Daudzos uzņēmumos biroja administratoram/biroja vadītājam/lietvedim/vadības asistentam ir prasība augstākā izglītība. Es pati šo darbu esmu strādājusi, un 1,5h laikā to nevar apgūt, tas ir vairāk kā skaidrs, pat darba procesā tas nav iespējams.
Pirmāmkārtām jau mapēs kārtošana to nemāca, jo tas jebkuram biroja darbiniekam ir jāmāk, taču piemēram lietvedības kārtošana, dokumentu uzkrāšana, uzglabāšana un arhivēšana nav tik elementāri, arhīvs to nudien kurš katrs nemāk, turklāt ļoti daudziem morzas ābece, lietvedim ja ne visu to sakārtot jāmāk, tad noteikti jāzin kur atrast informāciju par to, kas un kādas lietas ir jāuzglabā 45 gadi, 75 gadi un patstāvīgi, jo tas ir ļoti būtiski pie maksātnespējas procesiem, uzņēmuma likvidācijas, un to neizzīš no pirksta. Tālāk jau protams lietvedības instrukcija un lietvedības instrukciju reglamentē vairāki normatīvie akti, kurus arī vajadzētu apgūt un saprast. Tālāk ir lietišķā sarakste, arī ne kuram katram ir talants mācēt rakstīt vēstules, izteikties. Citreiz jāsagatavo līgumi, rīkojumi, izziņas utt., tas ietilpst sarakstē, taču bieži to dara personāla speciālists, taču mazos uzņēmumos tādu cilvēku nav. Protams ir citi pienākumi pēc uzņēmuma vadības ieskatiem.