Pa lielam Komunikācijas barjera ir tas viss, kas traucē kvalitatīvu komunikācijas procesu.
Ja gribi piemērus no lietišķās komunikācijas, tad tas var būt gan verbākā saziņā. Nu piem. ja Tu aizej uz tikšanos, bet cilvēks ar ko tu tiecies, viens pats vālē monologā un viņam nav svarīga divvirzienu komunikācija. Tātad nemāk vai negrib izprast un atbildēt. Varbūt cilvēks ir agresīvs pēc dabas un uzspiež savu viedokli, līdz ar to nav diskusija. Varbūt katrs no jums pārzin citu valodu vai arī nesakrīt uzskati u.c. u.tt.
Ir arī neverbālās komunikācijas barjeras, piemēram, ja tu runā ar cilvēku, bet viņš aiz uztraukuma vai koncentrēšanās trūkuma dara kaut kādu monotonu darbību, kas sit ārā no domas. Piem. klikšķina pildspalvu. Tad vēl ir kaudze ar neverbālajām lietām, piem. aizslēgtās pozas, distances tipi bla, bla.
Ja runa par lietišķumu, tad nepiemērots apģērbs vai nesakopies cilvēks arī ir slikta komunikācija. Piem. ja tu ofisā ierodies peldkostīmā. :D
Nu tad vēl ir tehniskās lietas- troksnis telpā, vai sazinoties pa e-pastiem tiek lietota īsa skaidra konkrēta lietišķā valoda, garumzīmes, vai cilvēki prot izteik savu vajadzību un nonākt līdz rezultātam, vai ir kāds atbildīgais, ja tiek risināts kāds uzdevums?
Īsāk sakot, aizej uz skolas bibliotēku. :-P