Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Viedokļu tolerance un dzīvnieku aizstāvība

 
Reitings 110
Reģ: 29.06.2013
Ieskatījos šajā forumā diskusijā par gaļas ēšanu un nežēlību http://cosmo.lv/forums/topic/153151-nezeliba-gala/ . Nebija tur diez ko interesanti lasīt argumentāciju, kas tieši attiecas uz tēmu (argumenti tie paši vecie http://static.girliegirlarmy.com/qixnomo1_500.jpg), bet interesantāk bija pavērot, kāda cilvēkiem ir (ne)izpratne par viedokļu toleranci.

Diskusijā tieši un netieši izskanēja divi pretēji viedokļi saistībā ar tēmu:

1. Starp dzīvniekēšanas atbalstītājām dominē viedoklis, ka dzīvnieku ekspluatēšanā nav nekā nepareiza, līdz ar to cilvēka izvēle ēst vai neēst gaļu IR tīri katra paša darīšana un dzīvnieku aizstāvjiem nav tiesību iebilst pret to.

2. Dzīvnieku aizstāvēm ir citāds viedoklis: ir amorāli bez nepieciešamības kaitēt dzīvniekiem, līdz ar to tā NAV katra paša darīšana ēst dzīvniekus vai nē, un dzīvnieku aizstāvjiem ir tiesības (un pat pienākums) iebilst pret šādu kaitēšanu dzīvniekiem.

Kā izpaustos saprātīga abpusēja tolerance starp šiem pretējo viedokļu paudējiem? Manuprāt, tā, ka cilvēki ļautu viens otram izteikt savu viedokli un, ja ir vēlēšanās, godīgi argumentējot, censtos pārliecināt par sava viedokļa patiesumu/pareizumu vai ko citu, kā jau tas saprātīgās diskusijās notiek.

Tomēr šajā un arī citās diskusijās par šo tēmu to var novērot tikai daļēji. Piemēram, ja dzīvniekēšanas atbalstītājas izsaka viedokli "Nav nekā nepareiza gaļas ēšanā. Ēdu un ēdīšu gaļu, tā ir katra paša darīšana", saprotams, ka konsekventas dzīvnieku aizstāves tam nevar piekrist, tāpēc nereti arī atbild ar pretargumentiem, kāpēc tam piekrist nevar, taču salīdzinoši reti viņas tāpēc, neko nepamatojot, sāk brukt virsū ar personiskiem apvainojumiem vai pat cenšas aizliegt šādu viedokli paust, kaut arī tas nopietni aizskar viņu morālās jūtas.

Toties, ja viedokli izsaka dzīvnieku aizstāve, piemēram, "Ēst gaļu ir nepareizi! Tas ir vardarbīgi un ir pielīdzināms slepkavībai!", tad gan bieži ir novērojama smaga neicietība un emocionāla reakcija no gaļēdāju puses: "Ak, kā tā var! Tev nav tiesības paust šādu viedokli, ka tā ir slepkavība! Tie veģetārieši ir sektanti ar psihiskām problēmam!!! / nereti seko vēl virkne citi personiski apvainojumi /".

Vai tiešām, jūs, cienītās gaļēdājas, nesaskatat šeit problēmu šajā asimetrijā? Kāpēc domājat tikai jums ir tiesības izteikt viedokli, turklāt parasti pasniedzot to bez pamatojuma kā neapstrīdamu reliģisku dogmu, kuru grēks apšaubīt? Tas, ka dzīvnieku aizstāvji izsaka viedokli, kas jums nepatīk un liek justies neērti, nepadara viņus par netolerantiem sektantiem, drīzāk par šādām īpašībām drīzāk vedina domāt nespēja pieciest šo citādo viedokli un/vai nespēja sniegt pamatojumu pretējam.
07.12.2013 16:07 |
 
Reitings 110
Reģ: 29.06.2013
Protams, šī nav vienīgā tēma, kur izpaužas šāda tolerances asimetrija, tā ir raksturīga arī citos strīdīgos jautājumos, tāpēc tēmas jautājums ir vispārīgs, ko jūs saprotat un kādai jābūt viedokļu tolerancei?

07.12.2013 16:12 |
 
Reitings 2304
Reģ: 06.12.2009
Vai tiešām cosmo.lv ir tā vieta, kur tu nāc cerot sagaidīt veselīgu, saprātīgu un argumentiem pilnu diskusiju? :)
07.12.2013 16:15 |
 
Reitings 5954
Reģ: 08.07.2013
Ir taču otrādi!
07.12.2013 16:17 |
 
Reitings 13796
Reģ: 23.10.2010
Pati diskusija, kas izveidota ir tāda, ka to grūti saukt par objektīvu skatījumu un jau saknē skaidrs, ka nekādas tolerances nebūs.
Tas, ka dzīvnieku aizstāvji izsaka viedokli, kas jums nepatīk un liek justies neērti, nepadara viņus par netolerantiem sektantiem
Tieši tā, to pašu attiecinām uz otru diskutētāju daļu.

Es arī lasīju to diskusiju un godīgi? Well tu pati/pats, nezinu kā godāt, izcēlies ar visu minēto. Tu saki - dodiet argumentus, nevis tukšas pļāpas, tev tie tikai doti, tikai pat nevēlējies tos izskatīt kā vērtīgus, jo tik ļoti sita cauri tas - ja jūs ēdat dzīvniekus, tas ir nepareizi. Arī tagad, nu TIK subjektīvs skatījums. Tas ir normāli, protams, arī mans tāds ir, bet ir nejēdzīgi celt atkal augšā šādu tēmu un tas, ko tu prasi -
nespēja pieciest šo citādo viedokli un/vai nespēja sniegt pamatojumu pretējam.
- tu tik spilgti iezīmē pats/pati sevi.

Tu vairākas dienas pēc diskusijas nevari nomierināties. Tad, kurš tieši nav spējīgs pieņemt citu viedokli? Personiski apvainojumi diskusijas laikā sekoja no abām pusēm un tu nevari norādīt uz pretējo, velkot deķīti uz savu pusi un krāsojot savu nostāju eņģeļu toņos. Pārsvarā pat ir bezjēdzīgi, ko teikt, jo ja tu pats/pati atbilstu tām prasībām, ko mini - šādas diskusijas nebūtu.

Lai nu kā, ja - noteikti var piekrist, ka abpusēja tolerance jeb tās iztrūkums IR esoša problēma, taču es godavards neredzu kā ar šo diskusiju tiek darīts pretējais, un veicināta veselīgāka diskusiju gaisotne. Vairāk izskatās pēc dzeltenas provokācijas un nespējas samierināties, ka ar pirmo reizi gana daudziem neidzevās iedvest pārliecību, ka kotlešēdaji nekam neder un, ka viņiem nudien būtu nepieciešams uz mirkli nolikt dakšiņu un ieklausīties sirdi plosošajā stāstā par to, kā mirst dzīvnieki un, ka tie nudien neaug kokos un tos nenogalina fejas.
07.12.2013 16:22 |
 
Reitings 11996
Reģ: 15.03.2013
Nu man jau liekas, ka neviens gaļēdājs skaļi nepauž to, ka, redz, viņš ēd gaļu. Nē, tā gaļa tiek ikdienā lietota, gatavota un pirkta bez liekvadrības, pārrunāšanas, sava viedokļa uzspiešanas, bez kaut kādiem mistiskiem argumentiem, dziļām pārdomām, filozofiju u.t.t.
Un dzīvnieku aizstāvjiem un veģetāriešiem ieteiktu vērsties nevis pret pašiem gaļēdājiem, kas pēc būtības ir parastā tauta, bet gan pret gaļas biznesu un tiem, kuri strādā lopkautuvēs un bīda visu šo padarīšanu (tā teikt - jāsāk no galvas), ja tik ļoti rūp tie dzīvniecini un traumē veids kā tā gaļa tiek iegūta. Tad arī neveidosies tukšas diskusijas un personiskie uzbraucieni. Jo gaļēdāji paši par sevi neko nevar padarīt ar šo biznesu kā tādu! Es, piemēram, neticu, ka no tā, ja nepirkšu gaļu kaut kas šajā pasaulē mainīsies. Taču, ja aizvēries kāds gaļas kombināts - tad gan ļoti iespējams, ka notiks reālas izmaiņas.

Līdz ar to, šada veida diskusijas forumos būtībā ir tukša salmu kulšana, kas nenesīs ne kādus rezultātus, ka tikai kārtējo kašķi!
07.12.2013 16:23 |
 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
Gribētos dzirdēt argumentus tam, ka dzīvnieku nogalināšana (gaļas ieguvei, kažokādām, medību azarta dēļ u.c.) nav slepkavība. Mistika un iracionālisms, he.

Absolūti neesmu negāciju un kašķu fane, bet tā atsacīšanās no slepkavības jēdziena šķiet aprobežota un liekulīga. Ja ko dari, tad ar pārliecību. Izkar sarkanu karogu, godājot savu pārākumu.
Pazīstu ļaudis, kuri atklāti pasaka, ka pakļaujas baudkārei, gaļa garšo, īsti pareiza jau šī nonāvēšana neesot, bet neko nevarot padarīt, cilvēks liels un varens. Ok. Nepiekrītu, bet viedoklis konsekvents.

Bet sacīt, ka slepkavība jau nu gan tā neesot, piesaukt kaut kādu humāno (?!) nogalināšanu utt... Fuj.

Ļoti patika Salomē paustais, ka iespējami maksimāla atsacīšanās no vardarbības ir solis pretī garīgai labklājībai. :)
07.12.2013 16:25 |
 
Reitings 5954
Reģ: 08.07.2013
Bet vai tad var dabūt gaļu nenogalinot? Nevar! Tā arī ir atbilde uz visiem jautājumiem un karš beidzas.
07.12.2013 16:29 |
 
Reitings 3922
Reģ: 06.03.2011
Tolerance ir iecietība pret citu uzskatiem. Tas nav savienojams ar citu viedokļu noliegšanu un centieniem citus, savādākus uzskatus atspoguļot kā nepareizus.
Izejot no tā, kas tad īstenībā ir tolerance, izriet, ka tavs piemērs:
Piemēram, ja dzīvniekēšanas atbalstītājas izsaka viedokli "Nav nekā nepareiza gaļas ēšanā. Ēdu un ēdīšu gaļu, tā ir katra paša darīšana", saprotams, ka konsekventas dzīvnieku aizstāves tam nevar piekrist, tāpēc nereti arī atbild ar pretargumentiem

nemaz neatspoguļo toleranci. Šis piemērs rāda diskusiju. Lai būtu skaidrs, šeit definīcijas:
1. Tolerance - iecietība pret citu uzskatiem
2. Diskusija - Apspriešana, kuras gaitā izsaka dažādus uzskatus; strīds.
3. Debates - Domu apmaiņa, pārrunas (parasti oficiālā sanāksmē)

Secīgi izdaram secinājumu - ja viena pozīcija izsaka savu viedokli, bet otra pozīcija cenšas oponēt balstoties uz savu personīgo viedokli - tā vairs nav toleranta viedokļa paušana, bet diskusijas uzsākšana, kura tālāk drīkst un pēc definīcijas jau ir pāraugusi strīdā.
07.12.2013 16:29 |
 
Reitings 1821
Reģ: 13.02.2010
Gribēju rakstīt plašāku prātuļojumu, bet jūtu, ka, iesaistoties šajā topikā, pārņem tāda kā nepatika, iekšēja sašūpošanās disharmonijas virzienā. Tpūuu.

Laikam jau nespēju būt līdz galam mierā ar pasauli, kura pieļauj dzīvnieku ēšanas saukšanu par pareizu un par un pret nodēvē par vienkāršu viedokļu dažādību.

Jā, neesmu līdz galam nobriedusi, fuj man. Došos augt.
07.12.2013 16:30 |
 
Reitings 3922
Reģ: 06.03.2011
Tātad, secinājums - netolerantas tavā piemērā ir veģetārietes, nevis gaļēdājas.
07.12.2013 16:31 |
 
10 gadi
Reitings 3675
Reģ: 24.09.2012
Gribētos dzirdēt argumentus tam, ka dzīvnieku nogalināšana (gaļas ieguvei, kažokādām, medību azarta dēļ u.c.) nav slepkavība. Mistika un iracionālisms,


Ja runa ir par meža dzīvniekiem, pilnīgi noteikti tā nev slepkavība, tā ir nepieciešamība, nekas vairāk :) Hanna!, vari iedomāties, kas notiktu, ja netiktu rīkotas medības, nebūtu mednieku, jo visi domātu - kā mēs tā varam - iet un nogalināt it kā nevainīgus dzīvniekus!

Jā, varbūt mzliet savādāk ir runājot par mājdzīvniekiem, bet tas mani neskar - ēdu tikai medījumus
07.12.2013 16:31 |
 
Reitings 495
Reģ: 16.11.2013
Gribētos dzirdēt argumentus tam, ka dzīvnieku nogalināšana (gaļas ieguvei, kažokādām, medību azarta dēļ u.c.) nav slepkavība. Mistika un iracionālisms, he.

Absolūti neesmu negāciju un kašķu fane, bet tā atsacīšanās no slepkavības jēdziena šķiet aprobežota un liekulīga. Ja ko dari, tad ar pārliecību. Izkar sarkanu karogu, godājot savu pārākumu.
Pazīstu ļaudis, kuri atklāti pasaka, ka pakļaujas baudkārei, gaļa garšo, īsti pareiza jau šī nonāvēšana neesot, bet neko nevarot padarīt, cilvēks liels un varens. Ok. Nepiekrītu, bet viedoklis konsekvents.

Bet sacīt, ka slepkavība jau nu gan tā neesot, piesaukt kaut kādu humāno (?!) nogalināšanu utt... Fuj.

Ļoti patika Salomē paustais, ka iespējami maksimāla atsacīšanās no vardarbības ir solis pretī garīgai labklājībai.


Nezinu, man liekas, ka šitāds viedoklis ir diezgan spilgts piemērs mūsdienu sabiedrības šķērsajai virzībai.
07.12.2013 16:37 |
 
Reitings 895
Reģ: 14.07.2013
Ja dzīvnieku nogalināšana ir slepkavība tad arī aborts ir slepkavība.
07.12.2013 16:37 |
 
Reitings 601
Reģ: 14.07.2011
Hanna!, vari iedomāties, kas notiktu, ja netiktu rīkotas medības, nebūtu mednieku, jo visi domātu - kā mēs tā varam - iet un nogalināt it kā nevainīgus dzīvniekus!


Tātad dzīvnieks tomēr ir pie kaut kā vainīgs? Piemēram, pie tā, ka piedzimis par traucēkli visuvarenajam radības kronim. :D Bez agresijas, tikai paironizēju!
07.12.2013 16:38 |
 
Reitings 5954
Reģ: 08.07.2013
Nu slepkavas tad esam mēs visi, arī veģetārieši, jo neticu, ka nekad nav nosituši odu vai mušu. Bet es tomēr domāju, ka vārds "slepkavība" attiecas uz cilvēku nogalināšanu. Uz citām sugām attiecas "medīšana" vai "kaušana".
07.12.2013 16:38 |
 
Reitings 2797
Reģ: 16.09.2013
Ja man būtu ļoti daudz laika un pacietības, sarakstītu šeit konkrēti no tevi pieminētās diskusijas autores un laikus, kā arī viedokļus, kad sāka izskanēt personiski apvainojumi. Jo es izlasīju visu diskusiju, pirms sāku komentēt, un to darīju tikai tāpēc, ka savā virzienā, kā gaļēdāja, saņēmu neglītus apvainojumus. Un tikai šo apvainojumu dēļ tur izveidojās konflikts, tpc, viss, ko mini šīs diskusijas pieteikumā, ir skatāms no otras puses.
07.12.2013 16:39 |
 
Reitings 13796
Reģ: 23.10.2010
Man šķiet definējumi neko nemaina. Es varu teikt un saku- atzīstu, esmu slepkava, bet tas jau tāpat pretējo fronti nenomierina, tad jau tikai sākās - un kā tu vari ar to samierināties, tev nav žēl, neesi domajusi neēst gaļu, noskatījies to video? Kā jūties tagad?
07.12.2013 16:40 |
 
Reitings 495
Reģ: 16.11.2013
Ja runa ir par meža dzīvniekiem, pilnīgi noteikti tā nev slepkavība, tā ir nepieciešamība, nekas vairāk Hanna!, vari iedomāties, kas notiktu, ja netiktu rīkotas medības, nebūtu mednieku, jo visi domātu - kā mēs tā varam - iet un nogalināt it kā nevainīgus dzīvniekus!

Jā, varbūt mzliet savādāk ir runājot par mājdzīvniekiem, bet tas mani neskar - ēdu tikai medījumus


wtf? kā tā var runāt?

Gribētos dzirdēt argumentus tam, ka dzīvnieku nogalināšana (gaļas ieguvei, kažokādām, medību azarta dēļ u.c.) nav slepkavība.


Nav nevienam jāsniedz šādi argumenti.

Protams, nerunāju par kažokādām. Un nerunāju par ļaunumu kā tādu.
07.12.2013 16:46 |
 
Reitings 3922
Reģ: 06.03.2011
_paris - slepkavas ir tikai tie, kuri nogalina bez atļaujas. Tātad, ja kādam ir medību atļauja - viņš nav slepkava, jo nepārkāpj likumu. Ja tiek medīts atļautā laikā, atļautā vietā un atļauto dzīvnieku. Tā, piemēram, slepkava būs tas, kurš nosit savu suni, bet slepkava nebūs tas, kurš nokauj mājas vistu.
Tāpat, terminu "slepkavība" parasti attiecina uz cilvēku slepkavību, bet nepieciešamības gadījumā šis termins kļūst elastīgs. Pamatojoties uz dzīvnieku tiesībām - dzīvnieku slepkava. Baidos kļūdīties, bet šķiet tā saknes būtu meklējamas dabiskajos tiesību principos. No sērijas - visiem ir tiesības uz dzīvību.

Savukārt, paust uzskatu, ka cilvēks, kurš ēd gaļu ir slepkava ir augstākajā mērā pat netolerances piemērs. Jo tas pārkāpj Tavas tiesības uz viedokļa atšķirību. Un īstenībā, tas aizskar tavas tiesības uz veselīgu dzīvesveidu un Tavas tiesības paust savu viedokli brīvi, likuma kārtībā.
Īstenībā, par šo varētu tiesāties...
07.12.2013 16:47 |
 
10 gadi
Reitings 3675
Reģ: 24.09.2012
wtf? kā tā var runāt?


Ko nepareizu es pateicu?
07.12.2013 16:47 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits