, ja izvēlētā studiju programma ir uķi puķi, 4.punktā minētā problēma izpaliks. Protams, var strādāt arī skolā, bet tur tomēr prasās vienu/ pāris kursus iepriekš pamācīties.

Saprotams, jāatgādina, ka ļoti daudz atkarīgs no paša studenta. Ja ir liela pašdisciplīna un vēlme sevi pilnveidot ārpus studijām - iespējas atradīsies vienmēr. Manis rakstītais raksturo vilšanos tieši augstskolā pavadītajā laikā.
14.06.2016 20:35 |
 
Reitings 704
Reģ: 21.12.2015
Komentārs hannas apskatam
1)Nelikās gluži bezjēdzīgi, jo kā minēji pēc tam - ir jāpārzina vairākas jomas. vairāk mulsināja tas, ko tur prasīja nevis pati doma kādēļ.
2)Varbūt tavā novirzienā tā ir (latv. val?), par angļiem neko tādu nevaru teikt.
3) O, jā. Bet ir arī lieliskie pasniedzēji. Tā ir visur.
4) Pirmā prakse ir jau 2. kursā, novērošanas. Ja to cītīgi veic, tad ieskats skolotāja darbā ir diezgan. Piekrītu, ka praksi, vismaz to novērošanas vajag ātrāk. Lai stundas vadītu, tomēr prasās kādus pamatus pedagoģijā, savādāk var sanākt vēl čābīgāk - a ļa, man nekas nesanāk.
5)Grr, šitais ir vāks gan. Nu nav vajadzīgi 4 gadi, ja lekcijas ir 3 dienas nedēļā.

LU PPMF vs RPIVA - skatītos uz kuru programmu, no tā arī atkarīgs :) Pirmsskolu es ietu RPIVā, sākumskolu arī. Pārējos - ppmf
14.06.2016 20:51 |
 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
Novērošanas praksei piemīt kāds nopietns trūkums: pati neesi klases priekšā. Man gan tāda iespēja bija, domāju, ka nav grūti to sarunāt.
14.06.2016 20:55 |
 
Reitings 5533
Reģ: 26.01.2015
Man ir profesionālā kretīnisma inspirēts jautājums - kādas pedagoģiskās teorijas šobrīd tiek mācītas? Gan lielo bērnu skolotājiem, gan PII pedagogiem.
14.06.2016 20:59 |
 
Reitings 5884
Reģ: 25.08.2013
Manuprāt, no šīm abām LU tomēr ir prestižāka, ar visu to, ka par LU neko labu nedomāju. Bet esmu vairākām RPIVA studentēm palīdzējusi sakārtot diplomdarbus, lai gan pašai ir izglītība pavisam citā jomā. Nu, kā lai saka, nevaru teikt neko labu par augstskolu, kur es, būdama bakalaura 2. kursa studente citā jomā, nesekmīgu studiju darbu 2 stundās pārtaisīju uz 7-nieku. :-D Tāda haltūra man bija 1.-2. kursā.
14.06.2016 21:02 |
 
10 gadi
Reitings 1529
Reģ: 27.03.2011
Runājot par praksēm, RPIVĀ 1. kursā ir prakse, lai gan novērošanas, taču tāpat skolotājas dod iespēju vadīt nodarbības, visu var sarunāt.
14.06.2016 21:09 |
 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
NordicBelle, lai Tev to pastāsta Perephon, es vairuma A daļas priekšmetu laikā gulēju saldā miegā (savā gultā, ne auditorijā) vai piedalījos dziļi filosofiskās sarunās centra krogos.

Es gan atceros monotonus monologus ar nosaukumu Ievads uzņēmējdarbībā un neveiklu jauniņu pasniedzēju kursā Izglītības vide (katra lekcija, izņemot pirmo, sastāvēja no studentu veidotām prezentācijām ar no grāmatām pārrakstītām definīcijām). Vispārīgās pedagoģijas nebija. Riktīgi forša bija vispārīgā filosofija un kurss par iekļaujošo izglītību.
14.06.2016 21:10 |
 
Reitings 77
Reģ: 02.10.2015
Kāds var pastāstīt, cik labas ir studijas RPIVĀ mūzikas skolotājos?
14.06.2016 21:27 |
 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
Kāds var pastāstīt, cik labas ir studijas RPIVĀ mūzikas skolotājos?


Kāpēc negribi iet uz JVLMA? Ja ir dotības, var iestāties arī bez vidējās muzikālās izlgītības.
Ņemot vērā, ka mums ir gan Mūzikas, gan Mākslas akadēmijas, pārējās mācību iestādes vienmēr būs otršķirīgas, lai neteiktu vairāk.

Kursabiedrenes puisis mācās Tevis izvēlētajā programmā. Esot superviegli, eksāmenus liek uz 8 - 10, ne mirkli tiem negatavojoties.
14.06.2016 21:33 |
 
Reitings 9202
Reģ: 13.03.2011
Man ļoti patika studiju kursi pie Lindas Danielas, konkrētus nosaukumus nu jau vairs neatminos :-D Vēl + zīmīti noteikti varu piezīmēt izglītības vadībai un uzņēmējdarbībai, lekcijas, iespējams, nebija tik interesantas un aizraujošas, tomēr mani ļoti interesēja, tā ir tā joma, kur darbojos arī šobrīd :) Patika projektu vadība,izglītības un mācību programmu veidošana, arī jau pieminētā dažādība skolas pedagoģiskajā procesā :-) Arī filosofija patika, pasniedzēja dikti feina bija, stāstīja dažādus gadījumus no dzīves, personīgās pieredzes :) Bet, protams, bija arī tādi A daļas kursi, kurus nu jau pat vairs neatceros, tie tik tiešām bija garlaicīgi, arī es bieži izvēlējos laiku pavadīt lietderīgāk :)

Tomēr B daļas kursi to visu atsvēra, man patika teju viss (l) Arī kursabiedrenes nereti čīkstēja, cik daudz jādara, šeit piekrītu hannai, ka nekas pārdabisks prasīts netika, man studijas nešķita grūtas, jālasa ar nebija nu tik ļoti daudz, lai tas nebūtu fiziski iespējams (protams, ja vien neattopas nedēļu pirms sesijas :D)

Neskatoties uz to, ar studiju izvēli esmu ļooooti apmierināta, strādāju skolā (vadībā, ne tik kā skolotāja 8-)) :-)
14.06.2016 21:38 |
 
Reitings 5533
Reģ: 26.01.2015
Tātad, tās pedagoģiskās teorijas... (t) Skinners, Piažē...? Latvijā Vigotski māca?
14.06.2016 21:44 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!