Tas gan par Latvijas Biznesa koledžu, kas ir EIHSEBA "māsa", bet pieļauju, ka augstskolā ir līdzīgi:
1. Ļoti zems izglītības līmenis gan pasniedzēju, gan studentu kontingenta dēļ. Tiek uzņemti visi gribētāji bez izņēmuma, līdz ar to arī spējīgākie pasniedzēji (kuru nav daudz) spiesti pielāgoties vidējam līmenim, kas nav diez ko spīdošs. Pēc maģistra grāda citā mācību iestādē šī likās kā atgriešanās bērnudārzā. Ir studenti, kas nezina, ka % var aprēķināt arī no skaitļiem, kas nav precīzi 100, - un tas nav joks:) Šādas atziņas nākas uzklausīt ik lekcijā. Pasniedzēji pat uzskata par vajadzīgu mācīt AUGSTSKOLAS studentiem, ka pierakstiem jāveido sava sistēma, nevis jāpieraksta precīzi viss diktētais:) Diemžēl, daudziem šīs pamācības tiešām ir vajadzīgas. Jaunās vielas apgūšana notiek gliemeža tempā, un pat tas, kas jāpgūst, ir ārkārtīgi vienkāršots, lai visi spētu tikt līdzi (tāpat bez sevišķiem rezultātiem). Izņemtais apjoms visā semestrī būtu salīdzināms ar 1-2 lekciju laikā uzņemamo informāciju kādā no valsts universitātēm. Iznākums - zemē nomests laiks un nauda. Grūti iedomāties, ka šādā veidā tik tiešām 2 gadu laikā būtu iegūstama vērtīga izglītība.
Daudzi eksāmeni atgādina parodijas - piemēram, sastāv no "plika" testa ar pārdesmit jautājumiem ar atbilžu variantiem, kas ir jau krietni novecojusi un neefektīva metode. Tāpat arī 8niekus mutiskajā eksāmenā var "izdīkt" tādi, kas uzskata, ka Kārlis Ulmanis 1954. gadā (!) atlaida "tautas varu" un atjaunoja (!) Satversmi, kā arī PSRS dibināta 19. gadsimta sākumā, atceļot dzimtbūšanu (šie ir tikai daži piemēri).
2. Ārkārtīgi krieviska vide; no studentu pašpārvaldes pienāk studentiem adresētas e-pasta vēstules kroplā latviešu valodā un briesmīgā ortogrāfijā; pirms 9. maija pat pienāca aicinājums kopīgi piedalīties pasākumā pie t.s. Uzvaras pieminekļa!! Pēc sūdzībām piezvanīja studentu pašpārvaldes pārstāvis un sāka "audzināt", atklādams pārsteidzošu nezināšanu par elementāriem vēstures faktiem.
3. Ļoti uzkrītoša un kaitinoši bieža sūdzēšanās par "sliktajiem" un "stulbajiem" politiķiem gan no pasniedzēju, gan studentu puses, kas atgādina "vārīšanos" Delfu komentāros. Pirmkārt, ja nu tiešām dzīve tik grūta, tad jāsūdzas būtu ārpus lekciju laika, otrkārt, vispirms jāizņem baļķis pašam no savas acs:)
4. Rodas iespaids, ka iestāde izveidota tikai naudas iekasēšanas nolūkos. Kvalitātei neadekvāta cena, soda procenti aug ātrāk nekā lombardā, jāmaksā par katru šķaudienu - nedod Dievs, salauzīsi kāju un nokavēsi eksāmenu. Kopumā cena, protams, zemāka nekā universitātē, bet kvalitāte ir vienkārši nesalīdzināma.
5. Ļoti neērta un mācību iestādei nepiemērota ēka. Rindas uz tualetēm, kas ir kopīgas abiem dzimumiem; nav nevienas vietas, kur apsēsties, lai pavadītu starpbrīdi; nav kafejnīcas (arī tuvākajā apkaimē ļoti "švaki" ar tām). Nav prātīgas bibliotēkas, mana mājas bibliotēka ir gandrīz tikpat plaša:)
6. Kaitinoši konkursiņi. Konkursu noteikumi aptuveni šādi - kurš uzrakstīs vislabāko atsauksmi par studijām koledžā, saņems budžeta vietu uz 1 semestri:) Šādā veidā iegūtās atsauksmes pēc tam tiek publicētas mājaslapā un draugiem.lv lapā.