Atļaušos nepiekrist autora viedoklim un centīšos pamatot savu skatījumu.
Manā skatījumā Latvijā par pilnvērtīgām pilsētām var nosaukt tikai 4 pilsētas. Liepāju, Daugavpili, Jelgavu un, protams, Rīgu. No kurām tikai pēdējai ir CERĪBAS un iespējas izaugt par kaut ko vairāk. Lai to panāktu, tai ir jāmainās. Un veloceliņi ir viens no aspektiem, jo gluži vienkārši- līdz šim Rīgā par to nav domāts. Mūsdienīgās pilsētās, ja mēs vēlamies attīstīt pilnvērtīgu satiksmi, velosipēdisti aizņem DAUDZ- DAUDZ, DAUDZ lielāku satiksmes daļu. Cita lieta ir jautājumā, vai tieši Lāčplēša iela ir tā, kurai būtu jātop par velosipēdistu galveno ielu, jo, manā skatījumā, Valdemāra iela(un, sekojoši, Vanšu tilts) tam būtu daudz piemērotāka. Turklāt, tagad remontē Salu tiltu, kur, domājams, būs 3 joslas katrā virzienā. Kaut kāds tā kā pudeles kakls veidojās. Tas nu tā. Ceru, ka tas ir izplānots korekti.
Lai vai kā- Rīga reāli ir pēc izmēriem(platības)- liela pilsēta un, man liekas, pavisam mierīgi sevī spētu akumulēt 4 miljonus iedzīvotāju. UN, ja Rīga kādreiz vēlas izaugt par lielpilsētu ar savu metro(ko, es ceru, ieplānos vēl mūsu dzīves laikā), tad MUMS ir jāsaprot, ka lielpilsēta NEVAR, NESPĒJ un nemaz NEDRĪKST atļaut mums katram braukt kā mēs to vēlamies- respektīvi- katrs pats ar savu auto.
Rīgas lielākais mīnuss, manuprāt, ir neadekvātais sabiedriskais transports- tas ir lēns, nekvalitatīvs un nespēj nodrošināt dinamisku darba vidi. Normālās lielpilsētās ir metro, kas būtu ideāli piemērots Rīgai, lai mēs varētu ātri nokļūt no, piemēram, Juglas līdz Imantai, Ziepniekkalna līdz centram, Mežciema- līdz centrālai stacijai, utt, utjp.. Rīgas plānojums ir vienkārši ideāls šādiem savienojumiem. Diemžēl mums, latviešiem, bieži vien pietrūkst drosmes šādām idejām.
Ja būtu metro, tad cilvēkiem patiešām arī vienkāršāk būtu novietot savu auto daudzstāvu stāvvietās, tādējādi atslogojot satiksmi un, iespējams, pārvietojoties ar riteni pa drošiem velo celiņiem.